vergeet ik erbij te zetten: heb net Turbulentie van Mariette Middelbeek gelezen, een grappig en intussen een verdrietig boek tegelijk. gaat over een vrouw van 26 die stewardess is en haar relatie heeft beendigd omdat haar vriend met haar wou trouwen en een kinderwens had terwijl zij helemaal niet weet of ze ooit kinderen wil. ze zet flink de bloemetjes buiten met de piloten en de stewards als plotseling haar zus ziek wordt (borstkanker) en dat zij dan op haar 4 jarig neefje Max gaat passen.
Ik ben dol op lezen, maar ik ben zo'n knurft met boeken terugbrengen dat ik nu een e-reader heb en de boeken download. Boeken van bepaalde schrijvers wil ik wel zelf hebben. Maar anders koop ik echt teveel boeken... Ik hou van thrillers en heb een hekel aan boeken die overdreven literair geschreven zijn... zo van kijk! ik ben een schrijver uit Nederland en kijk mij eens lekker veel beeldspraak gebruiken ... Tsja de groten der Nederlandse taal vallen hier ook onder. Zo ben ik wel drie keer in de ontdekking van de hemel begonnen maar kom er gewoon niet doorheen... Momenteel ben ik boeken van Nicci French aan het lezen. Das ook wel even wennen want het is best een aparte schrijfstijl en invalshoek. Hiervoor heb ik Die laatste zomer van Tatiana de Rosnay gelezen. Maar ik vind dat boek maar in schril contrast staan met Haar naam was Sara... Van haar heb ik ook nog kwetsbaar liggen, die moet ik nog lezen. Verder heb ik hier boekenkasten vol boeken, alle van Karin Slaughter en Tess Gerritsen en een heleboel van James Patterson. Ik mis van hem alleen een aantal delen van de Womens Murder Club... die waren in NL niet meer verkrijgbaar... misschien inmiddels wel weer, hoop ik! En ik moet van hem ook nog twee van zijn nieuwste boeken lezen.
Naar aanraden van jou begin ik hier maar in. Ik was in de eetclub begonnen maar deze staat ook op mijn ipad! Dus ik ga er aan beginnen thnxs!!
Ben benieuwd wat je er van vind Cupcake. Laat je het nog even weten. @Roeltje ik had wel al een vermoeden dat sommige van die engelse boeken vertaald waren en dus er ook in het nederlands tussen stonden, maar had verder niet gekeken. Heb nog 6 boeken van de bieb hier liggen die voor de 20ste uitmoeten, dus moet nog even doorlezen hahaha. Ben ook lid van de ECI dan spit ik die boekjes door en dan reserveer ik de boeken die me mooi lijken gewoon bij de bieb en af en toe een boek bestellen dat moet ook, maar moet ik alles bestellen wat me mooi lijkt dan ga ik failliet
Leuk al deze reacties zeg Kan ik volgende keer met een kladboekje naar de bieb Heb de eetclub hier ook nog liggen, nog niet aan begonnen! "Haar naam was Sara" is echt een aanraden voor wie het nog niet gelezen heeft. Heb echt zitten janken. Manlief zei nog, leg dat boek dan weg als het je zo aangrijpt Heb de film ook gezien en die was wel redelijk.....boek blijft beter. Verder heb ik bijna alle boeken van Dan Brown gelezen, die lezen ook heerlijk weg! In het Engels zijn deze boeken beter dan de vertalingen. Vooral angels en demons....die kon ik echt niet wegleggen. Beter dan Da Vinci Code. Jammer genoeg heb ik de film De vliegeraar eerder gezien dan het boek gelezen, want het boek schijnt veel beter te zijn. Ik heb het boek in de kast liggen, maar vond de film niet zo, waardoor het boek ook niet zo trekt....
tja ben een echte alles lezer. thrillers/detectives: Minette Walters, Mary higgins clark, patricia cornwall. ( Kay scarpetta -reeks) Robin Cook. Karin Slaughter. Harry Potter ( vooral op vakantie in het engels dan gaat het niet zo hard) Umberto Eco, de naam van de Roos was wel het meest taaie boek wat ik ooit gelezen heb maar op het laatst wel rete spannend. Boeken van Chaim Potok. De uitverkorene, de belofte. ( gaat over veelal orthodoxe joden) Mijn naam is Asher Lev. Knielen op een bed violen van Jan Siebelink Geert Mak, de eeuw van mijn vader. Vind van allerlei soorten boeken leuk.
En inderdaad Dan Brown, allemaal in het engels gelezen. Goed voor mijn engels en beter dan de vertalingen.
Wasgisteren begonnen in "Krijg nou tieten" van Claudia de Breij. Maar ik vond het zo tegenvallen dat ik vandaag een beginnetje heb gemaakt in "Duizend schitterende zonnen" van Khaled Hosseini (ook auteur van "de Vliegeraar")
Momenteel lees ik "The Valley of Horses" van Jean M. Auel. Voor de rest lees ik voornamelijk sci-fi en fantasy, afgewisseld met historische romans en chick lit. Ik ben nogal van het escapisme, de echte wereld zie ik al genoeg
Ik lees op dit moment herfstlied van Simone van der Vlught. Ik ben nog niet zo ver. Het boek leest op zich lekker weg, alleen vind ik dat ze veel dingen te uitgebreid uitgeschreven heeft. Dan gaat het om simpele handelingen als douche en de was naar beneden brengen.
PS Ik hou van je, erg mooi boek, de film is niet zo. Meisje met 9 pruiken. Boeken van Alex Kava. Binnenkort ook met een blaadje naar de bieb
Mijn boek is uit! Ik heb net een lijstje gemaakt van jullie tips en ga vanmiddag meteen naar de bieb. Ik ben heel benieuwd of ze veel boeken van mijn lijstje hebben (we hebben maar een kleine bieb...) Eindelijk eens ideeën voor andere boeken en schrijvers.
meeste kleine bibliotheken zijn onderdeel van een groter geheel waardoor je gratis uit die andere vestigingen kunt reserveren. zo werkt het in elk geval in mijn bibliotheek wel.
weet je wat ook echt een heel mooi boek is.. Ademloos van Kim Moelands.. Echt een aanrader maar hou de tissues bij de hand! Ik ben in slaap lekker mijn kind bezig maar nog niet echt tranentrekker. Mijn ipad is leeg dus die moet ik eerst ff opladeen.. Balen hoor!
ik heb zojuist "een Keukenmeidenroman" uitgelezen. Wat een ontzettend mooi en ontroerend boek. Echt een aanrader.
Ik lees nu: The Culture of Fear: Why the Americans are afraid of the wrong things: In the age of 9/11, the Iraq War, financial collapse, and Amber Alerts, our society is defined by fear. So its not surprising that three out of four Americans say they feel more fearful today then they did twenty years ago. But are we living in exceptionally dangerous times? In The Culture of Fear, sociologist Barry Glassner demonstrates that it is our perception of danger that has increased, not the actual level of risk. Glassner exposes the people and organizations that manipulate our perceptions and profit from our fears, including advocacy groups that raise money by exaggerating the prevalence of particular diseases and politicians who win elections by heightening concerns about crime, drug use, and terrorism. In this new edition of a classic bookmore relevant now than when it was first publishedGlassner exposes the price we pay for social panic. Bijzonder interessant boek. Schrijver: Barry Glassner
Ik lees nu Op klaarlichte dag van Simone van der Vlught. Spannend boek. Een tijdje terug heb ik het boek Zondaarskind van Marion Pauw gelezen. Dat vond ik een erg goed boek!