Welk beroep zou jij nooit willen uitoefenen?

Discussie in 'De lounge' gestart door Waxinelichtjes, 22 mei 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. EdN

    EdN VIP lid

    27 mei 2011
    8.690
    3.472
    113
    zangeres of actrice?? Bankmedewerkster?
     
  2. Jottie

    Jottie Fanatiek lid

    17 apr 2015
    2.098
    873
    113
    groningen
    Alle beroepen waarin je met dierenleed te maken hebt (slachthuis, testlabs etc.)
     
    Evanesco vindt dit leuk.
  3. GossipGirlxoxo

    GossipGirlxoxo VIP lid

    7 okt 2019
    22.123
    32.348
    113
    Oh dan haal ik van alles door elkaar.
     
  4. citroenrasp

    citroenrasp VIP lid

    12 mrt 2017
    14.242
    18.996
    113
    Linksom of rechtsom heb je toch te maken met rente wanneer je bij een bank werkt. Is het niet direct dan wel indirect. Daarom zou ik niet bij een bank kunnen werken. Ook niet bij een makelaarskantoor.

    En zang en acteren, daarvan ging ik eigenlijk wel uit dat dat niet meer dan logisch is (dat het niet samengaat met mijn geloof).
     
    Vitamientjuh, Evanesco en GossipGirlxoxo vinden dit leuk.
  5. Narcisje

    Narcisje VIP lid

    17 mrt 2016
    11.395
    6.934
    113
    Vrouw
    @citroenrasp mijn vrouw heeft ook autisme en werkt al jaren als interieurverzorgster op kantoren. Ze heeft een diploma onderwijsassistent niveau 4 maar daar heeft ze uiteindelijk nooit iets mee gedaan. Ze zegt hetzelfde als wat jij zei; liever onder je niveau werken met weinig prikkels dan een andere drukke baan met veel prikkels en (sociale) druk.
     
    Neuzeke en citroenrasp vinden dit leuk.
  6. Narcisje

    Narcisje VIP lid

    17 mrt 2016
    11.395
    6.934
    113
    Vrouw
    Oh ik heb er nog eentje;
    Dixi toiletten ophalen/ leeg maken!

    Ik ben een paar weken geleden op straat bijna over mijn nek gegaan van die lucht toen er zo'n ding werd schoongemaakt.. echt geen grap, het scheelde niet veel. En ik kan veel hebben he als verpleegkundige.. maar dit was echt nextlevel :confused::|
     
    MariTheresa, Waxinelichtjes en citroenrasp vinden dit leuk.
  7. citroenrasp

    citroenrasp VIP lid

    12 mrt 2017
    14.242
    18.996
    113
    Grappig zeg, die opleiding ben ik nl ook ooit begonnen (maar niet eens kunnen afmaken om alle prikkels e.d.). Kwam iedere dag uitgeteld thuis terwijl de lesstof zelf juist veel te gemakkelijk voor me was.
     
  8. Jo79

    Jo79 VIP lid

    6 mei 2007
    24.593
    3.483
    113
    Alles wat veel met de dood te maken heeft, met spinnen, nauwe ruimtes, geslachtsdelen, stank of haren is niets voor mij.

    Oh, ik ben trouwens wel pedicure geweest. Mensen kregen vooraf wel standaard een voetenbadje voor een behandeling bij mij. En als ze stinkstampers hadden, dan deed ik er een extra grote scheut wasspul bij.
    Daarnaast ben ik nog tandartsassistente geweest. Ook geen probleem met de meeste gebitten.
     
  9. Narcisje

    Narcisje VIP lid

    17 mrt 2016
    11.395
    6.934
    113
    Vrouw
    Achteraf gezien trok zij het ook niet hoor, maar ze had toen nog geen diagnose en ging dus gewoon door, onder het mom van; iedereen doet dit dus ik moet dit ook kunnen. Kopieergedrag hè... Ik vermoed dat ze nooit iets met dat diploma zal doen.
     
    citroenrasp vindt dit leuk.
  10. citroenrasp

    citroenrasp VIP lid

    12 mrt 2017
    14.242
    18.996
    113
    Ik ook niet, maar mijn psychologe zei eens: het is maar goed dat je gestopt bent. Want dat was voor mij wel dé reden om hulp te gaan zoeken (of beter gezegd: hulp te accepteren). Wel fijn dat ze toch gewoon een baan heeft waar ze zich prettig bij voelt!
     
    GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  11. Spoetnik

    Spoetnik Fanatiek lid

    8 jun 2013
    4.166
    4.232
    113
    Vrouw
    Ik ook niet idd, als christen zijnde.
     
    Evanesco en citroenrasp vinden dit leuk.
  12. Spoetnik

    Spoetnik Fanatiek lid

    8 jun 2013
    4.166
    4.232
    113
    Vrouw
    Alles wat te maken heeft met rioleringen zou ik nooit kunnen.
    Glazenwasser zou ik nooit willen (pokkewerk).

    Verder heb ik zelf ook geen geliefde baan als ik het hier zo lees :p
     
    Evanesco en MariTheresa vinden dit leuk.
  13. MariTheresa

    MariTheresa Actief lid

    24 jan 2019
    218
    110
    43
    Vrouw
    Op de eerste plaats prostituee. Ik zou niet in de kinderopvang (0-4) willen werken. Het lijkt me vooral geestelijk heel vermoeiend. Met een baby tegelijk had ik het al druk. Ouders zijn ook niet altijd makkelijk, zeker niet bij kinderen die zo jong zijn. Verpleegster en verzorgende is zowel fysiek als geestelijk heel zwaar. Altijd maar sociaal zijn en geduld hebben! Ik twijfel een beetje over strafrechtadvocaat (situaties zijn niet altijd zwart-wit maar ook serieverkrachters moeten worden bijgestaan), scheidingsadvocaat (altijd weer dezelfde ruzies over alimentatie en omgang, sowieso altijd ruzie om je heen), politieagent (ondankbaar, niemand is blij om aangehouden te worden) en jeugdzorg (ondankbaar).
     
  14. EdN

    EdN VIP lid

    27 mei 2011
    8.690
    3.472
    113
    Is dat zo? Mogen moslims niet zingen of optreden? Daar heb ik werkelijk nog nooit van gehoord. En stewardess?? Kijk, abortusarts oid snap ik, maar rechter? En linksom of rechtsom heb je bij ieder bedrijf denk ik indirect te maken met rente. Jouw zaak verder natuurlijk, maar het klinkt een beetje willekeurig.
     
  15. GossipGirlxoxo

    GossipGirlxoxo VIP lid

    7 okt 2019
    22.123
    32.348
    113
    Dat doet elke pedicure toch?
     
  16. GossipGirlxoxo

    GossipGirlxoxo VIP lid

    7 okt 2019
    22.123
    32.348
    113
    Muziek is haram in de Islam.
     
    Evanesco en citroenrasp vinden dit leuk.
  17. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.811
    32.715
    113
    Maar rechter dan? Of vliegen?
     
  18. citroenrasp

    citroenrasp VIP lid

    12 mrt 2017
    14.242
    18.996
    113
    Als stewardess draag je nou niet bepaald islamitisch correcte kleding, make-up etc en moet je alcohol/sigaretten en dergelijke verkopen. Dat is allemaal in strijd met hoe ik mijn geloof belijd.

    Als rechter zou ik gewoon bang zijn om een verkeerd oordeel te geven. Vooral in strafzaken.

    Sorry, ik snap deze aanvallende toon van je eigenlijk niet zo goed. Maar dat zal dan wel aan mij liggen.
    Volgens mij was het doel van dit topic niet om jezelf over ieder antwoord te moeten verantwoorden.
     
  19. GossipGirlxoxo

    GossipGirlxoxo VIP lid

    7 okt 2019
    22.123
    32.348
    113
    Rechter weet ik niet zeker, maar in de Islam is het niet aan mensen om te oordelen (doet een rechter wel) en is Allah de enigste die mag oordelen. Zeg ik dat goed @citroenrasp ?
    En stewardess heeft ze al uitgelegt ivm kledingvoorschriften en drank verkopen.
     
    Vitamientjuh, MariTheresa en citroenrasp vinden dit leuk.
  20. citroenrasp

    citroenrasp VIP lid

    12 mrt 2017
    14.242
    18.996
    113
    Het is zeker wel een toegestaan beroep, maar wel een met een zeer grote verantwoordelijkheid. Ik zou deze daarom niet op me willen nemen. Had het dan ook bewust over dingen die 'tegen mijn principes ingaan'. Niet zozeer dat het dan per definitie verboden is theologisch gezien, sommige dingen wel, maar andere dingen vind ik persoonlijk gewoon moeilijk. Ik zou ook nooit een fabriek van plastic wegwerpspeelgoed openen, niet omdat dat haram zou zijn maar gewoon omdat het indruist tegen mijn principes.
     

Deel Deze Pagina