De jongste is fan van kolletje. De oudste leest zelf bij het naar bed gaan. Ik mag haar niet voorlezen maar dat doet ze bij mij. Op dit moment leest ze uit superjuffie. Verder is ze gek op geronimo stilton, Mathilda, sjakie en de chocolade fabriek enz. Harry potter krijgt ze voor haar verjaardag denk ik
Ik lees nu Abeltje, hiervoor de horgels (2boeken), Pinkeltje, Otje, soms een prentenboek als ze meer zin hebben in kijken dan in luisteren
Mijn 6 jarige lees ik nu het boek de Kinderkoningin voor. Boeken met verhalen over de tweeling Iris en Michiel van Carry Slee vindt ze ook leuk. Prinses Keteltje is ook een leuk boek. Foeksia de miniheks enz. Voor iets jongere kinderen vond ik eigenlijk alle boeken van Marianne Busser leuk. Heb vandaag het boek van de zoete zusjes besteld.
Saskia en Jeroen omnibus "vakantie". Onze jongens zijn 6 en 8 jaar (oudste loopt mentaal achter i.v.m. beperking). Ook leuk voor 6 jarige: Kolletje Pluk vd Petteflat Alweer die groep 3 Opgepast, ik lust een hele boekenkast Gorgels (jochem meijer) Foekia de miniheks Otje Pinkeltje Allerlei boeken van marianne busser Gruffalo, Kikker, woeste willem e.a. prentenboeken
Voor de jongste (6) de Borre boekjes die elke maand op de deurmat vallen. Of Dino boeken. De oudste (9) leest zelf boeken (Kapitein Onderbroek, Paul van Loon boeken) of stripboeken (Donald Duck) en nu bladert hij door de magazines van Top Gear
Agent en boef is hier momenteel favoriet bij jongste. Oudste vond op die leeftijd mr Finney leuk. Die wil jongste nog niet.
Mijn jongste (4): Het grote sprookjesboek van Marianne Busser en Ron Schröder. Mijn oudste (6): Lang geleden en In een land hier ver vandaan van Arend van Dam.
Hier is de gruffalo erg geliefd, maar ook sprookjesboeken doen het erg goed. Pas heb ik ook het boek bedtijd verhalen voor rebelse meisjes gekocht, meer omdat ik het een prachtig boek vond met kleine verhaaltjes, maar daar is ze nog echt te klein voor. Dat wordt denk ik pas leuk vanaf een jaar of 7.
Momenteel "Weltrusten Dribbel" op haar eigen verzoek, daarvoor las ik de disney reeks voor. Scheelt weer wat pagina's. Tevens met extra uitgebreid gapen erbij. En dan gaapt ze mee...schijnt goed te helpen bij slaapproblemen, kost niks, we nemen elke optie hier in t huis mee...