Op de grond gaan liggen in de winkel

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door laravelk, 3 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. laravelk

laravelk Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.970
    2
    38
    Ons zoontje loopt in de winkel alle kanten op, we hebben hem dus proberen aan te leren dat hij mijn hand vasthoudt en buiten op straat gerust mag loslopen. Dat ging even goed tot een paar dagen geleden. Hij gooit zich om de halve meter op de grond en probeert zijn hand los te trekken.
    Ik blijf duidelijk aangeven dat ik wil dat hij binnen mijn hand vasthoudt en geef niet toe. Als hij dan even een paar meter mee zou lopen, dan kan ik hem belonen, maar dat doet hij dus niet ;) Ik laat hem opstaan en vraag om zijn handje. Maar nog voordat ik het vast heb, ligt hij bij wijze van spreken alweer schreeuwend op de grond.
    Wie heeft er tips? Of zou het verstandiger zijn om hem nog een tijd in de buggy te zetten? Ik vind het zelf wel fijn dat hij zijn energie kwijt kan en lekker mag lopen maar zo is het voor niemand leuk natuurlijk.

2. mimi83

mimi83 Niet meer actief

ik zou hem lekker in de buggy zetten Zijn energie kwijt kan ook op de heen en terug weg of in de tuin.

3. Emmarijn

Emmarijn Fanatiek lid

21 jun 2011
    2.548
    2
    0
    Als mijn peuter mijn hand niet vasthoudt, gaat ze gewoon de wagen weer in. Ik geef haar de keuze bij de eerste keer dat ze wil wegrennen.

4. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.263
    4.496
    113
    Wat ik uit je verhaal begrijp doet hij dit dus alleen in de winkel en niet buiten?

Dan zou ik in de winkel gewoon een kar menemen en hem uitleggen dat hij netjes bij jou en de kar kan blijven lopen (kan natuurlijk ook met de buggy) en als hij dat niet doet hij dus de kar/buggy in gaat.
    Bij ons heeft dit zowel binnen als buiten als een tierelier gewerkt.

5. Emmarijn

Emmarijn Fanatiek lid

21 jun 2011
    2.548
    2
    0
    Ik moet er trouwens wel bij zeggen dat ons meisje overal mijn hand vasthoudt en al vanaf het moment dat ze leerde lopen. Misschien is het voor jouw zoontje nog verwarrend dat hij alleen soms je hand moet vasthouden en op andere plekken niet? Snapt hij het verschil al?

6. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.848
    19.216
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Als mijn zoon mij een hand moet geven en hij doet het niet, dan neem ik hem horizontaal onder de arm. Dat vindt hij niet zo leuk. De omgeving vaak ook niet, dat rode hoofd wat aan de voorkant uitsteekt maakt nogal veel kabaal. En de mensen achter ons moeten goed opletten dat ze niet geraakt worden door helikopter-benen.

Ik heb een paar keer op die manier met hem gelopen. En dat duurde elke keer korter. Nu hoef ik alleen nog maar te zeggen: "Geen handje? Oké, dan draag ik je wel. Maar niet op een manier die jij fijn vindt." Dan geeft hij de laatste tijd onmiddellijk een hand. En mocht hij toch nog een keer moeilijk doen, dan pak ik hem zonder scrupules weer op hoor.

Voor alle duidelijkheid: hij krijgt ook vaak compliment en knuffels hoor! Maar ik ben wel heel duidelijk. Er zijn momenten dat hij mag kiezen. En er zijn momenten dat ik bepaal hoe het gaat.

7. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    je kindje is te jong om dit te begrijpen. handvast als je met hem naar buiten gaat en dan los en dan weer vast. mijn zoontje als we nr buiten gaan moet mijn hand vast houden,voordat we buiten zijn bij de deur. en dan niet meer los. als ik de winkels in ging ook vast, of, in de buggy. nu snapt hij wel dat hij soms vast en soms los heeft in de stad.los wanneer hij in mijn buurt blijft lopen.
    hij kon natuurlijk los als we gingen wandelen.
    mijn zoontje was een wegloper

8. honeyy

honeyy VIP lid

5 nov 2008
    7.635
    44
    48
    verkoopster babyspeciaalzaak
    Ik stap erover heen en loop verder. Hou haar natuurlijk wel in de gaten.zodra ze door heeft dat ik "weg" ben staat ze op.

9. Chiggy

Chiggy VIP lid

29 aug 2010
    12.876
    25
    38
    Rotterdam
    Zo doe ik het ook...

10. hoedje

hoedje Lid

19 okt 2012
    93
    0
    0
    Lekker laten liggen of aan de mouw meenemen. Vinden ze ook niet leuk dus dan geven ze maar al te graag een handje!

11. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.092
    7.843
    113
    Precies hetzelfde hier

12. laravelk

laravelk Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.970
    2
    38
    @Chiggy die van mij loopt dan vrolijk de andere kant op en zal echt niet naar me toekomen als hij weer opgestaan is.
    ik denk dat mijn zoontje heel goed snapt wat binnen en buiten is. Hij begrijpt de woorden binnen en buiten goed en gebruikt ze zelf ook juist.
    Hem in de buggy zetten als hij niet wil meewerken lukt mij niet als ik alleen ben, daar heb je twee mensen met flinke spierballen voor nodig ;)
    Als we een tuin zouden hebben, zou ik hem waarschijnlijk van het begin af aan in de buggy zetten tot hij in staat is alle mooie dingen in de winkel een beetje te weerstaan want van hem verwachten dat hij dat nu al kan, doe ik niet. Maar een tuin hebben we niet en het probleem is uiteindelijk dat ik de dingen waarvoor ik toch al naar buiten ga wil combineren met beweging voor D., want energie heeft hij te over.

