Is de kans aanwezig of deze maand niet?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door MamaMiaatje, 26 aug 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamaMiaatje

MamaMiaatje Bekend lid

11 feb 2008
    887
    0
    0
    #1 MamaMiaatje, 26 aug 2009
    Laatst bewerkt: 26 aug 2009
    Even een vraagje;

Deze maand eens een keertje geen ovu-testen gebruikt, maar gewoon op mijn cervixslijm afgegaan, want met die ovu-testen ben ik er teveel mee bezig. Zonder ovu-testen ook wel, maar toch minder als met.
    Maar goed, het cervixslijm kwam al vroeg deze maand en pas een dag of 5 á 6 erna mijn eisprong, dit weet ik zeker, want heb ovu-pijnen gevoeld en die voel ik altijd rond mijn eisprong.
    Alleen denk ik dat we een beetje op de verkeerde dagen geklust hebben (hoewel ik er geen spijt van heb hoor, want het was erg aangenaam;)).
    We hebben geklust op dag 14, 15 en 16 en mijn eisprong was waarschijnlijk op dag 17 's avonds of dag 18 's ochtends. Hebben we nog een kansje deze maand of hadden we beter om de dag kunnen klussen, want nu was de zaadkwaliteit op dag 16 misschien niet zo sterk en veel minder doordat we 3 dagen achter elkaar geklust hebben? En deze dag was natuurlijk wel het dichtste bij mijn eisprong, dus weinig kans deze maand zeker? Maar ja , ik ging deze maand op mijn cervixslijm af en omdat dit op dag 14, 15 en 16 veelvuldig aanwezig was, dacht ik dat mijn eisprong ook op dag 15 0f 16 zou plaatsvinden en vandaar dus dat we voor de zekerheid 3 dagen achter elkaar geklust hebben toen, maar uiteindelijk kwam de eisprong dus weer later dan ik dacht. Ik heb een onregelmatige cyclus, dus het verschilt nogal eens.
    Maar goed, mijn vraag is dus kortom of we deze maand wel een goede kans hebben of niet?

2. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.811
    4.453
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Goed zaad blijf wel een paar dagen in leven in je lichaam, mits jou lijf niet zijn zaad attackt ;)
    Ik denk dat als je ei 2 a 3 dagen na je laatste seks is gesprongen, en jullie zijn beiden oke, dat het dan nog wel moet leven in je buik.
    Maar dat betekend niet dat je dan ook perse deze ronde zwanger zult zijn hé. Er moeten zoveel dingen precies zo vallen wil het lukken ;)

Veel succes met zwanger worden!!

3. jannn

jannn VIP lid

13 jul 2008
    5.942
    89
    48
    Wat hierboven al gezegt is dat als het zaad goed is wel een tijdje in leven blijft dan heb je nog wel een kans (je)
    Maar voor de volgende keer (niet te hopen) kan je beter om de dag klussen omdat het zaad dan beter van kwaliteit is :)

Liefs

4. Pinguïns

Pinguïns Niet meer actief

Iedere dag klussen hoeft niet lecht te zijn hoor, ik ben er ook wel eens zwanger van geraakt!

5. MamaMiaatje

MamaMiaatje Bekend lid

11 feb 2008
    887
    0
    0
    Ik weet bij nader inzien vrijwel zeker dat ik op dag 18 's middags mijn eisprong heb gehad en dus op dag 16 voor de 3e dag op rij het laatst geklust voor mijn eisprong.
    Weinig kans dan zeker?

6. Anna84

Anna84 Fanatiek lid

20 jan 2009
    1.011
    1
    0
    Docente Engels
    Limburg
    Als je drie dagen voor je ei geklust hebt, heb je zeker wel een kans! (denk maar aan de SMEP methode..daar raden ze het juist aan..)..Het is juist béter om vóór de eisprong te vrijen, zodat er al een voorraadje is zeg maar..Maar het wil inderdaad niet zeggen dat het deze maand ook raak zal zijn..Helaas is daar toch iets meer voor nodig als alleen maar zaad en een eitje..

Veel succes!

Liefs,
    Anna

7. jessie84

jessie84 Bekend lid

22 jul 2008
    609
    1
    0
    rotterdam
    Ook ik lees even mee, want ben wel nieuwsgierig. Ben 6 maanden gestopt met de pil en tot nu toe wil het nog niet echt.
    Afgelopen maandag mijn ei gehad ( weet ik zeker want had er ontzettend veel last van). Heb zaterdagavond, zondagavond en maandagavond geklust. Denk dat dit opzich wel genoeg zou moeten zijn?

Succes allemaal!

Groetjes

8. Anna84

Anna84 Fanatiek lid

20 jan 2009
    1.011
    1
    0
    Docente Engels
    Limburg
    dat zaad van die eerste 2 dagen zat (als 't goed is) ook nog in je lijf..Dus..maak je niet te druk..Er was zéker een voorraadje toen je een eisprong had..

9. jessie84

jessie84 Bekend lid

22 jul 2008
    609
    1
    0
    rotterdam
    Ok thnx, ben normaal niet erg onzeker maar hierover wel haha

Deel Deze Pagina