Wij vonden de gruffalo echt leuk tot we die elke dag 2 keer moesten lezen hahah Als 3 jarige kon hij perfect de woorden met stemmetjes "lezen" hij kende de woorden van buiten haha
De meeste boeken vind ik wel leuk, maar dochter heeft een prinses Lillifee-fase gehad en die boeken vond ik echt verschrikkelijk. Maar goed, heb ze keer op keer braaf voorgelezen. Liselotje was ook niet echt mijn favoriet, maar die waren op rijm en wel leuk om voor te lezen. De Gruffalo, ik voel een voet, de gigantosaurus, Dikkie Dik, De mooiste vis van de zee, Ties en Trijntje. Inmiddels lezen we kapitein onderbroek, koning eddy, de gorgels, julius zebra enz. En voor de oudste Harry Potter, Raveleijn, de Heksen. Maar mijn eigen favoriet blijft toch wel de GVR.
Mijn zoon heeft als favoriet een reclame tijdschrift van Caterpillar kranen. Maar daar valt weinig uit voor te lezen, het is dus alleen plaatjes kijken, elke avond weer... Kijk mama, een caterpillar kraan met rupsbanden. Kijk mama, een caterpilar kraan zonder bak. Kijk mama, een caterpillar kraan die aan het graven is. Etc, etc, etc. En 2 maanden terug was het tijdschrift Trekker favoriet. Maar alleen de 1e paar bladzijden waren goed, daarin stonden verschillende smalspoortrekkers. Gelukkig kon ik alle merken benoemen! En hij inmiddels ook... Voor hem helaas geen gewone voorleesboeken blijkbaar. (Vooral helaas voor mij!)
Mijn zoon is gek op zoekboeken. Heel leuk, maar inmiddels weet hij alles feilloos te vinden en is er niet steeds een leuk verhaal bij te verzinnen.
Sint wil op vakantie. Vooral de middelste heeft haar favorieten die elke avond opnieuw voorgelezen moeten worden. De oudste varieert meer. Ik vind het ook leuker om Pluk van de Petteflet voor te lezen. En we zijn net begonnen in Roald Dahl (Sjakie en de Chocoladefabriek en de GVR) en dat is gewoon jeugdsentiment
'Waar is de rode trein?' en...het programmaboekje van Sprookjeswonderland. Ik denk dat ik die in het afgelopen jaar al zeker 100x heb 'voorgelezen'. Inmiddels heeft zelfs zoonlief door dat ik er niet meer echt warm voor loop en vraagt hij me altijd of het wel mag...arm kind
We gaan op berenjacht is op dit moment weer mega populair! We hebben heel lang We hebben er een geitje bij! Dagelijks gelezen en ook Raad eens hoeveel ik van je hou (heerlijk boek). Ik ga binnenkort haar boekenkast eens uitzoeken en alle ellende (over kabouter plop enzo). eens laten verdwijnen. Vreselijk
Borre en de glinsterdinges of zoiets... pffff wat een stom verhaal: een schildpad die bij een kangoeroe in de buidel zit en ze zijn getrouwd snap nog steeds niet dat dat pedagogisch verantwoord is
Hier zijn de gruffalo en het kind van de gruffalo ook favoriet van de oudste. En de kleine mol die wilde weten wie er op zijn kop gepoept had. Zelf kan hij "job de bever" helemaal uit zijn hoofd maar die heb ik echt niet zo vaak voorgelezen als de andere boekjes. De jongste wil al maaaaaaanden elke avond "bobbi en de baby" ik denk dat hij ons ook iets duidelijk wil maken haha .
Wij gaan op berenjacht en de gruffalo, echt zo vaak gelezen dat ik ze in het donker uit mijn hoofd kan voordragen. Altijd handig!! Verder allerlei boeken op rijm. Want dat is makkelijk voorlezen. Boer boris boeken zijn hier ook populair.