Mijn zoon van 10 is helemaal team Youtubers en dan vooral die zichzelf streamen terwijl ze aan het gamen zijn. Dat wil hij nu ook en nu sinterklaas eraan komt, kan hij wat dingetjes gaan vragen hiervoor. Hij heeft alleen geen idee wat hij hiervoor moet hebben en wij ook niet. Als ik op internet zoek, zie ik alleen maar dure dingen. Wat wil hij: - op de Switch gamen en dan zichzelf in beeld zien (scherm in scherm) - geluid erbij opnemen. Zo'n koptelefoon met microfoon vindt hij er natuurlijk ontzettend stoer uitzien. - opnemen en versturen naar vriendjes (hij mag nog geen youtubekanaal van ons) - gamen op tablet of telefoon (android) met ook zichzelf in beeld Weet iemand van hier wat hij dan moet hebben?
Worden dat soort filmpjes niet achteraf geëdit? Dus dat je twee opnames hebt (in dit geval een opname van je gamescherm en een opname van jezelf terwijl je aan het gamen bent) en die dan in elkaar 'plakt'?
Geen idee Maar dat zou ook nog een optie zijn. Zoon kwam laatst ergens zo'n hele berg bekende Youtubers tegen, maar hij durfde het niet te vragen
Is streamen niet live? Hij wil dus vloggen? We zitten nog niet in dat wereldje hahaha Het vriendje wil ook zijn filmpjes bekijken? Zou zonde zijn als hij dat niet wil.
Mijn zoon is 10 en vind dat ook prachtig. Hij heeft een go pro waar hij nu zn eerste vlogjes mee maakt. Op een afgeschermd youtubekanaal plaatst mijn vriend ze. Beetje oefenen zeg maar. Hij maakt 'gamevideo's' Behalve de go pro heeft hij ook een standaard om de go pro op te zetten. Alles zelf bij elkaar gespaard van zakgeld/verjaardagsgeld etc. De go pro neemt ook geluid op. Om jezelf op te nemen moet er nog wel een camera bij. En dan editten idd.
Hij wil direct streamen naar zijn vrienden. Geen idee of die daar op staan te wachten Opnemen kan ook, maar dan moet hij idd gaan editen, vrees ik. Hij is nog niet echt handig met computers (niet meer dan wij zijn). Maar hij moet dus eerst erachter zien te komen hoe hij het beeld van de switch opneemt. Pfftt, ik hoop dat hij daar zelf achter komt, want ik heb eigenlijk helemaal geen zin om me hierin te verdiepen
Geen idee of het werkt (we hebben geen switch ), maar even googelen levert dit op (eerste zoekresultaat ): https://www.google.nl/amp/s/www.xgn.nl/artikel/game-video-maken/amp