voor het eerst naar het zwembad..

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door koter, 9 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. koter

koter Bekend lid

19 mrt 2011
    686
    4
    18
    als ons zoontje 4 maanden is, gaan we voor het eerst naar centerparcs.
    natuurlijk hoort daar babyzwemmen ook bij!

Nu wil ik eerst dit eens uitproberen in het reguliere zwembad bij ons in de buurt,zodat centerparcs niet de eerste keer is voor hem.
    Maar wat neem ik dan allemaal mee?
    - zwemluiers van huggies? (heb je er dan 1 nodig, of moet je die regelmatig verversen??)
    - badcape, hydrofielen, bodylotion voor na het zwembad?

hoop dat jullie me een beetje op weg kunnen helpen!

2. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Zwemluiers gaan op maat. Ik dacht dat kruidvat iets kleiner was dan anderen. In zo'n pak zitten er wel een paar.

In principe hoef je er maar 1, maar als hij ontlasting heeft zul je wel een nieuwe moeten pakken.
    Bedenk je wel dat ze op die leeftijd niet altijd goed zichzelf warm kunnen houden. Meestal is het na een uurtje wel klaar, maar sommigen hebben het na 15 minuten al koud.
    Dus meer dan 1 zwemluier is meestal niet nodig. Maar ik heb er altijd 2 bij me.

Verder: badcape/handdoek, hydrofielen, gewone luier (voor achteraf), evt wat drinken,

3. koter

koter Bekend lid

19 mrt 2011
    686
    4
    18
    ok, thanks voor je snelle reactie :)
    misschien een stomme vraag,maar hebben ze bij zwembaden ook van die verschoonkussens of moet je samen prullen in zo;n badhokje??

4. koter

koter Bekend lid

19 mrt 2011
    686
    4
    18
    enne.. wat doe je met de kinderwagen? waar laat je die?

5. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Hier mag je de kinderwagen mee naar binnen nemen. Maar meestal nam ik bij zo'n kleintje alleen de MC mee uit de auto. Vond ik een schoner idee, dan die vieze wielen naar binnen.

Er liggen hier verschoningskussens naast de kleedkamers bij de spiegeltafels, bij het pierebadje, en in de familie-omkleedkamer. Dus genoeg keuzes. Hoe dat bij jullie is weet ik niet, maar als er helemaal geen voorzieningen zijn, dan zou ik in het zwembad ergens een tafel/bankje zoeken om hem om te kleden. In zo'n hokje pielen is niet grappig..

Bij Landal hebben ze soms zelfs een box in de dameskleedkamer staan, kun je jezelf ook makkelijk aan/uitkleden. Maar dat hangt dus echt af van de locatie.

6. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

#6 MMarianne, 9 okt 2012
    Laatst bewerkt door een moderator: 9 okt 2012
    Bij ons in het zwembad, klein dorps zwembad, heb je een groter verkleedhokje met een aankleedkussen waar je samen in kan en twee grotere kleedkamers met meerdere aankleedkussens en een box...de meeste nemen hun baby in de maxi cosi mee. Omdat ik lichamelijk wat beperkt ben mag ik met de wagen via de ehbo rechtstreeks het zwembad in, waar ook een box staat en nog twee 'commodes' hangen...zie foto. Kan je 'm eventueel ook gelijk aankleden als je klaar zwemmen bent. Wij gingen 's morgens vroeg en namen ook z'n fruitje mee, kon ie thuis gelijk z'n bedje in...kan ook een fles zijn, jou zoontje is nog maar 4 maanden dus eet hoogstwaarschijnlijk nog geen fruit ;)

Veel plezier!

7. tazzie

tazzie Fanatiek lid

28 okt 2010
    3.442
    0
    36
    ik ben afgelopen week naar centerparcs de hutteheugte geweest.. Ze hebben daar gezinshokjes met verschoonplank met verschoonkussen erop. (zal vast en elk centerparcs wel hetzelfde zijn ;) ) Bij de hutteheugte had je bij de ingang van het zwembad zelf (dus al binnen in de marketdome ;) ) een speciale plek met stangen waar je je kinderwagen tussen kon zetten (Tip neem een hangslot mee kun je m vastleggen ;) wij zaten 200 meter van de marketdome af dus ik nam mn zoontje gewoon op de arm mee daarheen )

Ik had 2/3 zwemluiers bij me en gewone luiers voor na t zwemmen als we terug naar het huisje gingen.
    Badcapes (eventueel badjasje en had altijd een reserve badcape)
    hydrofielluiers
    Fles met thermosfles heet/koud water en melkpoeder (maar was ook een magnetron geloof ik waar je flesje op kon warmen
    een speeltje voor in de box. (stonden overal boxen die je kon gebruiken)
    bodylotion

8. mavi derya

mavi derya Fanatiek lid

4 dec 2011
    3.414
    0
    36
    Vrouw
    zuid holland
    Bij ons mag je je baby bij het bad omkleden dan hoef je niet door die koude gang met je baby in zwembroek..

9. tazzie

tazzie Fanatiek lid

28 okt 2010
    3.442
    0
    36
    vandaar die badcape sabine ;) dan is ie ook niet alleen in zwembroek ;)

bij de hutteheugte dameskleedkamer ook een box trouwens en verschoonplekken.. En de gezinshokjes sommige waren krap maar er zaten ook een paar mooie ruime tussen

10. Suzzert

Suzzert Fanatiek lid

12 mei 2012
    3.340
    4
    38
    Rotterdam
    Wij hebben bij ons zwembad waar ik wekelijks kom voor babyzwemmen twee grote pashokjes met verschoningstafel en in het zwembad liggen verschoningskussens en een box.

Je mag de kinderwagen mee naar het aankleed gedeelte.

Ik doe het altijd zo, ik heb mijn badpak onder mijn kleren al thuis aangetrokken. Dan kleed ik me altijd snel even om, neem ik DL uit de kinderwagen het zwemgedeelte in en kleed ik haar daar om.
    En als we er uit gaan doe ik een badcape om en ga ik met der in een groot hokje met aankleed tafel en dan doe ik eerst haar en geef der een speeltje en dan kleed op mijzelf om

11. Zusterke

Zusterke Niet meer actief

Ik wil binnenkort ook met onze zoon gaan zwemmen.
    Hoe doen jullie je kleine wassen na het zwemmen. Kan me nl voorstellen dat dat chloorwater niet goed is voor het huidje?

Deel Deze Pagina