Hallo, Ik vraag me af wanneer je van 4 naar 3 flessen kunt overstappen en met name hoe het schema er dan uit komt te zien. Momenteel is dit haar schema: 8.00 fles 180/6 pap 10.30-11.00 fruithapje (ze eet ong. 150 gram fruit maar soms minder) 12.00 fles 180/6 14.00 kleine stukjes boterham (soms met beleg of boter, als ze goed eet is dat ongeveer de helft van een boterham, soms minder) met bekertje water 16.00 fles 180/6 18.00 avondeten (half potje olvarit vanaf 6mnd) 20.00 fles 180/6 met rijstebloem Tussendoor krijgt ze af en toe een stuk rijstwafel en met wat warmer weer wat extra water om te drinken. Soms een stukje komkommer of een soepstengel. Sinds een aantal dagen merk ik dat ze niet zo'n honger heeft, ineens de fles een uur later pas wil en er komt wat meer voeding terug (niet meteen na de fles maar gewoon tussen voedingen in) Ze zit overiges in de gemiddelde lijn/curve wat betreft gewicht. Is het tijd voor een fles minder? En hoe doe je dat dan? De fles van 16u laten vallen? Iemand advies/tips
Hoe oud is je kindje? Ik ben gestopt met de 12.00 fles toen mijn zoontje goed zijn boterhammen at, hij kreeg dan na de boterham nog een flesje voor het middagslaapje. Ik gaf bij het fruit thee zodat hij wel vocht kreeg.
Mijn dochter is 7.5 maand oud. Dus je gaf om 12u een boterham met nog een fles als toetje? En kun je dan daarna pas weer om 20.00u de volgende fles geven. (Met om 18u natuurlijk avondeten) En wat versta je onder goed zijn boterham eten, een volledige boterham. Ik vind mijn dochter dit nog niet heel goed eten. Het gaat wel steeds beter, maar merk dat ze om 14u niet zo'n honger heeft. Ik ga morgen maar eens om 12u boterhammetje geven met dan nog een flesje na? Of wat zou jij doen
Ohwja en schuif je dan het fruithapje door maar de middag? Dus om 8u flesje(pap) en dan om 12uur boterham met flesje en dan 's middags fruithapje om zo te rekken tot aan het avondeten?
Ze is dus nog best jong , dus geen haast met de fles afbouwen. Als ze het fruithapje goed eet, 150 gram is toch best goed! Dan hoeft ze niet een uur later al brood. Mogelijk zit ze dan nog vol van de fruit. Zeker als je er wat (baby)thee of water bij geeft Je kan dus ook prima 13.30/14.00 pas brood geven met een flesje na. Mijn zoontje at pas met 11 maanden brood dus ik ben pas later de fles gaan afbouwen.
Hier heb ik met 6 maanden de fles van 16.00 laten vallen. Hij dronk z'n flessen niet meer leeg, dus toen gewoon met 1 minder gaan proberen. Vanaf toen wel ander drinken tussendoor aan gaan bieden om aan z'n vocht te komen. Hier eet hij vanaf 6 maanden tussen de middag een hele boterham, hij kreeg dan na z'n boterham nog een fles. Bij periodes dat hij niet zo goed dronk gaf ik eerst z'n fles melk en dan pas een boterham, omdat ik de melk toch nog wel belangrijk vond toen.
Bedankt. Ik vind haar ook nog best jong. Vandaag gingen de hapjes er helemaal niet goed in, met name het avondeten. Ze begint dan vaak te miepen en wil haar niet volstoppen terwijl ze het niet wil. De boterham was denk ik 1/4 van een hele dus ook niet heel veel... Ik denk dat ik het even aankijk, mocht ze echt haar flessen niet meer leegdrinken en de bijvoeding goed eten, dan kan ik evEntueel overstappen.
Op het kdv bij ons krijgen de kindjes om 9.30 fruit met wat water of thee. Dan om 11.30 brood en dan de fles om 12.30 dan rond 14.30 yoghurt met een half rijstewafeltje/soepstengel en een beetje water/thee en dan 's avonds gewoon avond eten zoals je nu ook doet en dan voor het slapen een flesje.
Mijn dochter is 6 maanden en ik ben nu overgestapt op opvolgmelk en 3 flessen op advies van cb. Ons schema is als volgt: 08.00 fles 11.00 fruit 200 gram 13.00 fles 15.00 brood, yoghurt (ze eet nog niet echt, meer sabbelen) 17.00 avondeten 200 gram 19.00 fles Als ze straks echt een boterham gaat eten wil ik het zo proberen: 08.00 fles/pap 10.00 fruit 12.00 brood 13.00 fles 15.00 tussendoortje 17.00 groenten 19.00 fles
Ik liet met 6,5 mnd de 16:00 fles vallen. Ze krijgt rond 11:30/12:00 wat brood en heb de fles wat verschoven naar 13:00/13:30. Rond 15:30 mag ze een rijstwafel of soepstengel, eet ze niet helemaal op is gewoon wat zelf happen Zodra je de 16:00 fles laat vallen dan kan je het avondeten verhogen want na bv een klein tussendoortje zal ze meer plek hebben. Zo zag ons schema vanaf 6,5 mnd eruit: 8:00 fles 180/6 9:30 fruit (1-1,5 stuks) 11:30 boterham met margarine 13:00 fles 180/6 15:30 rijstwafel of soepstengel 17:00 avondeten (175-200 gram) 20:00 fles 180/6 Het schema ziet er nu iets anders uit omdat ze geen interesse meer heeft in de fles. Ze mag nu wat beleg op brood en de middagfles is wat verkleind naar 150/5. De avondfles is een bordje Bambix Dromerig Papje geworden en binnenkort wil ik ook de ochtendfles vervangen met een bordje Bambix Zonnige Ontbijtgranen. Verder drinkt ze over de gehele dag water, dat bied ik regelmatig aan.