Hoi allemaal, Mijn meisje is nu vierenhalve maand en mijn kledingkast voor haar is aardig leeg aan het raken (lees ze groeit te snel). Binnenkort ga ik dus weer lekker shoppen voor haar. Het probleem waar ik nu mee zit is dat het zoooo verschillend is hoe de kleertjes vallen. Ik heb hier kleertjes maatje 68 die nog redelijk passen (niet lang meer hoor), maar voor de kleertjes van bijv. de Zeeman en Prenatal heb ik gewoon al maatje 80 nodig i.p.v. 74. Weten jullie hoe de kleertjes van bijv. Hema, C&A, V&D, H&M (en andere merken) vallen? Vallen ze ruim of juist klein en dergelijke? En weten jullie ook of het kwalitatief een beetje goed is, of dat het na vier keer wassen al de nieuwigheid eraf is. Graag jullie advies. Groetjes
Ik vind Hema en H&M heel wijd vallen. C&A geen ervaring mee. Nou zijn mijn meiden wel heel slank hoor, maar vergeleken met andere merken.
Hema verschilt een beetje. Je moet even aan de stof voelen. Ze hebben in de laatste collectie wat stretch kleertjes gehad en die pasten mijn smalle, slanke dochter heel goed. Dat waren een van de eerste kleertjes die ze van een bepaalde maat aan had. Maar wel stretchie! H&M weet ik niet. C&A vind ik vrij ouderwets, zowel qua stijl kleertjes, maar ook qua pasvorm: lekker slobberig. Voor een pyjama prima, maar bij mijn dochter zijn veel dingen sneller te kort. Het valt niet heel groot of klein vergeleken bij andere merken. Wibra zou ik persoonlijk minder snel doen, want daar had ik wel dingen van die erg snel niet meer mooi waren. Maar ook daarbij ligt het er weer heel erg aan wat het is. Een nette winterjas of een pyjama/rompertje. Van de goedkopere merken ben ik over het algemeen erg tevreden over de Hema, en daar buiten gek op Noppies!
Hennes valt redelijk groot, Hema over het algemeen ook. Noppies valt erg klein en Name-it ook groot. C&A heeft vind ik ook best wat leuke dingen! Kleding blijft netjes en valt zoals het hoort. Maar maatje 80???????? Onze Stijn is enorm voor z'n leeftijd maar zit net in maatje 68.
Hema valt hier goed, af en toe iets te klein. Maar dan is het meestal iets met een kanten rand ofzo en dat valt strakker. Ik vind het erg leuke en mooi kleding van goede kwaliteit. V&D vind ik groot vallen. Het is verder goede kleding. C&A valt goed van maat en hebben erg leuke setjes en jurkjes enzo. Zeeman vind ik heel wisselend. De ene broek valt groot en de rompers juist weer klein. Leuke kleding voor een leuk prijsje. Prenatal heeft leuke kleding, maar valt bij onze dochter erg klein. Heb daar meestal wel een of twee maten groter van nodig!
Mijn ervaringen tot nu toe, goede ervarignen met de kwaliteit van: Hema heel breed Zeeman groot (broekjes, shirtjes) Noppies valt klein/smal Babyface klein! Esprit groot Mexx normaal tot klein V&D normaal Feetje heel wisselend, mijn dochter heeft op het moment van dit merk maat 56, 62 en 68 aan Imps en elfs normaal, wel heel lange mouwen bij sommige dingen Gymp klein Bakkaboe (sengers en jola), klein tot normaal, broekjes zijn smal Ducky beau normaal tot groot Wibra groot (slechte kwaliteit, drie shirtjes weggegooid na paar keer wassen) De pyama's zijn wel fijn van de wibra Lief normaal, shirtjes breed en kort, vind de kwaliteit niet supergoed Beebielove valt smal, kwaliteit viel mij tegen, zeker voor de prijs die je er voor betaald Prenatal valt klein en ik vind de kwaliteit van sommige dingen ook echt niet supergoed
Wat ik tegenwoordig doe als ik ga shoppen dan neem ik n setje mee wat goed past en dat leg ik op datgene wat ik wil kopen. Werkt tot nu het beste. `uk heeft nu 68-80 aan!!!zoveel scheelt t af en toe ...
De tip van Nic1976 is een hele verstandige, want het kan per kledingstuk verschillen! En niet iedereen heeft dezelfde ervaringen met merken heb ik hier gemerkt, iets dat ik groot vind vallen, vinden andere mama`s hier gewoon vallen. Verder hangt het erg af van de bouw van je kindje! Mijn zoon is 4 maanden, maar draagt net maat 62 en qua breedte past 56 ook nog makkelijk (Veel van de Hema broekjes waren eerder te kort dan qua breedte passend).
Dat vind ik zelf dus ook. Mijn zoontje zat op deze leeftijd ook nog gewoon in maat 62/68, maar bij haar gaat het gewoon niet meer, ze is over het algemeen wel groter dan dat hij was, maar ze is nog niet eens een echt grote baby. Toch loop ik met de shirtjes van de zeeman gewoon te worstelen om haar in maatje 74 te krijgen (vooral de armwijdte dan), de lengte van het shirtje zelf is goed en de mouwtjes zelf zijn te lang (bij 74 dus) maar ik vind het niks om haar er echt in te moeten wurmen. Ik heb trouwens ook dingetjes van de H&M in maatje 74 die te groot zijn. Verder gaat het bij haar vooral om de shirtjes. De meeste broekjes die ze past zijn 68 (sommige 62) maar die zijn idd niet bij de zeeman vandaan. Ik zie het trouwens al voor me, ga ik over twee weken lekker winkelen voor haar. Kom ik thuis met allemaal heel leuke kleertjes maatje 80, die ik over vier maanden wel aan kan doen . Vandaar dat ik jullie advies ook wilde hierover. De Zeeman vind ik inderdaad wat prijs betreft leuk (vooral in deze maand) maar normaal gesproken koop ik gewoon die dingen die ik leuk vind, of het nu zeeman, h&m, noppies of wat dan ook is. In ieder geval bedankt voor het meedenken. (Neem volgende keer zoiezo maar een setje kleren die ze past mee). Groetjes