Diamond paintings

Discussie in 'De lounge' gestart door Mauzy82, 25 mei 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mauzy82

    Mauzy82 Niet meer actief

    Hoi allemaal

    Zelf pas geleden kennis gemaakt het diamond paintings.
    Eigenlijk best verslavend haha
    Wie doet dit nog meer ?
    Ben opzoek naar tips bv plaklaag laat los, wat te doen? Bobbels eruit krijgen? Beste manier van plakken ?
    Voorkeuren en voor-nadelen 4kant steentjes of rondjes ? Eigenlijk algemene vragen en intresses.
     
  2. ZsaZsa

    ZsaZsa Fanatiek lid

    10 mei 2019
    1.735
    1.621
    113
    Vrouw
    Iemand die ik ken legt om de bobbels eruit te krijgen de painting onder het matras van haar bed.
     
    Mauzy82 vindt dit leuk.
  3. Mauzy82

    Mauzy82 Niet meer actief

    Oh jah! Nog niet aan gedacht.
    Wel eens folie eraf gehaald en weer terug gelegd maar met weinig succes.

    Ben nu ook met 1 bezig met veel lucht bobbels.
     
  4. baby2011

    baby2011 Fanatiek lid

    15 aug 2010
    1.834
    372
    83
    Ik rol hem altijd in tegenovergestelde richting op. En laat hem dan even zo liggen. Daarna is ie eigenlijk vrij vlak altijd.

    Ik ben nu met de 2de bezig giga afbeelding van max Verstappen voor zoonlief.

    Heb vierkante plakkers waarom geen idee haha.
     
    mum2be2 en Mauzy82 vinden dit leuk.
  5. Mauzy82

    Mauzy82 Niet meer actief

    Ja dat heb ik ook al es met een paar geprobeerd. Bij sommige lukt het sommige niet. Heb nu 1 met veel lucht onder de plak laag grrrr.
    En ronde steentjes dit keer. Normaal plak ik ook 4kant.
     
  6. sannever

    sannever Fanatiek lid

    22 jan 2014
    1.716
    1.529
    113
    Vrouw
    Thuis
    Ik doe dat al ruim 2 jaar en heb er al heel veel gemaakt, het verveeld gewoon niet.Af en toe zitten er luchtbubbels onder, ik prik er dan even in met een speld en wrijf het dan glad.Kreukels werk ik weg door het een paar dagen onder iets zwaars te leggen, sommige strijken heeeel voorzichtig de achterkant van de painting.
    Ronde steentjes vind ik net iets makkelijker plakken eerlijk gezegd...Ik bestel ze wel altijd via Ali, de nederlandse websites en bol zijn me veel te duur, ik zorg gewoon voor een voorraadje zodat ik niet zo lang hoef te wachten.Ik heb er nu 2 van 40x50 ,1 van 50x70 en 1 van 40x80 liggen.Er is er nog 1 onderweg met Donald Duck...Paintings die ik zat ben zitten in een doos ,ik wissel af met andere of ik geef ze weg.
     
    Mauzy82 vindt dit leuk.
  7. Mauzy82

    Mauzy82 Niet meer actief

    Het is ook gewoon heel verslavend. Helemaal mee eens. Heb eerst paar kleintjes gemaakt en nu grotere.
    Heb net een leeuw/doodshoofd klaar. En momenteel bezig met een 50x60 ronde steen sugar skull. Mijn man is bezig met een 5 luik. De bobbels probeer ik nu idd in te snijden en goed weg te wrijven lukt ook prima.
    Disney figuren lijken me ook heel mooi om te doen. Ben nu aan t zoeken naar de volgende zodat ik niet zonder kom te zitten haha
     
  8. sannever

    sannever Fanatiek lid

    22 jan 2014
    1.716
    1.529
    113
    Vrouw
    Thuis
    Ik ben altijd tevreden over Huacan,Zooya en Homfun....ZHuistar heeft ook mooie..Mijn mooiste project was wel een leesplankje (aap,noot,mies) van 50x70.In het begin deed ik kleintjes maar al snel waren die niet mooi meer,30x30 is echt te klein.Er ligt er nu 1 startklaar van Garfield met glas in lood effect
     
    mum2be2 vindt dit leuk.
  9. Mauzy82

    Mauzy82 Niet meer actief

    Nee dat klopt wel wat je zegt.
    Langzaam stapjes groter gegaan haha
    Die ouderwetse leesplankjes zijn ook leuk! Moet ook eens kijken gaan naar andere onderwerpen. Natuur vind ik ook mooi. Stuk of wat bestellen. We hebben zon betonnen muur achter thuis en daar tegen aan maken lijkt me ook vet. Kan ze straks in huid niet meer kwijt.
     
  10. mum2be2

    mum2be2 Fanatiek lid

    4 jan 2010
    3.896
    3.378
    113
    Vrouw
    Zhuistar is echt een goede verkoper!
    Snel en altijd kreukloos.

    Hier al jaren aan het painten.
    Heb al verschillende cadeau gedaan, waaronder een pronkstuk voor mijn opa en oma, een trouwfoto van vroeger voor hun 60-jarige huwelijk. (Hele familie in tranen :thumup:)

    Max verstappen heb ik ook al gedaan.

    Nu bezig met Super Mario.

    Ik kies altijd de vierkante, sluit wat mooier aan. De ronde steentjes leggen wel makkelijker. (Voor mij te makkelijk ;)).

    Het is heerlijk rustgevend.

    Ik hang ze altijd op aan zo’n “broek” kleerhanger als ik hem even niet op tafel
    kwijt kan, dat is ideaal.
     

Deel Deze Pagina