Welk brood eten jullie?

Discussie in 'De lounge' gestart door Romana, 18 aug 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MHMW

MHMW Niet meer actief

Brood is niet aan mij besteed, maar voor het goede doel eten we hier bruin sesambrood.

2. sweetbel

sweetbel VIP lid

27 jan 2010
    5.519
    0
    0
    Heerlijk donkerbruin brood met veel pitjes, zoals waldkorn! Mmm, krijg helemaal zin in een broodje!

3. Anne1985

Anne1985 Fanatiek lid

17 okt 2007
    1.364
    6
    38
    donkerbruin brood. Heel af en toe wit brood maar dat lust ik alleen met pindakaas :)

4. belinda203

belinda203 Bekend lid

23 mrt 2008
    784
    0
    0
    verzorgende I.G.
    Odijk
    Waldkornbrood en soms vers wit brood of bolletjes.
    Afbakbroodjes met ham en kaas zijn hier ook favoriet!

5. cupcakes

cupcakes Fanatiek lid

28 sep 2006
    2.574
    4
    38
    Midden van NL
    We eten hier nu steeds boerenvolkoren, heb liever de tarwe versie (is wat zachter en droogt minder snel uit) maar volkoren is toch gezonder zitten meer vitaminen en vezels in.

Witbrood vind ik ook lekker, zeker voor tosti's maar we kopen het bijna nooit.

Zelf hou ik ook erg van donkerder brood met zonnebloem- of pompoenpitten, maar das niet zo handig met de kleintjes.

6. truus1980

truus1980 VIP lid

26 sep 2007
    6.259
    2
    36
    Bij Emmen
    Tijgertarwe

7. YellowButterfly

YellowButterfly Niet meer actief

Zelf eet ik het liefst altijd zo donker mogelijk, heerlijk :) Maar manlief is niet van pitjes dus thuis hebben vaak fijn volkoren brood of tarwe. Heel af en toe een sneetje vers wit brood van de bakker is heerlijk, maar dat is echt maar heel soms :)

8. Aszz

Aszz Niet meer actief

Ik heb ook zo'n zeikstraal thuis. Dus voor hem haal ik altijd licht volkoren.

9. Cinnamon

Cinnamon Fanatiek lid

24 jun 2009
    2.478
    0
    36
    Ik koop elke keer weer wat anders, maar het is wel eigenlijk altijd bruin. In het weekend eten we vaak afbakbroodjes. Ik vind brood niet echt lekker, manlief wel.

10. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Voor de kinderen en mijn vriend hebben we altijd (donker) bruin brood, wisselt altijd welke we hebben, maar net waar vriendlief op dat moment zin in heeft dat neemt ie dan mee van de bakker of supermarkt.

Voor mijzelf hebben we bruin (geen idee of er ook wit van is) Allison brood, vind ik lekker en wanneer ik dat eet krijg ik geen buikpijn (waarschijnlijk omdat er geen melk in zit).

Verder hebben we ook nogal eens verse 'harde' broodjes of lekkere verse croisantjes (vooral de kids vinden die heerlijk). Maar oke, eigenlijk telde ik dat niet als brood bij de vraag :p! Haha!

11. mora27

mora27 VIP lid

25 nov 2009
    6.381
    0
    36
    webwinkel eigenaar
    in een huis
    wij eten altijd volkoren brood.... wel zo gezond voor mn dochters en tja dan moet ik er zelf ook aan geloven.. :p
    soms eten we weleens lekkere croissants of witte puntjes...

12. Ennas86

Ennas86 VIP lid

19 jul 2008
    5.468
    1
    36
    eigenlijk altijd gewoon bruin of volkoren.. Wit af en toe, maar wil mn zoontje er niet aan laten wennen

13. Annemarie76

Annemarie76 Fanatiek lid

25 nov 2008
    2.765
    0
    0
    wijkziekenverzorgende
    West-Stellingwerf
    momenteel ik eet geen brood, mn man en Gijs eten "wat de pot schaft" Van de bakker krijgen we zaterdag avond t brood aan huis..
    Wel altijd "bruin" brood.. Soms met sesam erop, dan weer waldkorn, dan gewoon rond bruin... Varierend dus....

14. 2011Mamma

2011Mamma Fanatiek lid

4 nov 2009
    4.805
    96
    48
    Fulltime Mama en adviseur
    't gezellige Brabant
    Hier door de weeks volkorenbrood en in het weekend meestal broodjes (verschild wat voor broodjes)

15. maranka

maranka VIP lid

27 mrt 2007
    10.842
    0
    36
    Maisbrood en zonnepittenbrood van de Lidle. Lekker!

16. MyBelle

MyBelle Actief lid

26 apr 2010
    144
    0
    0
    NULL
    NULL
    Pain de boulogne van de ah en voor een tosti tijgerwit :D

17. La Palma

La Palma Fanatiek lid

24 mei 2010
    2.721
    2
    0
    NULL
    NULL
    Witbrood, maisbrood, pompoenbrood, volkorenbrood, meergranenbrood, soms maak ik zelf italiaansmbrood ( wij hebben een broodbakmachine dus vandaar ) en vaak gooi ik bij het witbrood ook sultana's ofzo of zongedroogde tomaatjes.

18. Shantii

Shantii Bekend lid

30 jan 2010
    893
    0
    16
    NULL
    NULL
    wij eten eigenlijk altijd broodjes hihi. En dan vanalles, wit, bruin, krenten enz. Maar als we echt brood hebben dan is het altijd of sesambruin, tijgerwit of tijgerbruin.

19. gimena

gimena Niet meer actief

ik maak meestal zelf brood.
    meestal volkoren

20. Dreamer08

Dreamer08 Fanatiek lid

24 mrt 2010
    1.786
    0
    0
    Altijd volkoren of tarwe, maar net wat er vooraan ligt in de winkel

Deel Deze Pagina