ik had al een paar x brood geprobeerd. maar mijn uk loopt er blauw van aan . toch moet ik blijven proberen van het consultatie buro. hoe kan ik brood het beste geven? en zodat het niet blijft plakken. ik heb het al geprobeerd gewoon in kleine stukjes zonder beleg. of met jam, leverpastei. ik heb het al in de thee geprobeerd en in de melk. of mischien doe ik de handeling verkeerd? mijn uk is 6 maanden. en drinkt nog maar met moeite anderhalve fles op een dag en wat fruit en warme hap. hij heeft geen rust in zijn lijf dus ik moet er echt heel veel tijd voor nemen om hem te laten eten of drinken
Op een stuk korst laten sabbelen ja of een klein stukje met boter in de wang stoppen en dan brood van 1-2 dagen oud, dat plakt minder dan vers brood...
Geen vers brood. Goed rechtop laten zitten. Korst in hand geven of stukje in wangzak. Nooit dopen in melk of thee lid, wordt het een grote plakkerige bal van Droog geven of met wat roomboter erop, beleg is nog niet nodig. Of gewoon nog even wachten... Hier pas met 7 maanden gestart met granen/gluten
oke ik heb nu besloten het te oefenen gewon als tussendoortje omdat hij dan rustiger is als tussen de middag. als hij het onder de knie krijgt dan kan ik het gaan verschuiven naar 12:00 het word inderdaad steeds een deegbal. ik denk inderdaad doordat mijn brood te vers is.
Ik ben ook net pas gestart met brood. Is idd moeilijk, want hij verslikt zich soms in een stukje dat per ongeluk mee binnen gaat. Nochtans geef ik droog brood (korst). Heb je al eens granenpap geprobeerd om hem meer te laten eten? Hier werkt het wel. Ik geef eerst zijn fles en wat hij niet opdrinkt geef ik hem direct erna in vorm van pap met de lepel. Zo krijgt hij toch nog zijn flesje leeg.
Op 6 maanden is brood toch nog geen must? Ik zou het gewoon even laten en binnen enkele weken opnieuw proberen.
Je moet brood van 1 dag oud nemen heb ik mij laten vertellen. Ik heb hier dus een heel brood ingevroren en elke dag pak ik 1 sneetje. Dan is het echte verse eraf, maar nog wel lekker om te eten.
nee het is niet verplicht met 6 maanden. maar omdat mijn kindje erg weinig drinkt en eet. vinden ze het belangrijk dat hij daarvoor in plaats wel wat voedsel binnenkrijg. en volgens het cb was dan het beste om te beginnen met brood. omdat dat goede vulling is pap vind hij alleen lekker als het jogurt of kwark is. granenpap en rijstebloem vind hij niks.
Maar fruit en groente gaan wel goed? Want dan zou ik gewoon een keertje meer fruit of groente geven, als brood niet meteen vlot gaat.
Wat ouder brood gebruiken inderdaad, veel meer kun je niet doen. En eerlijk gezegd zou ik het consultatiebureau laten ontploffen en mijn kindje wat meer ander voedsel geven wat hij of zij wel goed eet. Groeit hij wel goed? Want dan zou ik zelfs helemaal niks veranderen.
bedankt voor jullie reacties. ja hoor hij groeit goed hij zit netjes op tussen de middenlijn en + 1 in. wel begint hij nu ietsje minder hard te groeien . maar zijn gewicht is prima ben nu overgestapt op friso. even kijken hoe dat gaat. opzich lijkt hij het wel ietsje lekkerder te vinden maar hij drinkt alsnog te weinig. het eten van groente is nu ook matig. hij heeft er geen zin in. er gaat met moeite een kwart tot half potje in. daarna geef ik meestal wat pap. dat eet hij wel voor een heel eind op. ook het brood gaat nu een stuk beter. ( ik smeer er nu biologische jam op ) en dan droog geven en af en toe een slokje melk erbij. zijn schema is nu als volgt. tussen 5:00/8:00 fles 180+6 drink hij voor de helft soms 3 kwart. tussen 9:00.10:00 fruit eet hij met moeite voor de helft rtussen 12:00/13:00 paar stukjes brood en fles fles hoeft hij soms maar een paar slokjes tussen 15:00/16:00 tussendoortje ( paar hapjes fruit of liga ) tussen 16:30/18:00 groente +pap +- 20:00 laatste fles ( soms kant en klaar ) omdat hij die beter drinkt. anders gewoon 180+6 maar ook daar drinkt hij maar de helft van.
Geef je altijd potjes? Probeer mss eens vers. Mijn dochter eet gemakkelijk 300gr vers, maar van een potje eet ze met moeite een paar lepeltjes. Ze vindt het gewoon niet lekker
heb ook weleens vers gekookt. maar omdat hij er bijna niks van at ben ik weer potjes gaan geven en wij eten zelf erg weinig aardappels met groente. en veelste gekruid. of halen jullie echt apart groente en vlees voor de kleine?
Ik kookte meestal apart voor de kleine in een klein pannetje wat groente, kleine moeite toch . Beetje water en de groenten in een pan en klaar. Vlees kregen ze bij mij pas tegen het jaar, ik geloof bij tien maanden ofzo. Je hebt ook van die zakken met gesneden diepvriesgroenten, dat is heel handig om snel even wat van te pakken.
Als je zo'n zak diepvriesgroenten haalt (broccoli/bloemkool/wortels/ spinazie oid) dan kun je per dag gewoon wat uit halen en bereiden voor je kindje. Daarbij schil je dan een aardappel of kookt een handje rijst en klaar! Uiteindelijk zul je toch ook je 'eigen pot' aan moeten gaan passen op je kindje, want neem aan dat je niet de komende jaren nog vast wil zitten aan apart koken of potjes!! Het is gewoon een kwestie van aanpassen. Op een gegeven moment kunnen kindjes best al bijv nasi/bami/pasta/lasagna oid mee eten, zorg dan wel dat je al wat voor hem op schept voordat je al die kruiden (met die grote hoeveelheden zout) erbij doet! Zo kun je zelf best nog gekruid eten, maar je kindje hoeft dat niet. En trouwens, kindjes mogen al best vroeg kruiden eten, zolang je maar erg op past met zout en natuurlijk pittig eten.
inmiddels zijn we vandaag een paar dagen verder en meneer eet nu een hele boterham hij eet nu met gemak. en gewoon droog met wat jam. heb gisteren een beetje rinse appelstroop gedaan. ( maar wil eigenlijk gaan proberen met wat minder zoete dingen nu dat hij het kan eten ) en doe dan tussendoor elke x een slokje melk. hij heeft toen straks stiekum een frietje op. hij zat zo mij aan te kijken toen ik mijn frietje aan het eten was dat ik ook een friet pinnetje voor hem in stukjes gebroken heb. en ja hoor dat at hij ook zo weg. ineens weet hij hoe hij moet eten heb ook diepvriesgroente gekocht. en wat rijst. appelrijstewafelstjes om hem op te laten sabbelen.en babysmeerkaas voor op brood. hopelijk heeft hij dan wat meer zin om te eten.