recht op kinderbijslagtoeslag???

Discussie in 'De lounge' gestart door soepstengel, 19 aug 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. soepstengel

soepstengel Fanatiek lid

1 jul 2009
    2.310
    0
    0
    ik kreeg van de week een brief dat ik hier recht op heb....
    maar is dat zo? wordt dat alleen op het salaris van de moeder berekent?

Wij zijn niet getrouwd, geen samenlevingscontract etc. dus mijn vriend is zeg maar niet mijn toeslagpartner...
    maar de belastingdienst weet toch wel dat wij samenwonen en beide de ouders zijn???

iemand die hier meer over weet?

2. Wijffie75

Wijffie75 VIP lid

26 jun 2009
    5.330
    0
    36
    Midden v/h land
    Is dit in NL of Belgie?

3. mum2be2

mum2be2 Fanatiek lid

4 jan 2010
    3.916
    3.396
    113
    Vrouw
    bedoel je kindertoeslag?

kinderbijslagtoeslag bestaat toch niet?

4. paars

paars Fanatiek lid

27 nov 2008
    1.117
    18
    38
    Als je samenwoont is het wel je toeslagpartner toch?
    Bij ons word naar beide inkomens gekeken

5. soepstengel

soepstengel Fanatiek lid

1 jul 2009
    2.310
    0
    0
    kindertoeslag ja sorry ....
    in nederland...

6. Wijffie75

Wijffie75 VIP lid

26 jun 2009
    5.330
    0
    36
    Midden v/h land
    En Kindertoeslag heet dan tegenwoordig weer KindgebondenBudget (om t simpel te houden haha). Als je samenwoont is je partner inderdaad je toeslagpartner en is t afhankelijk van jullie gezamelijk inkomen.

Toen ik kinderbijslagtoeslag googlede, zag ik dat dat een bestaand iets is in BE, vandaar mn eerdere vraag ;)

7. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.155
    8.129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    je hebt samen een kind dus is hij je toeslagpartner.

Als u een echtgenoot hebt of een geregistreerde partner, is dat uw toeslagpartner. Hebt u die niet, dan kan iemand anders die ook op hetzelfde adres is ingeschreven, uw toeslagpartner zijn. U moet dan wel aan 1 van de volgende voorwaarden voldoen:

U hebt een huisgenoot aangewezen als fiscale partner voor de inkomstenbelasting.
    U hebt bij de notaris een samenlevingscontract afgesloten met een huisgenoot.
    U hebt samen een kind.
    1 van u heeft een kind van de ander erkend.
    U leeft samen met iemand die vorig jaar ook al uw toeslagpartner was.
    U bent pensioenpartners.
    U hebt samen een koopwoning en bent samen aansprakelijk voor de hypotheek.

Proefberekening toeslagen daar kan je berekenen wat je krijgt (geef dus je partner ook op!) en tip: doe meer inkomen dan je daadwerkelijk verdiend, anders kan je straks terugbetalen.

8. Bubbel

Bubbel Niet meer actief

Een vriendin van mij heeft in dezelfde situatie als jij, wel het kindgebonden budget gekregen. Ze dacht dat het wel zou kloppen wat de belastingdienst opstuurde/stortte.
    Totdat ze een paar jaar later een brief kreeg waarin stond dat ze alles terug kon betalen.. Oftewel het kindgebonden budget wordt zeker berekend op het inkomen van jullie beide!

9. ProudMum

ProudMum Niet meer actief

of bedoel je de kinderbijslag van de svb?

10. Skye

Skye Niet meer actief

Zal het idd eerst maar even goed uitzoeken en laten weten aan de bd dat jullie samen wonen. Dan zit je niet met een kans op terugbetaling ofzo

11. Wij krijgen ook de kindgebondenbudget. En ik ben gewoon getrouwd. Tis niet veel wat we krijgen, maar alle kleine beetjes zijn welkom.. Toch?

12. Alita

Alita Niet meer actief

alles van de belasting wordt op beide inkomens gerekend is ook wel logisch natuurlijk...

Ik zou even contact opnemen met de belastingdienst...

13. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    word op beide inkomens gerekend...

En goed kijken dat je hoog inschat anders kan je terug betalen :( Hier vorig jaar aangepast omdat ik 2 jaar terug moest betalen....en nu moet ik weer terug betalen.....snap hetniet maar blijkbaar geven ze je gewoon terug ook al zit je boven de norm......

Je mag geloof ik samen niet meer als 40.000 verdienen en let op!! extra's worden daar bij geteld...reiskosten, storingsdiensten enz.......dus niet netto loon maar bruto!

Deel Deze Pagina