Hyves VS Facebook

Discussie in 'De lounge' gestart door miekie82, 5 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Hyves VS Facebook

  1. hyves

  2. facebook

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. miekie82

    miekie82 Fanatiek lid

    8 jul 2006
    2.797
    28
    48
    noord holland
    Welke is jou favoriet?

    Ik heb al jaren hyves, vanaf het begin eigenlijk al. Helemaal leuk, ben er dagelijks op te vinden. Gezellig, overzichtelijk, en groot sociaal netwerk. Vind het helemaal leuk!

    Maar, nu gaan steeds meer mensen van hyves af en gaan voor Facebook.
    Ook ik heb een facebook account, als een aantal maanden. Maar kan er gewoon niet aan wennen! Probeer er het 1 en ander mee te doen, maar nee, kom er niet echt in!

    Wat vinden jullie dus? Hyves of Facebook?
     
  2. Daantje1

    Daantje1 Fanatiek lid

    19 jul 2010
    1.314
    0
    36
    NULL
    NULL
    ik vind hyves ook prettiger en handiger en er veel leuker uitzien./.

    facebook heeft vind ik een saaie uitstraling (of is dit te veranderen???)
    en vind het overzicht ook niet handig..bij hyves kun je makkelijk kijken wat de nieuwe www en foto;s zijn etc..en de profielen zijn leuker en overzichtelijker...of heb ik dat nu mis en doe ik iets verkeerds bij facebook?

    voor nu vind ik hyves leuker
     
  3. Be Happy

    Be Happy Niet meer actief

    Ik heb zowel een Hyves- als een Facebookaccount. Ik zit dagelijks op Hyves, maar eigenlijk vrij weinig op Facebook. Simpelweg omdat ik maar weinig snap van Facebook. Mijn vriend deelt deze mening. Die vindt Hyves veel overzichtelijker en gemakkelijker werken dan Facebook.

    Maar goed, misschien moet ik er eens een keer goed induiken. Daar moet ik dan net wel even zin in hebben uiteraard.....
     
  4. Panda81

    Panda81 Fanatiek lid

    13 nov 2008
    3.380
    415
    83
    Limburg
    Hier ook hetzelfde, heb ook hyves en facebook maar met hyves doe ik veel meer. facebook kan ik ook niet echt aan wennen.
     
  5. Rosao

    Rosao VIP lid

    3 nov 2007
    12.825
    1.280
    113
    Facebook!! Veel overzichtelijker, leukere spelletjes, meer info te vinden. Nu ik meer met facebook doe vind ik hyves een beetje amateuristisch. Ik vind het juist fijn van facebook dat het wat strakker is.

    Bij facebook kun je op de startpagina ook alle nieuwtjes, foto's etc zien, bij je profiel zie je dan je eigen dingen en je vrienden enzo.
     
  6. 1234

    1234 Niet meer actief

    Ik vind Facebook er ook saai uitzien en daardoor lijkt het ook onaantrekkelijker. Dat vind ik wel jammer, maar ik krijg altijd wel veel meer reacties op facebook dan op hyves.

    Bij facebook zet je sneller even een klein dingetje neer, wat je dan weer niet zo snel in je www zou zetten op hyves.

    En wat ik bij Facebook ook leuker vind is dat je kan reageren met 'vind ik leuk'.
    Ik vind die 'respect' niet altijd gepast bij hyves. Daar zou eigenlijk ipv 'respect' ook een knop moeten zijn met 'vind ik leuk'.

    Maar ondanks deze punten heb ik in de poll gekozen voor hyves. Het ziet er leuker uit, overzichtelijker, en je kunt het helemaal naar wens maken met je foto's, achtergrond etc....
     
