Welk budget voor "overige zaken" elke maand?

Discussie in 'De lounge' gestart door suus1983, 5 okt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Florina

Florina Fanatiek lid

24 jan 2015
    2.729
    1.165
    113
    Spaargeld is er dan ook af inderdaad.

2. mimi83

mimi83 Niet meer actief

haha hier denk ik als ik alle sokken ook echt uitzoek rustig 30/40 paar per persoon. ( ik heb echt nergens een grotere hekel aan als aan sokken uitzoeken:p) haha maar sokken gaan hier rustig 3 kwart jaar mee of langer afhankelijk. van groeien. wijzelf al helemaal ik heb sokken in de kast en ook andere kleding van meer als 5-7 jaar oud. zolang het niet stuk is hoeft het toch niet weg. heb een 3 kwart spijkerbroek die ik van mijn vriendinnen cadeau heb gekregen dat ik 17 werd die ik dit jaar gewoon weer aan had. ben nu 32.

3. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.827
    4.200
    113
    Ik wou dat ik de kleding nog zou passen van toen ik 17 was (maatje....32 ofzo en nu 42 haha);)

4. mimi83

mimi83 Niet meer actief

er hebben ook veeeel jaren tussen gezeten dat ik het niet paste hoor.. haha .. maar ik bewaar het dan wel als het knap is.

5. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.513
    36.473
    113
    Haha, hier ook. En bewaren heb ik lang gedaan, maar word ik uiteindelijk niet echt vrolijk van.

6. Manque

Manque Niet meer actief

Wij zetten geld apart voor de vaste lasten en voor het sparen en wat we overhouden is voor extra's (cadeaus, etentjes, uitstapjes etc). Meestal gaat dat geld niet op, dus wat we daarvan overhouden gaat ook op de spaarrekening.

7. Nacho

Nacho Fanatiek lid

3 jun 2015
    2.369
    9
    38
    Vrouw
    Baby & Mama Coach
    Houten
    Mijn man en ik geven onszelf beide 600 euro per maand om zelf uit te geven. Van dat geld wordt kleding gekocht, maar ook gespaard voor grotere persoonlijke uitgaven. Gezamenlijk hebben we nog zo'n 500 per maand om uit te geven aan leuke dingen, waaronder kinderkleding.bonussen storten we op de spaarrekening en als we vermogensbelasting over het spaargeld moeten betalen lossen we een deel hypotheek af.

8. Minigirl

Minigirl Fanatiek lid

17 feb 2013
    1.036
    12
    38
    Vrouw
    lawyer
    Den Haag
    300€ per maand geven we als gezin uit aan kleding, inclusief kind en manlief. Dat komt op 3600€ per jaar en is voldoende. Verder dus 200 € per maand voor andere uitgaven. En soms is het wel iets meer dan sparen we minder.

9. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.282
    6.195
    113
    Mijn doel is om de helft te sparen van het bedrag wat 'over' is na de vaste lasten (incl boodschappen, benzine en kleding).
    We sparen nu om groter te gaan wonen, dus het 'doelbedrag' is nog lang niet in zicht, maar ik weiger om daarnaast niet ook nog lekker te leven (naar ons eigen idee, wij genieten vooral van uitstapjes en kadootjes geven), want je weet nooit wat er gebeurt, het leven is kort..

10. Annemeis

Annemeis Fanatiek lid

11 sep 2011
    2.191
    823
    113
    Leuk om te lezen hoe jullie het allemaal financieel inrichten.

je kunt sparen van wat je overhoudt aan het einde van de maand of het andersom doen.

Bij ons gaat het zo:
    Salaris binnen:
    1. alle rekeningen betalen
    2. vast bedrag naar de spaarrekening, hier wordt niet van afgeweken, heb vaak de neiging steeds meer te willen sparen maar dat is niet nodig en we moeten ook genieten.
    3. Op een aparte rekening geld dat automatisch wordt geïncasseerd komende maand: verzekering, autobelasting, kinderopvang en psz bijvoorbeeld
    4. Duurdere inkopen doen voor komende maand (meestal in aanbieding): luiers, vitaminepillen, het duurdere vlees, wasmiddel enz.
    5. Het bedrag dat overblijft: hier doen we het mee komende maand, de boodschappen, kleding, alles. Voor de komende maand weet ik dus altijd of ik vanaf het begin zuinig moet doen of niet. Als er die maand veel verjaardagen zijn of we uit eten willen dan kan ik daar al de hele maand rekening mee houden, zo glipt het niet tussen je vingers door.

alle extra's: 13e maand, vakantiegeld oid gaat naar de spaarrekening.

De kinderbijslag gebruik ik voor wat extra leuke kleding, hier mag ik niet van sparen want het is voor de kids. Eigenlijk altijd de jassen en schoenen of wat duurdere merkkleding.

11. mamavan3jochies

mamavan3jochies Niet meer actief

leuk dat je een systeem hebt.
    Dat laatste Ik mag niet sparen van de kinderbijslag, vind ik vreemd. In mijn ogen komt het linksom of rechtsom bij de kinderen terecht. Of ik nu wel of niet spaar.

12. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.513
    36.473
    113
    Mee eens. Je spaart ook voor je kinderen immers en al zou je dat niet doen en het geld aan het huis of wat dan ook besteden, daar wonen je kinderen toch ook? Ik zie kinderbijslag in elk geval niets als iets wat puur en alleen op dat moment aan de kinderen besteed mag worden.

