Als je bij mij in de buurt zou wonen kwam je het fietspad niet op. Doordat ze de wegen met een sneeuwschuiver schoongemaakt hebben liggen er allemaal dijkjes langs de weg, waar je met een bakfiets met geen mogelijkheid overheen komt.
Dat valt wel mee hier, tis meer het glibberen , uitglijden waar ik bang voor ben maar dat heb ik met auto ook
Ik vond het super soms wel even een berg op duwen dankzij de sneeuw van de sneeuwschuiver, Maar ik reed langzaam en soms gliberde de achterkant alle kanten op.
Super? Eng of niet? Mijn vriend zegt dat het juist heel stabiel zou moeten zijn maar geloof er niks van haha.
Ik heb vandaag naar school gefiets, heb een elektrische driewieler, maar ik vond het prima gaan. Moet niet door hele dikke verse sneeuw rijden, maar fietspaden ging prima en die dijkjes van de sneeuwschuivers moet je wel ff trappen. Als je geen elektrische heb dan zou ik het niet doen. Want ik had hem soms op hoogste ondersteuning en dan had ik gevoel dat ik hem geneens aan had. Want al die sneeuw plakt tussen de spatborden. En ik spoot hem af met tuinslang bij thuiskomst en zet hem dan in schuur. want volgens me vader is dat strooizout heel slecht gaat die roesten. Ik voelde me heel zeker want je glibber niet, vind de auto veel enger.
Ik ben ook met de bakfiets op pad geweest vandaag. Vond het ideaal, moest aan de andere kant van het dorp zijn en was prima te doen. Omdat je 3 wielen hebt kan je ook niet omvallen. Fietspaden hier waren wel een soort van gestrooid, maar zeker niet schoon. Ik moest flink doortrappen maar ging goed. Liever de bakfiets dan de auto... kindjes lekker dik ingepakt en zelf kreeg ik het goed warm van het fietsen
Beetje spannend maar voelt zo veilig, enige waar ik last met een 3 wieler van zou hebben is als je een heuveltje opgaat niet tegelijk met beide wielen of een te scherpe bocht, Maar nu met dat gladden zo fijn dat ik geen evenwicht hoeft te houden het zijn net mega stevige zijwieltjes!
Normaal zou ik niet eens zonder kinderen durven fietsen op een normale fiets onder deze omstandigheden maar nu zeg ik eitje, Aleen soms even moeilijk dankzij teveel sneeuw overal tussen.
Nou gelukt hoor, niet onveilig qua glibberen. Wel loeizwaar waar nog veel sneeuw ligt (van die losse of brokstukken) en had bijna een volle accu nodig voor ritje van 12km (gloednieuw).
Ik heb er ook gisteren en vandaag mee door de sneeuw gefietst, gaat prima. Wel zwaar trappen inderdaad maar de stabiliteit is fijn.
Nou en die sneeuw die zo ophoopt tussen wiel en spatborden..alsof je met een rem erop aan het fietsen bent