Een anoniem account voor deze moeders, omdat ik met wat lastigs zit. Mijn ouders hebben een huisje op een recreatiepark. Je zou zeggen hartstikke leuk, maar waar ik mee zit is dat ze naturistisch zijn... en daar zomers bijna wonen. Onze zoon is nu nog heel jong dus geen probleem, maar volgende zomer vinden mijn ouders het denk ik wel heel leuk als hij af en toe eens langs komt. Mijn vriend heeft er niks mee dus die wil echt niet dat onze zoon daar komt. Mijn ouders vinden het doodnormaal, snappen bijvoorbeeld ook niet waarom hij niet in zijn blootje langs wil komen. Ons kind heeft een luier aan dus is niet bloot, maar later weer wel dus dat vind ik moeilijk. Ik heb er minder moeite mee, maar waar ik last van heb is dat het allemaal oude mensen bij elkaar zijn die niks liever willen dan ons kind zien en opa en oma willen natuurlijk showen en ik denk dat dat heel erg over zijn grenzen heen gaat. Ze gaven mijn ouders al allemaal kadotjes tijdens de zwangerschap enzo ook voor onze baby. Maar het is wel een leuke plek om te zijn voor een kind van 1 straks dus ja met een strandje enzo... en ik wil opa en oma ook wel wat gunnen. Wat vinden jullie daar nou van?
Voor mij een absolute nee. Maar dat komt omdat ik gewoon niet snap wat het nut is van naakt rondlopen. Wat is de meerwaarde? Ik vind een lichaam iets persoonlijks, daar hoef ik niet mee te koop te lopen. Ook een klein kind hoeft wat mij betreft niet naakt.
Moeilijk zeg! Is kleding daar dragen verboden? Of dat niet? Lijkt me niet toch? Ik zou mijn kind sowieso nooit bloot laten lopen. (Luier dus dat is natuurlijk al prima) En misschien kunnen opa en oma gewoon ondergoed dragen/zwemkleding als je zoontje er is? Dan kan je partner misschien ook mee. En jullie natuurlijk ook gewoon kleding/,zwemkleding ofzo?
Ik ben waarschijnlijk helemaal niet ruimdenkend, maar ik zou het ook niet goed vinden als mijn kinderen naar een park gaan wat vol zit met blote mensen. In een ander topic vond ik het overdreven dat anderen hotpants niet vinden kunnen of blote benen onder een jurkje. Maar dit is echt weer het andere uiterste. Ik ben het dus met je man eens. Jammer voor opa en oma, maar ze moeten dan maar gekleed gaan als ze willen dat ik daar heen kom en zorgen dat er niet ineens blote mensen voor de deur staan.
Ik zou dit ook niet prettig vinden en op latere leeftijd zou ik het denk ik ook niet prettig vinden voor hem.
Ik vind dat er niets mis is met naturisme, maar wel voor de mensen die dit zelf willen. Ik zou mijn kinderen dat dus niet laten doen tot ze oud genoeg zijn om zelf die beslissing te nemen. Verder zou ik er zelf ook heel ongemakkelijk van worden, dus mij zou je daar ook niet zien. Ik denk dat ik zou zeggen:"prima als jullie de kinderen willen zien, maar niet daar." Denk ik.
Mijn schoon ouders gaan ook naar een naturisten camping waar je als bezoeker niet met kleding welkom bent. Wij haan er niet heen. Heb totaaaaaal geen behoefte om de swaffels van allerlei vreemden te zien en vind t ook totaal niet nodig dat mijn kinderen daar een beetje tussen huppelen in hun nakie. Hun keuze om daar te staan en dat is helemaal prima, maar elkaar ontmoeten doen we met kleren aan
Sorry, dit zou voor mij ook een absolute nee zijn. Prima dat oma en opa dat doen, maar ik vind het echt niet nodig dat mijn kinderen allemaal vreemde volwassen mensen bloot zien (en vice versa). Het zal best een hartstikke leuk recreatiepark zijn, maar het feit dat het voor naturisten is zou het voor mij ongeschikt maken om mijn kinderen mee naar toe te nemen. Tenzij er ook een mogelijkheid is om ze daar te hebben zonder tussen de blote volwassenen te zijn, zou ik het dus echt niet doen.