13. mimi83

mimi83 Niet meer actief

Ik denk dat dat vooral een regel van haarzelf is omdat ze zoals ik lees heel erg geneigd is om alles te sparen en niets te gebruiken. ��. Dus het spaargeld wat ze in basis overmaakt zal ook wel voor de kids zijn.

14. Annemeis

Annemeis Fanatiek lid

11 sep 2011
    2.191
    823
    113

Inderdaad, we hebben spaarrekeningen voor de kids maar onze eigen spaarrekening is vooral bedoeld voor ons nieuwe huis, ben nogal geneigd om op te potten.
    De kids horen er leuk en verzorgd bij te lopen en een dagje uit is ook belangrijk en het kan gemakkelijk dus hebben we de afspraak dat van de kinderbijslag ook echt dingen voor de kids gekocht worden. Geen luiers of voeding maar cadeautjes voor sinterklaas of verjaardag, dagjes uit of kleding voor de kids.

15. elsie89

elsie89 Fanatiek lid

27 sep 2014
    3.647
    1.252
    113
    randstad
    We sparen leuk per maand maar willen nog een hoop aan T huis doen dus heb MN budget nu op 250 gezet voor overige zaken. Zat vorige maand op 700 en schrok daar toch wel van. (Kwam ook door aankoop lingerie en dingen voor t huis maar toch) maar waar ik nu vooral op wil besparen zijn boodschappen kwam vorige maand op 550 dus heb mezelf nu 400 gegeven. Moet makkelijk kunnen en dan kunnen we weer extra sparen of investeren in het huis

16. Kleintjuh85

Kleintjuh85 Fanatiek lid

5 feb 2014
    3.992
    2.283
    113
    Noord-Brabant
    Ik heb niet alles gelezen, maar mag ik vragen aan de hand van de spaarbedragen en de bedragen wat jullie maandelijks over hebben voor overige zaken wat jullie partners en jullie voor werk doen? En dit bedoel ik absoluut niet verkeerd. Maar ik zie bedragen voorbij komen dat zowat een maand salaris is. Nu omdat ik fulltime werk en mijn vriend 32 uur kunnen we meer sparen en hebben we meer over per maand. Maar ik ga binnenkort door omstandigheden 24 uur pw werken en mijn vriend weer fulltime. Wij kunnen dan minder sparen en hebben ook minder over per maand voor overige uitgave. Na het lezen van dit topic heb ik wel besloten dat ik ook maar weer eens moet gaan budgetteren. Is al een tijd geleden dat ik dit voor het laast heb gedaan. Ik zal dan wel meteen uitgaan van dat ik 24 uur ga. werken. Heb ook mijn vader maar eens ingeschakeld om binnenkort maar eens door onze vaste lasten te lopen. Ik vind die namelijk aan de hoge kant dus wie weet kan er iets vanaf.
    Wij kunnen dadelijk ook gewoon rondkomen daar niet van, we kunnen dan gewoon ook wat blijven sparen en kunnen ook op vakantie blijven gaan. Maar we zouden wel goed op moeten letten wat we maandelijks aan overige dingen uitgeven. Ik zelf hoef niet iedere maand nieuwe kleding te kopen, of iedere maand naar de kapper. Onze kleine is later geboren als mijn petekindje dus wij krijgen heel veel kleren gesponsord. Dat scheelt een hoop. Wat ik alleen bijna niet heb gelezen in dit topic is eventuele hobby's van jullie zelf. Heb wel zwemles en sport van de kids voorbij zien komen. Ik zelf tennis veel, zit op les en doe mee aan toernooien en competitie. Daar kost jaarlijks stiekem best veel geld. Alleen ik zou echt ongelukkig worden als ik niet meer zou kunnen tennissen. Zo denk ik dat ieder voor zich een afweging moet maken waar hij/zij zijn/haar geld aan uit wil geven.

17. Kleintjuh85

Kleintjuh85 Fanatiek lid

5 feb 2014
    3.992
    2.283
    113
    Noord-Brabant
    Wat betreft de boodschappen zijn wij gemiddeld 350 euro per maand kwijt. En daar zit de voeding van dochterlief bij inbegrepen.

18. Mamak

Mamak Fanatiek lid

8 jun 2008
    3.424
    48
    48
    thuis
    van mij mag je dat wel weten hoor.. mijn man werkt bij een grote overheid met de kleuren blauw oranje ;) en ik werk op detacheringsbasis bij een gemeente als werkconsulent, beide 4 dagen

19. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.827
    4.200
    113
    Ik werk 3 dgn als accountant en mijn man 4 dagen als project manager en teamleider bij een grote vervoerder

20. Eliza78

Eliza78 Niet meer actief

Budget is voor ons wat lastig. Mijn man heeft een eigen bedrijf, dus de inkomsten zijn elke maand anders. Dat is niet te vergelijken met een standaard maandsalaris van een duizend of 2.
    Toch zijn we ons erg bewust van onze uitgaven. We bezuinigen niet maar gaan ook absoluut niet ons geld over de balk smijten omdat we t toch wel hebben. We hebben 5 kinderen, volgend jaar als t goed is 6 en daar gaat toch wel t meeste geld heen. Is t niet voor kleding en schoenen dan is t wel voor sport en hobby. Verder gaan we graag op wintersport en in de zomer 3 weken weg. Gelukkig kunnen we t met gemak doen, maar k zou er niet minder gelukkig van worden als dat niet meer zou kunnen.

Deel Deze Pagina