Welk boek moet je echt gelezen hebben?

Discussie in 'De lounge' gestart door PenK, 12 aug 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zonnestralen

Zonnestralen VIP lid

22 apr 2017
    12.616
    8.359
    113
    Vrouw
    Davinci code ook. Inferno staan weer iets te veel feiten achter elkaar waardoor het niet erg lekker weg leest, maar alsnog een leuk boek.

2. Vulpen

Vulpen Fanatiek lid

30 jul 2014
    3.168
    3.815
    113
    Dat vond ik echt het naarste boek dat ik ooit gelezen heb. Ben nooit verder gekomen dan de eerste paar bladzijdes, voelde me er zó rot door.

3. In your eyes

In your eyes Niet meer actief

#43 In your eyes, 12 aug 2018
    Laatst bewerkt door een moderator: 12 aug 2018
    Het boek dat op mij het meeste indruk heeft gemaakt is Nooit meer (it ends with us) van Colleen Hoover.
    Los van het feit dat het voor mij heel persoonlijk is geweest (en ik ook nog contact met de schrijfster over heb gehad, fangirl-momentje!), is het een prachtig boek over een situatie waar veel onbegrip en vooroordelen over zijn, en zij weerlegt die op een hele integere manier.

Voor degenen die Engels lezen, vorige maand is All your perfects (ook Colleen Hoover) verschenen, en zal hier op zp voor velen herkenbaar zijn. Het boek gaat over de weerslag die de mmm, miskramen en onvruchtbaarheid op een huwelijk heeft. Echt een aanrader!

4. Ohm

Ohm Bekend lid

21 jun 2017
    526
    464
    63
    Wat een boek voor impact op iemand heeft, of hoe diep een verhaal gaat, is denk ik heel persoonlijk. Voor mij is Harry Potter wel heel diep, maar dat komt o.a. door de momenten waarop ik er iets aan gehad heb en dat het nog steeds een rol speelt in mijn leven. (Heb zelfs mijn eerste kind een naam uit HP gegeven.)

Maar hetzelfde geldt voor een boek als Het behouden huis, of Siddhartha; je kan het lezen als gewoon een verhaal, maar het kan ook tot leven komen in je hoofd en aan vanalles raken in je leven. Ik weet altijd pas een paar jaar nadat ik een boek heb gelezen wat de impact ervan is. (Ik denk nu ook ineens aan Knielen op een bed violen en het Pauperparadijs, denk ik ook nog regelmatig aan.)

iMoeder vindt dit leuk.
  5. Annabel274

Annabel274 Fanatiek lid

19 jul 2012
    2.370
    109
    63
    Vlucht uit het land van de vrijheid vind ik persoonlijk echt een heel goed boek

PenK en Driessen21 vinden dit leuk.
  6. Hopsatee

Hopsatee Niet meer actief

Ik vind alle boeken van Camilla Lackberg tof!

Duizend schitterende zonnen van Khaleid Hosseini

Het eiland van Veronica Hislop

lies276 vindt dit leuk.
  7. In your eyes

In your eyes Niet meer actief

Nou ben ik heel benieuwd welke naam! Hier eenzelfde liefde voor HP, weliswaar geen kind naar vernoemd (de kat wel ;)) maar hier is het in huis niet te missen..

Vulpen en Ohm vinden dit leuk.
  8. username

username Fanatiek lid

7 aug 2014
    2.917
    192
    63
    NULL
    NULL
    Kinderen van het ruige land van Auke Hulst. Heel aangrijpend...

9. Bezige bij

Bezige bij Fanatiek lid

6 mrt 2016
    1.949
    1.711
    113
    Vrouw
  10. Whysteria

Whysteria Niet meer actief

Wilde Zwanen vond ik mooi. Geeft een persoonlijk inzicht in communistisch China.

Manque en Vulpen vinden dit leuk.
  11. spruitje80

spruitje80 Fanatiek lid

5 jul 2016
    4.697
    4.305
    113
    noord holland
    De vliegeraar, duizend schitterende zonnen, haar naam was Sarah, de aardkinderen serie, de dollanganger serie (bloemen op zolder), Harry Potter (heerlijk!) en een héle ouderwetse: De Doopkaars.
    Ik ben nu bezig in de Da Vinci Code

Hommeltje vindt dit leuk.
  12. Aries

Aries Niet meer actief

1953. Ik vond het echt niet het beste boek ooit en de verfilming helemaal niks, maar door het boek kon ik me wel pas een beetje een voorstelling maken van hoe de watersnoodramp moet zijn geweest en ik vond het erg indrukwekkend.

13. PenK

PenK VIP lid

20 jan 2006
    6.275
    521
    113
    Oh ja, dit is zeker een aanrader!

14. Hommeltje

Hommeltje Niet meer actief

Ik ook. Maar ik kan er tegen maar al zijn boeken laten me janken,vooral die laatste. Uit de bergen kwam de wind :cry:
    dat boek maakt me missselijk met die opgehangen kat en wat ie met zn kinderen doet en met een koe. Dat boek kan ik niet lezen.

15. ellessinia

ellessinia Actief lid

13 nov 2014
    499
    477
    63
    Ik heb toentertijd ook Het Lelietheater en Een stem die nog weet gelezen. Alle drie de boeken geven een ander -even indrukwekkend- verhaal weer met als thema communistisch China.
    Een stem die nog weet speelt zich met name af in Tibet; ook erg indrukwekkend

Whysteria vindt dit leuk.
  16. Poolvos

Poolvos VIP lid

9 jan 2016
    6.875
    12.390
    113
    Vrouw
    Goede tips hier! Veel van de genoemde boeken behoren ook tot mijn favorieten.
    Verder ook:
    I am pilgrim/ik ben pelgrim - terry hayes
    Hoe ik talent voor ’t leven kreeg - Rodaan Al Galidi
    En de boeken van Carlos Ruiz Zafón

17. Poolvos

Poolvos VIP lid

9 jan 2016
    6.875
    12.390
    113
    Vrouw
    Ook met veel plezier gelezen!

18. jessy77

jessy77 VIP lid

9 aug 2007
    8.640
    5.947
    113
    Ik ben nu met deel 4 bezig van 'de reiziger' serie van Diana Gabaldon. Bij sommigen misschien beter bekend als de tv serie Outlander. Vind het heerlijke boeken.

lies276 vindt dit leuk.
  19. Manque

Manque Niet meer actief

#59 Manque, 13 aug 2018
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 aug 2018
    Klassieker: Turks Fruit, Jan Wolkers
    Wat meer recent: PAAZ en Up, Myrthe v/d Meer

Ik vind het wel jammer dat het me niet meer lukt om te lezen. Vroeger verslond ik het ene na het andere boek, maar ik weet tegenwoordig aan het einde vd alinea niet meer wat ik aan het begin gelezen heb.

20. Maddie

Maddie Fanatiek lid

15 sep 2009
    1.391
    184
    63
    Het hoge Noorden.
    Ik vond het familieportret en de bakkersdochter ook wel mooie boeken. Vind boeken over WO2 sowieso interessant. Maar lees ook graag luchtige romans en thrillers en fantasy. Ben een boekenwurm haha.

Deel Deze Pagina