Ik lees nu: Tonio. van A.F.Th. van der Heijden. Heel mooi boek, heb in 3 dagen 300 pagina's gelezen (van de 650 ) en moest af en toe een traantje weg vegen. Zo ontroerend en dan de wetenschap dat het gewoon allemaal waargebeurd is en de hoofdpersoon (Tonio) ongeveer even oud zou zijn geweest als ik nu ben.
En uit de bergen kwam een echo, van Khaled Hosseini. Net in begonnen, maar belooft weer net zoveel goeds als De vliegeraar en Duizend schitterende zonnen
Ik lees nu: Gebroken Licht. Weet de schrijver/schrijfster zo niet (boek ligt op Tims slaapkamer). Moooooi!
The colour purple heb ik ook in mn kast staan. Zo'n ontzettend mooi boek. Ik heb em een paar keer gelezen. Wel in het Engels. Denk dat ie in het Nederlands niet leuk is. Het taalgebruik is daar te belangrijk voor. Maar echt; tranen in mn ogen.
De da vince code vond ik echt stukken beter. Ook geen literair meesterwerk maar die was echt spannend.
De dinsdagvrouwen,nog geen idee,maar mn nieuwsgierigheid is wel gewekt na 29 pagina's wat er gaat gebeuren!
Ja, lees ook het liefst in het Engels. Vind het überhaupt een 'rijkere' taal. Meer ruimte voor woordgrapjes, uitgebreide omschrijvingen en ook meer synoniemen per woord heb ik het idee. Maakt dat het fijn leest en het verhaal al snel een echt verhaal wordt. Mmmm beetje lastig te omschrijven geloof ik. Anyways, heb The colour purple ook in het Engels besteld. Kan niet wachten! Is zo'n mooi verhaal...
De storm van de eeuw van Stephen King. Heb al veel van hem gelezen, maar deze had ik nog niet. Hij is apart geschreven, in scenario vorm. Is even wennen, maar nu kan ik hem niet wegleggen Hierna wil ik graag De Twaalf lezen, het vervolg op De Oversteek van Justin Cronin. Ook een aanrader vind ik 22-12-1963 van King.
Oh en voor wie graag in t Engels leest en eens goed wil lachen kan ik Spud van John van de Ruit aanraden! Zuid-Afrikaanse schrijver. Verhaal speelt zich af op een jongevs kostschool ten tijde dat Mandela vrijgelaten wordt. Veel absurde personages en doet een beetje denken aan Adrian Mole.