Ik ben dus zowel erg open-minded als beschermend naar mijn kind(eren) toe (eentje zit nog in m'n buik ). Ik begrijp wel dat (oudere) mensen zich prettig voelen hierbij. Lekker laten gaan. Wat betreft mijn kinderen: nee, nooit. Je weet nooit wat voor personen daar nog meer zitten en welke denkbeelden zij erop na houden. Dus voor mij een no-go!
Ik ben daar snel over uit. Geen kind van mij die daar zou komen. Vreselijk zeg. Vind dat gewoon zielig als een kind allemaal van die verlepte oude lijven moet zien.
Ik zou het ook niet doen. Prima voor de mensen die hiervoor kiezen, maar ik zou mij er ongemakkelijk voelen. Niet mijn ding zeg maar Dan maar afspreken buiten het park.
Nee. Mijn ouders zijn naturisten en ik ben tot een jaar of 16 (verplicht) met ze mee gegaan. Ik zie de meerwaarde er ook totaal niet van in, en ervoer zelfs dat het extra beperkingen opwerpt. Er waren bijvoorbeeld niet eens afgesloten douches op de vaste camping van mn ouders, dus ook als je ongesteld was was er geen plek om even privé te douchen. Je gaat niet onbevangen een potje waterpoloën. Je kan niet zomaar op de bosgrond of waar dan ook gaan zitten tijdens het spelen. Ik vond het toen ik ouder werd extreem awkward en ben het vanaf mn tienerjaren nooit normaal gaan vinden. En ik had het inderdaad allemaal niet hoeven zien. Nee hoor kleren zijn voor mensen heel functioneel. Maar zij moesten gaan volleyballen met fladderende fluiten. En binnen de vaste groep op een afgesloten terrein heb ik nooit iets geks meegemaakt, maar de viezeriken moesten wel regelmatig uit de bosjes verjaagd worden. Het was trouwens ook niet dat er minder gerotzooid werd bij de tieners alleen omdat ze zogenaamd meer gewend waren aan naakt of zo. En op openbare naaktstranden wil je als vrouw of verantwoordelijke voor een stel jonge kinderen al helemaal niet zijn, met al die rukkers in de struiken. Nee hoor mijn kinderen gaan ook niet met opa en oma mee. Vragen ze ook niet hoor, ze kennen ons standpunt. En het is niet zoals bij ts dat ze er maanden achtereen zitten.
Dus het zou voor jou anders zijn als ze wel nog allemaal strak in hun vel zaten? Dat snap ik dan weer niet. Veroudering, of littekens of dik zijn of wat dan ook, maakt een mens niet minder. Niemand is afstotelijk om wat hij van de natuur heeft gekregen.
Ze zullen je kleintje maar op hun naakte schoot leggen.. Bah. Moet er niet aan denken. Terwijl je een kindje zo zou oppakken en op schoot leggen bv om even mee te spelen..
Prima dat je ouders zich zo prettig voelen bij naturisme, maar kom..... Dat betekent niet dat iedereen zich daarbij prettig voelt. Ik denk dat je ouders ook enig begrip mogen opbrengen voor jullie gevoelens bij naturisme. Beetje ander voorbeeld, er zijn ook zat mensen die van de sauna houden.... Ik persoonlijk voel mij daar niet prettig bij. Moet ik dan wel afspreken met mensen in de sauna? Je ouders wonen daar toch niet? Laat ze daar in hun vrije tijd lekker verblijven en genieten en zodra ze jullie of andere mensen ontmoeten, laat dat dan in hun gewone woning zijn. Respect voor elkaar gaat twee kanten op.
Ik ben heel ruimdenkend maar dit zou ik denk ik niet doen. Er komen wel gelegenheden waarbij ze wel gewoon gekleed zijn neem ik aan? Denk dat jullie daar gewoon je eigen standpunt in moeten kunnen nemen.
Ik zou dat echt niet doen! Brrr ik moet er niet aan denken om overal naakte mensen te zien. En vooral dat mijn kinderen allemaal naakte mensen zien en hun mijn kind ook naakt zien. Weet jij veel wat voor gedachtes er door mensen heen gaan. Straks maken ze stiekem foto’s. Ik krijg al allemaal visioenen van naakte mensen die gezellig met hun kleinkind gaan voetballen of naar de speeltuin gaan spelen. Of dat mensen je kind op schoot nemen ofzo. En dan nog de hygiene, lekker fris als iedereen naakt op stoelen of bankjes zit en je kind gaat daar op zitten.