voeding vraagje!

Discussie in 'Voeding' gestart door bar, 15 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bar

    bar Fanatiek lid

    1 mei 2006
    2.342
    0
    0
    Secretary Pre-sales&Implementation
    Gouda
    daisy krijgt nu 4 flessen van 200ml.
    ze krijgt er nu een half potje groente bij en ik ben ook inmidddels begonnen met fruit..
    maar ik red het niet over de hele dag.. want ze heeft amper tijd om te slapen..
    is het zo dat als ze een half potje krijgt dat er nog een fles vervalt?
    want ik gaf eerst 5 flessen en het cb zei dat ik 1 fles mocht minderen en met potjes beginnen.
    ik ben toen met groente begonnen en 1 fles minder en dat ging prima.
    maar nu krijgt ze eind van de ochtend ook een half potje fruit, maar nu red ik het niet echt meer met mijn flesse.
    want ze krijgt zond 7 uur de fles, dan om 11uur weer de fles, dan om 2 uur ongeveer fruit, dan om 4 uur een fles.. en dan raak ik in de knoop.
    want als ik haar om half 6 een potje groente wil geven heeft ze geen trek. en om 8 uur savonds krijgt ze altijd de laatste fles.....
    hoe doen jullie dit?
     
  2. loetje

    loetje VIP lid

    6 jun 2006
    7.366
    1.766
    113
    Tot 6 maanden zijn de voedingsstoffen die ze doormiddel van melk binnenkrijgen het allerbelangrijkste. Wat ik zou doen? Stoppen met de groente! Ze geeft zelf al aan dat ze er gewoon nog niet aan toe is, het is gewoon teveel van het goede. Geef gewoon het fruithapje tussen de middag en verder gewoon de flessen.

    Vanaf een half jaar kun je weer een fles laten vervallen en weer overgaan op groente als avondmaaltijd, maar tot die tijd moet je melk altijd boven de bijvoeding verkiezen.
     
  3. bar

    bar Fanatiek lid

    1 mei 2006
    2.342
    0
    0
    Secretary Pre-sales&Implementation
    Gouda
    het probleem is juist dat ze er wel aan toe is.. ze vind het heerlijk, de groente en de fruit.
    maar ik kom dan niet uit om 4 flessen te geven..
    3 flessen zou ik op uit komen, maar ik denk dat dat te weinig is of niet?
     
  4. loetje

    loetje VIP lid

    6 jun 2006
    7.366
    1.766
    113
    Dat ze het heerlijk vind, wil niet per definitie zeggen dat ze er aan toe is..Je zegt zelf al dat ze geen honger heeft op haar groente-tijd, in mijn ogen is ze er dan lichamelijk nog niet aan toe om al zoveel te eten. Drie flessen voor een kindje dat nog geen 5 maanden is, is echt te weinig hoor, in principe zijn ze dan nog maar net over naar de 4 flessen.

    Wat je er verder mee doet moet je natuurlijk helemaal zelf weten, ieder maakt zijn eigen keuzes, maar persoonlijk zou ik dus stoppen met de groente en zorgen dat ze in ieder geval haar flessen opdrinkt. En pas als ze zelf weer aangeeft dat ze meer honger heeft rond groente-tijd, dan zou ik weer groente aanbieden...
     
  5. Yvon

    Yvon Actief lid

    25 okt 2006
    319
    0
    0
    Ik ben het eens met loetje. De groente en fruit is bijvoeding, en melk de hoofdvoeding.
     
  6. bobbelientje

    bobbelientje Actief lid

    2 nov 2006
    320
    0
    0
    Noord-Holland
    Misschien 's ochtends om 9 uur een fruithap geven. Anders krijgt ze in de middag zoveel.
    Ik zou zeker niet nog een fles laten vallen.
     
  7. Nemo

    Nemo Niet meer actief

    Even een vraagje van mij: het wordt toch sowieso geadviseerd om te wachten met bijvoeding tot 6 maanden ? Of is dat alleen bij borstvoeding ?
     
  8. Six

    Six Actief lid

    22 mei 2006
    449
    0
    0
    Gelderland
    Je hebt helemaal gelijk Nemo! Tot 6 maanden heeft je kleintje echt genoeg aan melk!

    Zie ook dit 'verhitte' topic maar eens: baby en dreumes - Fruitvoeding ( uit potjes ) ;)

    Bar, ik zou ook één van de twee voedingen laten vallen, de potjes bedoel ik dan hè. Als ik je verhaal zo lees is het echt nog te veel voor Daisy. Hier zit ik nu nèt pas op 4 flessen met dan af en toe een hapje erbij, afhankelijk van wat hij wil eten/of hij het lust. De basis is nog steeds melk, dus ik let er goed op dat hij genoeg drinkt. Vind ik belangrijker dan groente en fruit!
     
