Welk brood eten jullie?

Discussie in 'De lounge' gestart door Romana, 18 aug 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. draak86

draak86 VIP lid

7 mrt 2008
    5.427
    0
    0
    Thuisblijf mama
    Noord-holland
    Alles, maakt me eigenlijk geen hol uit. Net waar ik zin in heb.

2. vinisa

vinisa Fanatiek lid

8 sep 2008
    4.346
    1
    36
    Bij de AH haal ik vaak Stevig donker meergranen brood kost € 2,29. Echt heerlijk brood, blijft lang vers en super gezond. En ik ben geen mega fan van bruin brood ofzo :p Maar dit is één van mijn favorieten.

3. miss C

miss C VIP lid

20 nov 2009
    11.719
    971
    113
    Vrouw
    Het ♡je van Nederland!
    wit/bruin het is net waar ik op dat moment zin in heb...

4. Lindangel

Lindangel Fanatiek lid

27 dec 2007
    3.742
    1
    0
    Altijd bruin/volkoren, liefst waddenbrood (licht volkoren: ook makkelijk te eten voor mijn zoontje). Ik houd echt helemaal niet van wit brood, waarschijnlijk omdat ik het vroeger ook nooit kreeg. Het werkt dus blijkbaar wel om je kind altijd bruin te geven!

5. Skye

Skye Niet meer actief

Eigenlijk altijd wel volkoren!!

6. PenF

PenF VIP lid

20 aug 2009
    8.387
    2.241
    113
    Vrouw
    Coach
    Dordrecht
    Tarwebrood, dat mogen de kindjes ook :)

7. Elena22

Elena22 VIP lid

10 feb 2010
    8.110
    1.795
    113
    Kraamverzorgende
    Ligt er een beetje aan wat ik op me brood doe. Pindakaas eet ik bijvoorbeeld alleen maar op wit brood. Van dat hele donkere bruin brood vindt ik heerlijk om een tosti salami/oude kaas mee te maken en voor de rest ben ik dol op maisbrood of oerbrood van de bakker...

8. Tamio

Tamio Niet meer actief

Wij ook het batavenbrood van de Aldi, en dan het donker meergranen, heerlijk idd. Er zitten ook veel vezels in, wat niet altijd het geval is met meergranenbrood. Dat kan heel misleidend zijn. Vroeger had ik meestal pain de boulogne van ah, maar daar bleken niet meer vezels in te zitten dan in witbrood. Als ik het ergens anders haal en er staat geen voedingswijzer op neem ik daarom altijd volkorenbrood.

9. Amaryllis

Amaryllis Fanatiek lid

24 aug 2008
    3.708
    4
    38
    Ik hou niet zo van wit brood, behalve dan in de vorm van een vers gebakken bolletje. :) Die eten we op zondag en op feestdagen, verder koop ik altijd bruin. Meestal gaan we daarvoor naar de Lidl, daar betaal je niet al teveel voor brood wat wel lekker is! (Ik vind t brood van de Aldi dus helemaal niks :)) En als het in de aanbieding is koop ik Pain de Boulogne bij de AH...dat vind manlief verrukkelijk en ik kan er zelf ook wel van genieten! :D

10. tricia82

tricia82 Niet meer actief

westfries volkoren brood

en kaiserbolletjes.

11. Bloemmm

Bloemmm VIP lid

31 mrt 2010
    18.894
    1
    38
    Wormer
    Ik eet gewoon witbrood hoor :D
    Vind bruinbrood (helaas) echt niet te eten!

12. ingef

ingef VIP lid

30 aug 2009
    5.619
    1
    0
    NULL
    NULL
    ben dol op brood! hoe donkerder hoe beter wat mij betreft.. alleen zoonlief houdt daar niet van...dus sinds hij brood eet, eten we gewoon volkoren! hij lust niet eens wit..;)

13. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Hier ook geen witbrood in huis, om 2 redenen; mn man is bakker en vind witbrood rotzooi dus dat komt er niet in. Daarbij hebben ze een verhoogde kans op darmkanker dus letten we goed op voeding; bruinbrood, weinig vleeswaren etc.

Wij hebben meestal vikorn, grof volkoren, ruiterbrood ( oooh zo lekker! ) waldkorn, moutkorn of wat er dan ook over is in de bakkerij. Of een zelfgebakken broodje met lekker veel pompoenpitten enzo.

14. Mijkeltje

Mijkeltje Fanatiek lid

7 jun 2009
    3.029
    1
    0
    't Liefst eet ik bruinbrood met pitjes en toestanden erin, heerlijk.. Maar af en toe een witte boterham met kaas, lekkerrrrr!!

15. Enise

Enise Fanatiek lid

4 jan 2007
    3.996
    0
    0
    Noord-Holland
    Altijd Meergranenbrood, soms voor de verandering iets anders.

16. Amfy

Amfy Niet meer actief

hier hebben we altijd een melkwit en een waldkron en mais van de bakker

Deel Deze Pagina