VW Polo. Hier moet manlief om medische redenen op zoek naar ander werk als hij gerevalideerd heeft, en dan gaat er waarschijnlijk ook een Polo bijkomen als tweede wagen. Praktisch, degelijk, ...
Waarom een tweede auto als je die toch alleen maar binnen het dorp gaat gebruiken? Waarom niet gewoon een goede (bak)fiets? Dan ben je op de lange duur een stuk voordeliger uit en het is veel gezonder.
Tja, dat is gewoon mijn eerste reactie. Er wordt gevraagd om 'boodschappenwagentje'...nou dat hoeft niet gemotoriseerd te zijn, die heb je ook met trapaandrijving. Ik heb nog niet eens een eerste auto, laat staan een tweede, kan me dus de noodzaak niet zo voorstellen, tenzij je gehandicapt bent of ergens verweg in de bushbush woont.
Ik heb een 5-deurs Toyota aygo, fijn autootje. Rijdt lekker, best nog wel wat ruimte van binnen, zuinig, en altijd wel een passend parkeerplekje te vinden Hiervoor ook een Peugeot 107 gehad, maat die is identiek, dus zelfde recensie.
Nou ja... Dat zijn de reacties waar TS iets aan heeft. TS, ipv van boodschappen doen kun je ook je eigen groenten gaan verbouwen, paar geiten, varkens en kippen in de tuin, en dan ruilen met de buren. Nog gezonder en zuiniger.
Ik heb een bakfiets gehad, wat een onding was dat, vreselijk lomp. Ik wil graag een auto omdat ik graag droog zit als het regent en als het heel koud is. Omdat het naar de sportvelden te ver fietsen is van ons huis om met de kids binnen 3 kwartier heen en weer te fietsen en ook omdat het mij gewoon een heerlijk luxe lijkt en dat ik niet meer zo aan het dorp gebonden zit. Bovendie houd ik gewoon van luxe en gaat het er mij niet om goedkoper uit te zijn, maar om meer comfort te hebben. Zit nu wat te twijfelen tussen vw lupo, citroen c1, aygo , 107 en de kia picanto. Vrijdag gaan we op vakantie, dus even rustig over nadenken. Denk wel dat ik voor een vijfdeurs ga idd.
Wij hebben net vorige week een ford ka erbij gekocht. ja het zijn notoire roestbakken maar je moet effe goed kijken, de ene gaat harder als de ander. Wij hebben een uit 2000 die er mooi uit ziet 70.000 echt km (onderhoudsboekje erbij) 1 jaar APK, volle tank benzine voor 900 euro, tja daar val je je geen breuk aan Maar we hebben ook een ford mondeo en dat is echt heel anders haha
Er is eigenlijk geen verschil tussen de aygo, c1 en Peugeot 107 behalve wat kleine uiterlijkheden. Inhoud carosserie en motor is exact hetzelfde. Voordeel van deze 3 tov de kia picanto is dat de wegenbelasting en verbruik lager is. Tov lupo weet ik niet. Ik heb een aygo en bevalt goed. De aygo was de eerste van de aygo c1 en 107 die ik tweedehands vond binnen mijn budget.
Suzuki alto en Renault twingo zijn ookbleuke tweede autootjes. Zijn niet duur in wegenbelasting, en alto's hebben vaak (of zelfs altijd) 5 deuren!
Heb een zwarte Hyundai I10, 5 deurs, ideaaaal! Oja bij mij ging het ook tussen de c1, aygo en de 107, maar toen kwam ik deze tegen en geen moment spijt gehad, net iets meer ruimte maar nog wel makkelijk in te parkeren
Ik betaal nu 20,- pm voor mijn Aygo aan wegenbelasting. Interieur is nagenoeg hetzelfde als de 107 en c1 inderdaad. Ik heb de Aygo gekozen omdat ik de snuit er wat stoerder vond uitzien. De c1 is wat ronder en de 107 zit er tussenin.
De lupo heeft modellen ertussen met problemen met de bak. Een ander kwaaltje van die dingen is roest in de dakgootjes. Verder kan ik je niet adviseren Heb zelf altijd seat ibiza, polo of golf gereden. Mijn ibiza van nu moet eind van het jaar weg en gaan we inruilen voor een touran dus hele andere klasse auto. Wel een tip dat je noooit een ford ka moet kopen. Die roestten al in de folder.
iig geen oudere ford ka ivm de roest en geen matiz. ik heb een matiz gehad en dit was 1 en al ellende. diverse automonteurs zeiden ook dat het een erg slecht merk was. ik was blij dat dat ding weg was. ik heb een toyota aygo. superzuinig en genoeg ruimte voor 2 kids en wandelwagen
Een vriendin van me en een vriend hadden allebei een lupo, lekekre bakkies zijn dat! Compact maar toch ruim van binnen en scheuren als een tierelier Echt een leuke auto!
Ik doe eigenlijk nooit 'wekelijkse' boodschappen. Ik haal gewoon iets als het nodig is. En grote dingen (wc-papier, luiers toen we die nog nodig hadden) bestel ik online en laat ik bezorgen.