  9. Caithlin79

    Caithlin79 VIP lid

    21 mei 2006
    6.208
    3
    38
    Ik geef zelf alleen nog fruithapjes, maar dat hapje geef ik ongeveer een half uurtje voor de fles. (rond een uur of 12)
    En het is dus niet zoveel dat ze er een volle maag van krijgen, maar gewoon wat hapjes (max. half potje).
    Op deze manier drinken ze nog wel hun flesje op, kom ik niet in de knoop met voedingen en slapen en hebben ze genoeg aan 4 flessen voor de hele dag.
     
  10. taschke

    taschke Fanatiek lid

    24 jun 2006
    1.356
    13
    38
    verkoopster ruitersportartikelen
    landen/ belgie
    6u: fles 240 ml
    11u:fles 240 ml
    14u:half potje groente
    16u:fles 240 ml
    20u:fles 240 ml

    Mischien wat minder in de flessen doen?
    Die van K&G(CB) hebben mij gezegd dat een baby min.500 ml melk nodig heeft per dag als je begint met papjes...
    (dat zeiden zij hé,maar daarom doe ik het nog niet hé ;) )

    Elena heeft extreme verborgen reflux en ik wil gewoon zo snel mogelijk dat die flessen kleiner worden,dit vond de kinderarts geen probleem.

    Op je eigen gevoel afgaan en op je kindje ;)
     
  11. Cynthia85

    Cynthia85 Bekend lid

    4 aug 2006
    799
    0
    0
    Gezondheidzorg
    Schiedam
    Ik vind dat iedereen zelf moet bepalen wanneer je met fruit en groente begint! Iedereen is verantwoordelijk voor zijn eigen kind.
    Ikzelf geef ook al fruithapje en hij vindt het heerlijk, ik geef het maar 2 keer per week en maar een paar hapjes. Hij reageert er goed op, dus waarom zou ik het niet doen? En als hij allergie of wat dan ook krijgt is het mijn verantwoording.
     
  12. taschke

    taschke Fanatiek lid

    24 jun 2006
    1.356
    13
    38
    verkoopster ruitersportartikelen
    landen/ belgie
    Zo is het Cynthia ;)
     
  13. loetje

    loetje VIP lid

    6 jun 2006
    7.366
    1.766
    113
    Vind ik ook hoor, ieder maakt zijn eigen keuzes. Persoonlijk kies ik voor bijvoeden vanaf 6 maanden, maar Bar komt met een vraag over het schema en niet over wel of niet bijvoeden, waarom zou je daar dan over oordelen?
     
  14. Nemo

    Nemo Niet meer actief

    Doelen jullie nu op mij ? Het was van mij gewoon een vraag, niets geen verwijt o.i.d. Sorry maar heb niet zoveel verstand van kv dus ik vroeg me af of er dan iets anders wordt geadviseerd.
     
  15. conny

    conny Bekend lid

    11 mrt 2006
    891
    0
    0
    Directiesecretaresse
    Bij bv wordt idd geadviseerd om tot 6 maanden te wachten met bijvoeding, terwijl een aantal cb's bij fv al wel adviseert met 4 maanden te beginnen met potjes. Ik vind met 3-4 maanden een half potje fruit EN een half potje groente best veel.

    De fv is idd nog het belangrijkste, dus ik zou een potjesvoeding laten vallen en de flessen nog een maandje of zo aanhouden.

    Succes ermee, want het blijft zoeken wat goed werkt bij je kleintje!
     
  16. Minimuisje

    Minimuisje VIP lid

    8 jul 2006
    8.361
    0
    0
    Zuid - Limboland
    Ik zou het zelf even aankijken Bar... Als je niet uitkomt gewoon de groente nog niet gaan geven. In het boekje van Nutricia staat een voorbeeld, maar helaas zonder tijden:

    Voorbeeld dagmenu vanaf 4 maanden:

    Ontbijt: pap van 200ml fv/bv met Nutrix
    Tussendoor: olvarit 1e hapje fruit
    Lunch: fles 200ml fv/bv
    Tussendoor: fles 200ml fv/bv
    Warme maaltijd: olvarit 1e hapje groente
    Voor het slapen: fles 200ml fv/bv

    Ik denk zelf dat een baby van 4 maanden er echt aan toe is als hij/zij ook minder slaapt en dus uitkomt met de tijden... Hier zou ik ook niet uitkomen omdat Joris na elke fles 1,5 tot 2 uur wakker is en dan dik 2 uur slaapt tot de volgende voeding.

    En als het echt heel slecht zou zijn waarom zijn er dan potjes op de markt vanaf 4 maanden? Dan zouden ze dat niet eens mogen verkopen, toch?
     
  17. Emmaatje

    Emmaatje Actief lid

    12 jul 2006
    426
    0
    0
    Secretaresse
    Emmen
    Ik zou ook het fruithapje in de ochtend gaan geven. Zo verdeel je het wat meer, misschien dat je dan beter uitkomt?

    Liefs Emma
     

Deel Deze Pagina