Welk bordspel?

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door In your eyes, 29 aug 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. In your eyes

In your eyes Niet meer actief

Ik ben voorzichtig al wat aan het oriënteren voor sinterklaas/kerst, en wat niet mag ontbreken is een leuk bordspel. (Of meerdere..)
    Kinderen zijn 10 en tegen die tijd bijna 9.
    Ultieme favoriet is Cluedo, en ook levensweg doet het goed.

Potentiële opties zijn ticket to ride en kolonisten van catan, omdat iedereen die geweldig lijkt te vinden, maar de doos spreekt mij totaal niet aan. Kan iemand mij vertellen wat daar precies zo leuk aan is?

En welke spellen zijn nog meer aan te raden?
    Enige echte eis is dat het geschikt is voor 3 personen.

2. poema

poema Fanatiek lid

27 jul 2007
    4.036
    453
    83
    Vrouw
    Wij vinden hier Doolhof erg leuk!

3. In your eyes

Die hebben we al! Maar doen we eigenlijk niks mee :oops:

4. HooyoShimbir

HooyoShimbir Fanatiek lid

20 aug 2009
    4.390
    1.667
    113
    Vrouw
    Randstad
    Ticket to ride schrijnt echt heel leuk te zijn. Wij vinden Caracassone amazone ook echt super (vaak bij de Kruidvat in de aanbieding). Ook omdat dat met zn 2 goed te doen is. Ook 7 wonders en patchwork is heel leuk met zn 2...
    monopoly blijft ook een favo...

In your eyes vindt dit leuk.
  5. In your eyes

Monopoly hebben we, de rest ga ik opzoeken, bedankt!

HooyoShimbir vindt dit leuk.
  6. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.139
    8.870
    113
    Ticket to Ride vinden wij niet zo heel leuk, maar met meer dan twee misschien wel (wij hebben het alleen samen gespeeld). Kolonisten en Carcassonne (amazone en de gewone) vinden we wel heel erg leuk! Zelfs ik die niet van spelletjes houd. :D

7. Lynx

Lynx VIP lid

19 jul 2008
    8.696
    2.511
    113
    Bij ons krijgen ze Berenpark van 999 games.
    Kolonisten is heel leuk, maar moet je eigenlijk de eerste keer wel spelen met iemand anders die het spel kent.

8. tuc

tuc Niet meer actief

Ticket to ride, kolonisten van Catan, Carcasonne vinden wij en de kinderen allemaal geweldig.

Wat er leuk aan is?? Tja lastig uitleggen. Het is een combinatie van zowel geluk als strategisch zijn. Ik denk dat dat het fijnste eraan is.
    Het zijn gewoon spellen die je uren kunt doen.

9. Zonnestralen

Zonnestralen VIP lid

22 apr 2017
    12.617
    8.362
    113
    Vrouw
    upload_2018-8-29_19-12-49.png

Catan, wat is daar nou aan joh :|

Troe, Lisanne1811, loetje en 7 anderen vinden dit leuk.
  10. In your eyes

Wat moeilijk kiezen zeg! Ik ga sowieso de carcassonne bij de kruidvat in de gaten houden, en maar een hele hoop YouTube filmpjes kijken denk ik..
    We hebben kinderen van Catan en het dobbelspel (nog in plastic :oops:) , is dat enigszins vergelijkbaar of is het verschil echt heel groot? Ik heb het 1 keer gespeeld maar toen was ik zwanger van de oudste, dus dat is al even geleden :roflmao:

11. In your eyes

Wow haha! Als we daar voor kiezen zijn de aankomende sinterklazen ook al geregeld dan :D

12. Zonnestralen

Zonnestralen VIP lid

22 apr 2017
    12.617
    8.362
    113
    Vrouw
    XD Ze zijn niet allemaal voor 4 personen. Oa de middelste zijn voor 2 personen.

Mocht je Catan kopen, hou er dan rekening mee dat er een oud (basis)spel is en een nieuw spel. Dat zijn 2 aparte lijnen. Je kan dan beter voor de nieuwe gaan vanwege de uitbreidingen (mocht het bevallen).

Edit: Dit is het nieuwe basisspel https://www.bol.com/nl/p/catan-basisspel-bordspel/1004004012362052/?suggestionType=typedsearch&bltgh=nIXGV8GEo8nWG9OfiZdNag.1.2.ProductImage veel van de andere dozen zijn aanvullingen waar je niks aan hebt zonder basisspel.

2e edit: Dit is hoe het spel eruit ziet

13. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.139
    8.870
    113
    Zonnestralen vindt dit leuk.
  14. littlemunchkin

littlemunchkin Fanatiek lid

12 mei 2015
    1.811
    1.004
    113
    Carcasonne en Catan zijn ook prima speelbaar met 3 personen. :) Hebben wij ook heel vaak gedaan.
    Verder is Fluxx erg leuk, het is wel een kaartspel maar dat is echt niet erg. Waarom zo leuk? Je kunt lekker elkaar dwars zitten!

15. Baileyy

Baileyy VIP lid

12 feb 2012
    5.629
    1.443
    113
    Hahaha gaaf!
    Ik heb het oude spel, heeel veel gespeeld in mijn studententijd.
    Vind je het de moeite waard de nieuwe versie te kopen?

En vraag 2: speel jij altijd met uitbreidingen dan? Allemaal of een paar?

16. Baileyy

Baileyy VIP lid

12 feb 2012
    5.629
    1.443
    113
    Carcasonne is hier favoriet. Ook met uitbreidingen leuk!
    Quirkle is ook leuk, heel anders maar wel leuk!

17. Zonnestralen

Zonnestralen VIP lid

22 apr 2017
    12.617
    8.362
    113
    Vrouw
    Ik vind de nieuwe versie vooral leuker staan als je het uitbreid (ik ken het oude spel niet maar ik denk dat alleen de layout verandert is, als je het filmpje dat ik geplaatst heb bekijkt kan je zien wat de verschillen zijn). Gebruik je alleen het basisspel dan maakt het denk ik niet zo veel uit. Ik heb regelmatig een stuk goedkoper het nieuwe basisbord met de uitbreidingen erin voorbij zien komen. Als je daar een goede van vind kan het een hoop geld schelen.

Welke delen we gebruikte hing vooral af aan de tijd die we ervoor hadden. Als je er een paar combineert kan het een heel lang spel worden. De 2 die het makkelijkste matchen zonder scenario zijn basis en water. Helaas heb ik sinds de kinderen er zijn bijna geen mensen gehad om mee te spelen. En mijn clubje heb ik achter gelaten in mijn oude woonplaats.

18. In your eyes

Goed om te weten, bedankt!

Zonnestralen vindt dit leuk.
  19. Deliana

Deliana Niet meer actief

Zowel ticket to ride als Catan zijn hier een groot succes!

Camel Up vinden ze ook leuk op een regenachtige zondagmiddag, helemaal met de grote speelmat erbij.

Verder:
    Halli Galli: duurt ook niet zo lang als bijvoorbeeld Monopoly, dus leuk boor tussendoor.
    Regenwormen, met uitbreiding nog leuker
    Geestenjacht, duurt ook niet zo lang

20. olleke

olleke Fanatiek lid

8 mrt 2012
    4.848
    4.103
    113
    Keezenspel bevalt hier ook goed!

Deel Deze Pagina