Hij krijgt overmorgen een loopfiets (wishbonebike) voor zijn verjaardag, ik ben benieuwd of we dan wat relaxter gewone wandelingetjes door het park kunnen maken. Op zijn rode autootje volgt hij mij prima en luistert goed, maar dat ding is niet echt geschikt voor buiten.

13. Queen

Queen Fanatiek lid

11 aug 2010
    1.067
    274
    83
    Ook mijn methode en werkt perfect.
    Ik ben erg voor de keuze vrijheid van een kind

Of hand geven of horizontaal onder de arm :D

14. meid

meid Fanatiek lid

14 okt 2010
    1.259
    0
    0
    huh?? dat hebben mijn kids gelukkig nog nooit gedaan.
    maar ben in dat soort dingen ook altijd heel erg duidelijk geweest, nee is nee en ja is ja en niet anders...
    hij weet als ie maar 1keer op de grond gaat liggen dat ik dan over hem heen stap en hem gewoon negeer en dat ie de volgende keer dan ook echt niet die vrijheid krijgt om los te lopen maar gewoon in het winkelwagentje of buggy moet zitten.

klinkt misschien wel erg hard, maar dat ben ik niet hoor, hihi! maar ik denk dat het voor beide partijen gewoon goed is. dat er duidelijke regels zijn.
    tuurlijk proberen de jongens wel eens wat en dat hoort ook.

15. knap

knap Niet meer actief

Misschien is die van jou nog wat te jong maar ik zou verschillende dingen uit proberen.

Mijn meisje loopt met plezier de supermarkt in.

Mijn zoon daar in tegen...... krijg er nog zweet van op me voor hoofd haha.

Wat hielp was laat ze mee helpen zo jong ook vaak kennen ze de weg in de supermarkt wel dus voor ik de winkel in stap zeg ik zullen we naar de aardappels gaan en samen ze in ons mandje of kar doen ja ook zo jong. Ze snappen meer dan we denken. En daarna zullen we naar het brood lopen. Geef mama maar een hand.

Als ze ouder worden dat deed ik met mijn zoon stuurde ik hem alvast voor uit. Van loop maar alvast naar de melk. Zo ging in de winkel uit eindelijk met hem in.

Hij heeft me ook wel eens :x:x:x boos gekregen echt in de super voor ik handiger werd met uitvogelen wat te doen haha. Die liep ook zo in eens weg. Kan je je kind gaan zoeken in de super pfff.

Maar probeer je kind er bij te betrekken met boodschappen doen. Ik heb gemerkt dat dat vaak heel goed helpt.

Helpt het niet! Zoek gewoon jou manier wat bij jou kind past je vind vast en zeker iets wat bij jou kind past zo veel mensen zo veel karakters.

16. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    Als ie netjes in de wagen blijft zitten, zou ik dat gewoon doen.

Hier ook een dametje gehad dat alle kanten op liep, binnen en buiten. Optillen vond en vind ze nog heerlijk, maakt niet uit hoe. Maar vond ik een beetje zwaar.
    Op de grond liggen en negeren heb ik ook wel gedaan, was ze wel wat ouder. Maar ja, t was nogal een volhouder, dus meestal sleurde ik dr dan toch wel mee.
    Of al gillend en schoppend in de (winkel)wagen proppen. En dan negeren tot ze stopte. In winkelwagen klom ze dan wel uit/ging staan, erg onhandig ;) In de wagen duurde t vaak een kwartier of langer voor ze eens ophield met gillen.
    Belonen hielp soms een beetje, maar na de beloning was t weer over. Nu ze ouder is, kan ik makkelijker iets beloven voor na het winkelen (op t paard bij c&a).

Hier dus ook zweet op mn voorhoofd in die periode ;) haha
    Ben dr ook een paar keer kwijt geweest, omdat ze alle kanten op liep. Doodeng.

17. Son1980

Son1980 Bekend lid

2 jun 2012
    689
    1
    0
    Zo denk ik er ook over ! En als ze op de grond gaan liggen gillen lekker laten liggen.

18. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63

hij begrijpt wel betekennis van buiten binnen maar hij is te jong om de combi te toepassen tijdens een wandeling. het is voor hem handvast houden dan weer niet dan weer wel. je probeert hem de regel leren. dat gaat hij niet zomaar toepassen wanneer jij het wilt.
    door hand te vast houden leert hij ook bij jou te blijven. mijn zoontje is ook nooit bang geweest als ik dreigde weg te lopen. hij zwaaidde zelfs 'dag mama' en liep de andere kant op. ik kreeg de tip hier op ZP en hebben we veel van genoten.

19. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    ik ging ook tijdens zijn tussendoortje. ik gaf hem in de buggy zijn krentenbol of appel.komkommer etc als ik wilde winkelen.

20. Hippo89

Hippo89 VIP lid

11 dec 2012
    7.373
    343
    83
    Vrouw
    Mijn kinderen hoeven in de winkel mijn hand niet vast te houden
    Hun doen de boodschappen voor mij haha hun loPen gewoon 1 of 2 meter voor mij en dan zeg ik bijv kijk schat daar liggen de Bumba cakejes doe je daar even 1 van in het karretje !

Ze weten dat wanneer ze verder weg lopen ze in de kar gezet worden en dat ik er niet om maal dat ze schreeuwend in de kar zitten

Deel Deze Pagina