vraagje dames! onze oudste had een kma, dus daar was het bijvoeden en brood geven enzo een heel ander verhaal, onze jongste heeft gelukkig geen kma, dus even een vraagje! Bij het bureau zeiden ze gister dat we mogen beginnen met een broodkorstje aan te bieden en over een weekje of 2/3 stukjes brood geven. Maar welk brood? Volkoren, meergranen of eerst wit? ben dat gister vergeten te vragen.... dank alvast!!
Wij hebben wit brood nooit gegeven. In het begin eerst een paar weken gewoon tarwe (is milder) en daarna volkoren. Ik was echt fan van Brinta-brood, zitten veel vezels is, is minder zout, en heel zacht voor de kleintjes.
Ik ben destijds begonnen met lichtbruin brood, zonder zaden/pitten/vlokken. Bruin tijgerbrood bijvoorbeeld. In elk geval geen volkoren, er wordt geadviseerd om dat pas met 9 mnd te doen. Wit geef ik nooit. Brood met minder zout heb ik nooit gedaan, maar is denk ik wel een goed idee. Ik ken dan alleen het Becel-brood, maar dat is alleen bij de appie te koop.
Nooit wit brood gegeven. Meneer hier is met vollerkoren begonnen (en eet het nog) dat is volkorenbrood met rogge... Ik vind er weinig aan maar hij vindt het heerlijk en het is super gezond
licht volkoren begonnen en nu eet Finn eigenlijk altijd volkoren/tarwe (als ik het verkeerde heb gepakt in de supermarkt of ze hebben geen volkoren). Nooit wit eigenlijk, wit moet je eigenlijk alleen doen als je kindje bijv te weinig aankomt of ontzettende diaree etc heeft want er zitten bijna geen vezels in en veel meer koolhydraten.
ik ben ook met gewoon lichtbruin begonnen. Maar nu geef ik Tycho volkoren brood. Hij vindt het heerlijk en dan smeer ik er alleen nog maar een dun laagje margarine op. xxxx