Titel zegt het al...daarnaast heeft mijn kleine man erg last van darmkrampjes en is het dus een echte snacker..hebben jullie tips? Geef al sap simplex en drink venkelthee. ..
Gewoon als hij komt een fles aanbieden ipv de borst. Beste later op de dag, smorgens heb je teveel stuwing. Wel opletten met de fles, daar drinkt hij veel meer uit omdat de druk en t aanbod niet afneemt zoals bij de borst . Dus niet te grote flessen geven, zeker met darmkrampjes niet. Als je geen stuwing meer hebt bij t weglaten van 2 voeding, meestal na een paar dagen, vervang je er nog 1 voor de fles en zo door tot je volledig de fles geven. Niet te snel, dan krijg je nog een borstontsteking.
Het makkelijkste is om als eerste de voeding ergens einde van de middag te laten vallen, dan is je productie het laagst. Dan de voeding die je halverwege/eind ochtend geeft. Dan de tussenliggende voeding, en uiteindelijk de ochtend, avond & evt nachtvoeding. Toen ik echt enorme stuwing had heb ik mijn dochter nog wel een keertje aangelegd om het weg te laten drinken. Afbouwen duurde bij mij een week of 2 totaal, was gaf toen 16 weken bv. En ga idd pas een volgende voeding afbouwen als je geen last meer hebt van stuwing vand e voeding die je hebt laten vallen, anders heb je zo een borstonsteking te pakken. En voor krampjes, misschien een dr brown fles?
Bedankt voor de reacties, wel een beetje zonde van de kunstvoeding om deze aan te bieden bij het snacken. Hij pakt alleen tommie tippie flesjes na een half uur te hebben gehuild, en dan heb ik nog wel bv erin zitten ipv fv...speentje wil die trouwens ook niet en ben ik ook niet zon voorstander van hoor Gewoon dan 3 uur tussen de borstvoedingen laten en zo regelmaat creëren?
Ik zie dat je nog niet zo lang geleden bevallen bent. Je hebt waarschijnlijk redenen voor het stoppen met de borstvoeding, maar gelet op de krampjes van je kindje wil je misschien een slag om de arm houden? Je kan van de ene op de andere dag overgaan op kunstvoeding voor je kindje en zelf nog even kolven op die momenten. Je productie wordt dan sowieso minder, omdat je niet live voedt. Ik ben zelf gestopt door leeg te kolven als ik voelde dat de druk te hoog werd. De tijden tussen de kolfbeurten werden steeds iets langer en ik voelde zelf goed aan wanneer het tijd was. Voor wat betreft de voeding van je kindje zou ik niet opeens een schema gaan aanhouden als je kindje dat niet gewend is. Helemaal niet als hij last heeft van krampjes. Dan zou ik juist meerdere kleine voedingen aanbieden. Jij bent dat toch ook zo gewend? Dan weet je vast wanneer het goede moment is.
@nacho: begin januari begin ik weer met werken en wil voor die tijd over zijn op volledige fv. Bij mijn dochter liep de productie uit zichzelf terug omdat ik al ziek was (galstenen). Ik hoop dat het me ook c wat meer rust gaat geven, vooral s nachts. Uiteraard een dubbel gevoel want wat is het lekker om je kind zo dicht tegen je aan te hebben met voeden..daarnaast extra zwaar want het is mijn laatste kindje... Ik zal straks proberen om een flesje met kunstvoeding te geven...mocht ie dat accepteren dan is je idee lang niet zo slecht
Ik wil ook helemaal niet je overtuigen om niet te stoppen hoor, want die keuze is al moeilijk genoeg wat je zelf ook al zegt. Allemaal gevoelens van afscheid. Heel herkenbaar. Ik vond het emotioneel veel zwaarder dan ik me had kunnen voorstellen. Succes in elk geval, je hebt ook van de mooie momenten kunnen genieten en eens is de laatste keer