Ben ik nu gek, of lijkt me chocopasta en pindakaas nog niet zo'n goed idee? Die eerste lijkt me heel veel suiker in te zitten (daarom geef ik Sam bijvoorbeeld ook alleen maar Zonnatura biologische jam zonder toegevoegde suikers) en die tweede is volgens mij een allergie-product, toch? Oh... volgens mij ben ik heel naief . Sam eet op dit moment (7 maanden en 3 weken oud): - smeerworst - (op aanraden van de ZP-mamma's ) boterhamworst - jam - smeerbare kaas - alleen boter Nu moet ik zeggen dat hij pas net boterhammetjes eet en er eerst echt niets van wilde hebben. Misschien dat ik daarom ook nog niet zo heel veel uitgeprobeerd heb... Groetjes, Josien
chocopasta is hier maar 1 hapje, geen hele boterham het is inderdaad niet echt gezond maar zo nu en dan een hapje vind ik niet erg
Boter smeerkaas van la vache qui rit en appel / peren stroop van zonnatura kipfilet @ zogelukkig: wat is er mis met smeerkaas? Die van la vache qui rit is met weinig zout en speciaal voor kinderen. Dacht dat ik daar wel goed aan deed.
Wij eten zo min mogelijk bewerkt voedsel. Smeerkaas bevat smeltzouten (fosfaatzouten) om het na afkoelen smeerbaar te houden en die geef ik liever niet aan mijn kind. Het gaat me dus niet om het natriumgehalte, dat kan voor af en toe geen kwaad lijkt mij.
oke dank je wel voor je antwoord. Ik geef eigenlijk iedere dag wel een boterham met smeerkaas . wat geef je dan wel op brood? wat trouwens ook wel lekker is op brood is avocado
Ja, avocado of banaan, notenpasta (cashew, amandel), boter of margarine, appelstroop, plakje jonge kaas, zachte geitenkaas, dat soort dingen.
Nou ik geef zelf wel liever smeerkaas dan chocopasta en pindakaas! Maar het is alledrie niet gezond! Dus smeerkaas krijgt hij heel af en toe en chocopasta en pindakaas nog helemaal niet! Boterhamworst zag ik eerder hier staan, dat ga ik eens proberen!
Bij ons krijgt ze vaak philadelphia. Dat is er en allerlei smaken. Heb vaak bieslook in huis of gewoon naturel. Ze vindt het heerlijk. Daarnaast net als ieder kind smeerkaas, maar ook weleens sandwich spread of ander hartig smeerbaar beleg. Ze heeft nooit darmkrampjes o.i.d. dus ben niet zo voorzichtig. Doe nooit boter op brood eigenlijk omdat mijn partner en ik dat allebei niet lekker vinden. Ik heb gehoord dat dit wel beter is, maar ze krijgt er niks van.