Welk budget voor "overige zaken" elke maand?

Discussie in 'De lounge' gestart door suus1983, 5 okt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.513
    36.473
    113
    Klopt, maar dat is pas sinds kort, dus daar wijd ik mijn nu nog schuldgevoel aan zeg maar. Het is ook al beter hoor haha. Had ik eerst moeite met kinderjurkjes van 40, koop ik ze nu al voor 70. Maar het is niet zo raar dat diegene met meer spaargeld minder schuldgevoel hebben denk ik.

2. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.827
    4.200
    113
    Eens maar het heeft ook met je levensinstelling en opvoeding te maken denk ik en met wat je belangrijk vind in het leven.
    Sommige mensen geven niet om luxe en ontspannen niet van bv een kappersuitje, dagje sauna etc. en vinden het inderdaad zonde om geld uit te geven aan zaken die niet nodig zijn, ongeacht of ze het hebben of niet

3. tuc

tuc Niet meer actief

Dat klopt...ik zou bv nooit 200-300 euro aan sint cadeaus of verjaardag voor een kind uitgeven...ongeacht of ik het heb of niet.

4. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.513
    36.473
    113
    Klopt hoor!

5. Mamak

Mamak Fanatiek lid

8 jun 2008
    3.424
    48
    48
    thuis
    Je leeft ook naar wat je hebt.. Ik wil nu even zoveel mogelijk sparen maar wil wel ook leven.. Daarom probeer ik daar een balans in te vinden.. Gisteravond heerlijk eten laten bezorgen.. Daar kan ik intens van genieten 😃

6. K0pjeThee

K0pjeThee Bekend lid

18 nov 2011
    990
    52
    28
    mh
    Wij stellen geen budget op.Hetgeen we maandelijks uitgeven is grotendeels noodzakelijk( gaan bewust met geld om en geen overbodige luxe), dus een budget zou daar niets aan toevoegen.

7. mimi83

mimi83 Niet meer actief

halleluja wat een spaar bedragen.. 800-2000 euro per maand sparen . mijn hemel. Daar droom ik van en wij hebben het echt niet slecht hoor.

8. Spikkel19

Spikkel19 VIP lid

18 okt 2011
    8.460
    361
    83
    hier kunnen we niks sparen. Kinderbijslag kopen we de kleding voor de kinderen en ons van of gaat op de grote hoop of word gebruikt om iets van te laten maken wat al lang kapot is.. Maar over het algemeen gaat dat gedeelte naar de rekeningen toe..

Budget voor overige zaken heb ik niet..

Ik heb na aftrek van de vaste lasten zonder sparen 200 euro over en daar moet ik boodschappen van doen en daarnaast nog verjaardagen enzo..

9. tuc

tuc Niet meer actief

Ik ben nog wel super nieuwsgierig naar abri....overigens ook van anderen die niet zoveel aan kinderkleding uitgeven. Ik vind soms dat ik daar idd een hoop aan uitgeef...maar zie ook niet hoe het echt anders kan.

En eigen kleding waar kopen jullie dat dan?

10. Spikkel19

Spikkel19 VIP lid

18 okt 2011
    8.460
    361
    83
    Zeeman wibra primark daar haal ik de kleding

11. tuc

tuc Niet meer actief

Zeeman en wibra heb ik elk seizoen ook een aantal leuke dingen van..bv de vestjes met knoopjes voor de oudste. Maar ik vind er niet zoveel leuks hangen om een hele kast mee te vullen.

12. fantasie

fantasie Actief lid

16 jul 2009
    296
    2
    18
    zuid-hollandia
    Vind ik ook, de basis dingetjes kan je daar wel halen..
    Maar ik vind een "merk" spijkerbroekje gewoon mooier, en bv. Nike schoentjes.

Maar dat scheelt per persoon.
    Het ligt waarschijnlijk ook aan je opvoeding.. Mijn ouders zijn ook erg makkelijk wat betreft geld. En houden ook van merkkleding.

Ik kan het ook met minder doen hoor, ben een tijdje alleenstaande moeder geweest van 2. Toen ging het ook prima zonder veel uit te geven.

Ik koop dan weer wel vaak bij pomp de luxe kleertjes in de uitverkoop.
    Mooie truitjes die echt heel mooi blijven.