  7. MaaikeS

    MaaikeS Fanatiek lid

    16 nov 2010
    1.516
    0
    0
    Zuid Beveland
    Ook ik heb al een hele tijd Hyves,
    en facebook snapte ik niks van, tot manlief overging op facebook,
    toen ben ik me er ook is in gaan verdiepen, aangezien ik veel contact heb met mensen uit Belgie die ook bijn allemaal facebook hebben, en ik moet zeggen tegenwoordig ben ik maar op FB dan op hyves te vinden!
    Al ziet hyves er leuker uit met de kleuren achtergronden enz,
    maar facebook is overzichtenlijk,strak qua kleuren, weinig tot geen onzin die tussendoor komt.
    Geef mij maar FB
     
  8. Nessy

    Nessy Fanatiek lid

    27 feb 2008
    2.309
    0
    36
    Verzorgende-C maar nu huismama
    Duitsland
    Ik heb liever Facebook.:)
    Dit omdat onze familie die over de hele
    wereld is verspreid allen Facebook hebben.
    Verder ook de meeste vrienden etc.
    Ook speel ik er vaak een spelletjes.
    Heb overigens ook hyves maar ben daar
    niet dagelijks op.
     
  9. 1234

    1234 Niet meer actief

    Ik heb net een groep gemaakt op facebook voor de zwangerschapspagina mensen, dus wie het leuk vind mag erbij komen. Ik vraag me alleen af of mensen dit kunnen zien. Ik heb hem wel helemaal geheim gemaakt, zodat je vrienden niet kunnen zien wie de leden zijn en de rest van de inhoud. Ik hoop dat ik de goede link heb:

    Aanmelden | Facebook

    Je kunt er volgens mij ook op chatten. :D
     
  10. Zeepaardje

    Zeepaardje Niet meer actief

    hyves, ken toch niemand buiten nl...
     
  11. Nessy

    Nessy Fanatiek lid

    27 feb 2008
    2.309
    0
    36
    Verzorgende-C maar nu huismama
    Duitsland
    Ik vind hem niet.....
     
  12. 1234

    1234 Niet meer actief

    Zie je dan niet de link van zwangerschapspagina als je hem opent?

    Ik heb hem namelijk op 'geheim' staan en ik vraag me af of de link van zwangerschapspagina op je profiel van je facebook komt te staan wanneer je lid word als ik hem op 'besloten' heb staan.
     
  13. Nessy

    Nessy Fanatiek lid

    27 feb 2008
    2.309
    0
    36
    Verzorgende-C maar nu huismama
    Duitsland
    Als ik op de link klik gaat het naar mijn
    eigen inlogpagina.......
     
  14. 1234

    1234 Niet meer actief

  15. Alexandra2008

    Alexandra2008 Fanatiek lid

    21 aug 2008
    3.438
    6
    38
    Vrouw
    Almere
    Ik heb beide, maar snap echt de ballen van Facebook. Bah.
     
  16. Laika

    Laika Fanatiek lid

    23 jul 2006
    2.334
    3
    38
    Ik heb liever Facebook. Ik ken ook wat mensen/familie die in andere landen wonen, dus dan is het érg handig. Ik hou wel van die strakke lay-out. Ik vind Hyves nu meer iets voor pubers en Facebook vind ik wat volwassener.

    En op Facebook kan je allemaal van die kleine berichtjes erop zetten en je krijgt gelijk te zien hoeveel mensen het leuk vinden en de reacties erop. Sorry, maar ik ben een echte Facebook-fan.
     
  17. baby angie

    baby angie Actief lid

    22 jun 2009
    133
    0
    16
    NULL
    NULL
    ik heb ook alletwee , maar vind hyves veel leuker :)
    facebook vind ik saai ...
     
  18. Niboma

    Niboma Fanatiek lid

    20 nov 2008
    1.439
    0
    36
    Vrouw
    Veluwe
    Hyves! Dat vind ik er gezelliger uitzien, en ik vind het minder massaal als Facebook. Het lijkt wat kleiner/intiemer/persoonlijker.
     
  19. Doortje25

    Doortje25 Fanatiek lid

    25 jul 2010
    4.056
    884
    113
    Ik heb op beide sites een account, maar doe veel meer op Hyves dan op Facebook.
     
  20. SushiLover123

    SushiLover123 VIP lid

    22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Ik heb ook Hyves en ook FaceBook, maar Hyves is veel gebruiksvriendelijker en heeft ook meer functionele mogelijkheden. Het is alleen jammer dat Hyves beperkt is tot Nederlands. Ik heb alleen FaceBook om contact te houden met wat mensen in het buitenland.
     

Deel Deze Pagina