In de zenuwen.....

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door Troelala21, 27 sep 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Troelala21

Troelala21 Niet meer actief

Ik was me zoontje bijna 6 daarstraks even aan t wassen tot ie ineens bukte. Ik schrok me rot. Op zijn onderrug zit links een dikke bult. Als ie bukt zie hem echt zitten een dikke ei. Als ie staat zie je het eigenlijk niet. Hij heeft er geen last van maar als ik erop druk doet het hem goed zeer. Morgenochtend ga ik natuurlijk meteen na de huisarts met hem, maar ik vind t wel eng. Ik ben helaas een hypochonder dus haal me onbewust alweer van alles in me hoofd. Maar t zit me niet lekker. Ik hoop dat t niks is, vind t maar een rare plek voor een bult....

2. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Kan ik me voorstellen. Doet t pijn? Is t zacht?

3. Sas7

Sas7 Fanatiek lid

23 mei 2007
    2.092
    0
    0
    Die is gewoon een keer gevallen of heeft bij ruwe jongens spelletjes een keer een stomp of duw gehad, wat hij nu niet meer weet. Je geen rare dingen in je hoofd halen en morgen gewoon naar de ha morgen voor de zekerheid.

4. Troelala21

Ja het doet zeer als ik erop druk. Het is een flinke bult je ziet als ie bukt. Het voelt of er wat zachts of beweegbaars op zit....

Ik wil me ook niks in de hoofd halen, maar onbewust doe ik dat toch..

5. Kimi1

Kimi1 Fanatiek lid

17 apr 2010
    1.946
    54
    48
    Kun je de bult bewegen?

6. Troelala21

Ik heb het gevoel dat het bot is en dat daar wat op zit. Het voelt een beetje als een klierachtig dingetje aan.

7. Smnee

Smnee Niet meer actief

wat naar dat je je zorgen maakt! ik ben benieuwd wat de ha zegt. misschien een kleine troost, ik heb altijd geleerd dat als een bult geen zeer doet, hij gevaarlijk is.

8. Troelala21

Dat hou ik me ook steeds voor, toch vind ik het wel een beetje eng. Weet ook niet hoe lang t eral zit, omdat ie normaal in bad gaat en ik zijn rug niet echt zie. Ik zou wachten tot maandag om na de ha te gaan, maar me man vind t maar niks en wil dus dat ik morgen ga. Ik was er best rustig onder maar nu me man zo ongerust is werkt dat dus ook op mij en ja dan gaat me hypochondrie ook opspelen. We zullen t morgen weten wat het is.

9. sarahtj3

sarahtj3 Fanatiek lid

8 jun 2012
    1.628
    0
    0
    almere
    Kan een vetophoping zijn... schijnt flink zeer te kunnen doen..
    Je krijgt het als je lichaam bepaalde bacterieen niet kan wegspoelen met het bloed.. dat er dan een vethoopje wordt gecreerd als compensatie.. de zenuwen waar de bacterieen n zitten gaan pijn doen...
    Een dermatoloog kan het makkelijk wehghalen... maar vaak is zoiets niet eenmaig ,maar het kan wel...zeker als je jong bent..

Maar of dat het is kan alleen een dokter of dermatoloog beoordelen... tis vast niets ernstigs.. morgen gewoon naar de huisarts en laat je niet wegsturen.

10. Troelala21

Ik laat me ook zeker niet wegsturen, hij gaat maar flink kijken wat t is.

11. TempusFugit

TempusFugit Niet meer actief

Ik heb daar soms ook een bult! En dat komt omdat mijn spieren en peesaanhechtingen vaak ontstoken en dus opgezet zijn. Het kan vanalles zijn, maar ik snap dat je het heel eng vindt!

12. Myrthe

Myrthe Niet meer actief

verplaatst

13. Do1980

Do1980 Actief lid

4 mrt 2012
    349
    1
    0
    NULL
    NULL
    is het warm en/of rood? Kan ook een ontsteking zijn, op de rug zie je nog wel eens ontstoken atheroomcyste zijn, dat is een talgklier met talgophoping die kan gaan ontsteken. Vaak zie je dan een heel klein zwart puntje in het centrum zitten en voelt het er een pit of iets dergelijks in zit, maar dat hoeft niet per se. De rug is daar echt berucht om. Verder zou een vetbult (lipoom) kunnen, ook die kunnen ontsteken waardoor ze pijn doen, of tegen een zenuw aandrukken. Meestal zie je die op jonge leeftijd nog niet, maar alles kan. Ik zou me zo een twee drie geen kwaadaardige tumoren voor de geest halen van structuren op de rug. Daar zitten huid, bot en bloedvaten en geen van de kankers van deze structuren doet zich typisch voor op de rug. Ik zou me ook niet meteen al teveel zorgen maken (alhoewel een moederhart dat al met een verkoudheid kan lol)!

14. mamma van stef

mamma van stef Bekend lid

27 jan 2008
    957
    0
    0
    Ben je al bij de dokter geweest, ben wel benieuwd wat het nu is

15. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Hoe is t nu?

16. mora27

mora27 VIP lid

25 nov 2009
    6.381
    0
    36
    webwinkel eigenaar
    in een huis
    als het los op de huid zit is het vaak niet ernstig! maar wel ffe laten nakijken! mijn dochter had eens zo'n bult achter haar oortje... en toen zei de dokter als je de bult kan meebewegen dan is het niets ernstigs... zit op de huid... niet in de huid.... maar het blijft eng zoiets!

Deel Deze Pagina