Ja ik geef op het moment thuisonderwijs maar dat is echt uit pure nood. Ze wil niet naar school dan raakt ze helemaal in paniek en ze krijgt nog geen toestemming voor speciaal onderwijs dus nu zit ze met toestemming van de leerplichtambtenaar thuis.
Heftig zeg! Ik hoop dat er snel wél een mogelijkheid komt waardoor ze zich prettig voelt op een school. ( en wat een bijzonderheid dat ze geen toestemming krijgt voor sbo zeg... )
Kan die leerplichtambtenaar er niet voor zorgen dat je een indicatie krijgt voor speciaal onderwijs dan? Heftig joh! Sterkte!
De wet voor speciaal onderwijs is helemaal op de schop gegooid sinds 1 augustus. Kinderen blijven zoveel mogelijk op het regulier. Heeft je dochter een diagnose of niet? Wel heel rot zeg, lijkt me naar als je dochter zo verdrietig is. Fijn dat ze nu thuis kan blijven en dat jij haar kan helpen, maar goed dat kan natuurlijk niet nog jaren. Hopelijk vindt je een school waar ze terecht kan en wil en die goed bij haar past! Ik sta zelf voor de klas, maar ik ben er eigenlijk al een beetje klaar mee en wil graag weer verder gaan studeren.
(nu thuis door lichaam) maar was financieel administratief medewerkster. Hoop begin volgend jaar weer te kunnen solliciteren en het liefst zou ik meer richting personeelszaken ( of kleiner bedrijf en dan beide ) en nog liever sociaal juridisch dienstverlener worden , maar dat gaat de komende jaren niet lukken helaas, het is nog maar af te wachten of ik het werken uberhaupt volhoud.
Bedankt voor jullie reacties!! Het is idd zo dat het allemaal op de schop is gegaan en daardoor (nog) niet terecht kan. De leerplichtambtenaar heeft ook niet veel zin om zijn werk te doen en doet er al 2 weken over om een telefoontje naar school te plegen.:x Ze mag sinds vorige week naar de naschoolse dagbehandeling maar die gaat hoogstwaarschijnlijk eind dec haar deuren sluiten ivm bezuinigingen. Tot de tijd dat er wat anders is ben ik leerkracht!!
Jawel hoor, ik lees hartstikke goed. Ik snap wel wat Rozemarijke bedoelde, maar vond het een beetje ongenuanceerd. Ik heb namelijk geen enkele secretariële opleiding en doe toch het werk dat ik doe. Maar idd, moeder zijn vind ik geen beroep.
Nee, maar zonder opleiding at all zou je dit niet kunnen doen, want lezen is wel het minste wat je hiervoor moet kunnen... Maar het ging mij om het principe, dus ik deed een stelling en dat was niet bedoeld als complete weergave van de werkelijkheid...