13. Florina

Florina Fanatiek lid

24 jan 2015
    2.729
    1.165
    113
    Zo'n €1500 over voor leuke dingen/overige, hier zijn de boodschappen/luiers/nodige verzorgingsproducten al af.

14. fantasie

fantasie Actief lid

16 jul 2009
    296
    2
    18
    zuid-hollandia
    Hoeveel spaar je daar van dan?

15. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.513
    36.473
    113
    Ook het spaargeld of moet dat er nog vanaf?

16. mimi83

mimi83 Niet meer actief

Voor dochter hebben wij de mazzel dat een vriendin een dochter van een jaartje ouder heeft. Dus daar hoeven we bijna niets nieuws voor te kopen. . Kleren van onze kids gaan ook weer door naar zus/ vrienden.

Verder v/ d , zeeman, Primark, h&m. Van de kinder bijslag meestal. Als we per kind incl. Schoenen per jaar 200,-/ 300,- rekenen zijn we er makkelijk.

Wij zelf per jaar rond 200/400 incl. Schoenen .. Beetje afhankelijk van benodigdheden. Het ene jaar komt er een winterjas bij en dan weer een jaar of 2 jaar niet. Dus dat verschilt nog wel eens. Zit ook wel eens een jaar van 100,- bij.

17. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.827
    4.200
    113
    Dit vind ik echt heel knap.
    Ik heb laatst alleen nieuw basics gehaald voor zoon ivm groeien en toen was ik al 80 euro kwijt ( ondergoed, sokken, pyama's) en dat was gewoon bij action/hema/h&m.
    Overigens zijn wij op kledinggebied wel echt big spenders, daar gaat het meeste geld heen. Ik denk dat er per jaar minimaal wel voor 4 personen 5000 a 7000 euro aan kleding en schoenen uit gaat :) Man en ik zijn beide verzot op shoppen

18. mamavan3jochies

mamavan3jochies Niet meer actief

#98 mamavan3jochies, 6 okt 2015
    Laatst bewerkt door een moderator: 6 okt 2015
    kinderfeestjes 2x125 euro=250 euro (best veel voor ons, maar ivm de vroeggeboorte en zeer kritieke situaties van onze kinderen in het verleden vinden we dit nodig om groots te vieren)
    sintkadootjes 110 euro
    verjaardagen 4x 70 euro= 280 euro
    kleding kinderen 50 per maand
    steunzolen kinderen 1000 euro per jaar. (2 a 3 keer per jaar a 340 euro want 2 zonen hebben ze nodig, wordt 1 keer per 2 jaar vergoed.........)
    kapper 4x per jaar 60 euro= 240 euro
    uit eten, vrijwel nooit. max 100 per jaar
    uitjes, bijna alles wat we doen is gratis. lid van speeltuin 10 per gezin per jaar
    2x op vakantie met tent= 200 per jaar
    veel tweedehands kleding, max 50 per maand. en dan echt max. 3 jongens in verschillende maten, alle kleding wordt doorgeschoven en ik heb een vriendin met 2 jongens waar ik regelmatig een tas van krijg, ook een andere vriendin die me veel gedragen kleding geeft die nog prima is. schoonzussen die met alles aan komen zetten, schoenen, kleding skipakken. ik heb echt geluk wat dat betreft.
    zwemles 3x= 80 euro per maand
    totaal per maand:362,50

eigen kleding zit daar niet bij.

19. mimi83

mimi83 Niet meer actief

en daar zit het verschil ik vind het een noodzakelijk kwaad.. haha

nou koop ik voor zoon geen pyama's meer, ja 1 om te logeren ( en dan heeft hij hem in bed vaak ook uit) haha. hij slaapt altijd in boxer evt. met hemd. haha

sokken/ondergoed bij primark/c en a en eerlijk is eerlijk oma weet dat ik een sokken etende wasmachine heb en ik en bloedhekel heb aan sokken uitzoeken haha.. dus die haalt vaak 2/3 x per jaar zo'n 5/7 paar sokken per kind.

20. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.827
    4.200
    113
    Verschil zit em dan ook daarin dat ik "slechts" 2 dagen per week was (uiteraard dan de hele dag door) dus met 5 paar sokken kom ik er niet. Hier dus al snel 10 a 15 paar pp. Maar goed, dit gaat wel heeeeeeeeeeel erg off topic

Deel Deze Pagina