Hier "kleine gek" voor de oudste, vooral als hij iets doet wat niet mag: "Hee! Neehee, dat stop je toch niet in je neus, kleine gek!" Zoiets. Begint hij vaak te lachen Kwibus voor beiden. En de jongste is vaak lachebekje (hij lacht áltijd) of spekje. Niet omdat hij dik is, maar zn broer was altijd mager, dus babyvet hebben we nooit gekend totdat hij werd geboren.
Schoonmoeder: monster of kikker. Schoonvader: frutteldoos. Schoonzus: Pluk (zo noem ik haar ook vaak en voor haar is het tante Pluk ). Mijn moeder: oma's kleine meisje. Ik & vl: moppie, schatje, tuttie, fruttel...
Mja ik vind prinses of aapje allebei even erg Maar ook echt een prinsessemeisje en mama absoluut niet. Ik noem d'r vaak "Fie" of "fiep" En Sofie de pofie... Komt hier ook regelmatig terug. En d'r achternaam is leuk te verbouwen met "banaan" en dat vind ze heel stom dus daar plagen we haar weleens mee. Nt als mamavanmeisje hier een meisje dat gek is op taal... Dus woordgrapjes en verbasteringen zijn aan de orde van de dag. Maar Fie is inmiddels wel de meest gebruikte eigenlijk. En dan te bedenken dat manlief graag een langere naam wilde omdat zijn 1-lettergreep-naam hem al z'n hele leven dwars zit... Dat vind ie maar niks. Missie... Mislukt dus
leuke namen! In mn onderschrift zieje de koosnaampjes van onze kids Poppy en Toetie. (toetie omdat hij als baby zijnde helemaal weg was van het op zn neus drukken en dan 'toet' deed. dus dat werd Toetie. overigens is dat spelletje nog steeds een hit alleen word ie boos als ik m Toetie noem want 'Mama ik ben nu grote jongen en ik heet D.amian!'
Hier noem ik hem vanalles en nog wat.. Maar hij is zelf begonnen met zichzelf Nauki te noemen (ipv Naud) en nu nemen we dat eigenlijk allemaal over Zelfs als hij een cadeautje krijgt van zijn tante dan staat er Nauki op.. Toen we zwanger waren wou ik echt geen naam die je kon afkorten (ik word altijd Nick genoemnd ipv Nicky en vroeger vond ik dat afschuwelijk) .. Maar nu loopt er dus een Nauki rond thuis haha
Wij noemen haar musje, truus of truus truffel en druif. Druif is vaak als ze weer eens een beetje 'blond' is haha.
Hier ook bijnamen! Oudste: Prulleke Jongste: Ie-djie (zo spreek je het uit). Vraag me niet waarom, mn vriend die spoort niet. Hij begint er altijd mee haha
Mijn schoonouders en vriend noemen ons dochtertje altijd prinses Ikzelf noem haar altijd liefje.. (zo noemt ze nu iedereen ) En mijn ouders noemen haar vaak Beautje.. Maar dan krijgen ze tegenwoordig terug; ik heet geen Beautje, ik heet Isabeau
Zoon: Siem, keerltje en dochter: veer, veertje. Al heet de jongste ook vaak draak of hekje freggel. Ze is echt aaaaaltijd vies...!
ik noem onze zoon Sem vaak Semmy of puppy, manlief noemt hem grote vriend, zijn nichtjes noemen hem semmelebem
Voor onze zoon: Ik: binkie/bink Papa: boevebeest Opa: grote vriend Oma: grote schat van oma jimmie de badgast als hij badjas aan heeft Doerakkie als hij iets doet wat niet mag En verder nog wat van dat soort namen: tinus plotseling, flippie flink enz Voor onze dochter: Ik: meissie/tante pollewop Papa: (lieve) kleine meid Opa: schat van opa Oma: kleine meis/kuffrouw jetje/ K Knot