Ik ben reuze benieuwd wat jullie aan jullie peuters (vanaf 2 jaar) geven als tussendoortje 's-ochtends en 's-middags. Ik ben niet zo'n mega verantwoorde tussendoortjes gever, van mij mogen ze best wat lekkers! Bij mij krijgen ze: ochtend: ontbijtkoek / yoghurtkrentjes / 1 of 2 likkoekjes / gedroogde appelstukjes (laatste 3 hema jip & janneke) / beetje cruesli met cocolade stukjes erin / ..... / stuk appel, peer of een mandarijn. Als drinken bijna altijd roosvicee middag: Dora koekjes / aardbeiensmoeltjes / berencakeje / sultana fruitkick (fruitreepje) /chocomel, wicky, roosvicee / stuk appel, peer of een mandarijn. Fruit geef ik ze 1 x per dag. Ik ben al blij dat ze dat eet! Ze eten goed groenten en boterhammen met vlees/worst/smeerkaas. Ik ben benieuwd en doe ook graag nieuwe ideeen op. Ik geef ze toch vaak hetzelfde. Liefs, M
Even denken hoor. Hier krijgt ze tussendoor; 2 keer fruit, maar dit verschilt een beetje per dag, de ene dag krijgt ze bv een appel en een bakje druiven, maar ze krijgt ook weleens een knijpfruitje en dat reken ik dan ook onder het fruit. Hier krijgt ze 's morgens én 's middags fruit. Verder mag ze 's morgens (als ik zelf bv ga zitten met koffie) een doosje smarties OF een zakje met gummibeertjes (die niet allebei). 's Middags krijgt ze -naast de fruit- nog een tussendoortje maar eigenlijk alleen als ze er zelf om vraagt, dan krijgt ze meestal ontbijtkoek of rijstewafel. Het gebeurt ook weleens dat de tussendoortjes van de ochtend (dus de beertjes of smarties) omgedraaid worden met de middag. In theorie gaat het dus als volgt; Ontbijt Stukje fruit Snoepje (beertje / smarties) Lunch stukje fruit ontbijtkoek / rijstewafel Avondeten Qua drinken krijgt ze max. 1 keer per dag een pakje chocolademelk en max. glas appelsap, verder gewoon water en melk.
Ja jeetje, ik koop/geef gewoon wat in me opkomt en waar hij om vraagt haha.. Ben ook niet zo verantwoord daarin. Hij eet hier vaak als tussendoortjes ('s morgens of 's middags maakt niet zo heel veel uit hier, alleen kwa snoep is het alleen 's middags): - rozijntjes of yoghurt rozijntjes - bakje muesli als ik dat zelf ook eet - sultana / fruitkick - appel of druiven, mandarijn, banaan etc - zakje gummiebeertjes - zakjes gedroogde fruitstukjes vd Hema - Lange vingers - Maria bisquit - Bumba cakjes - Soepstengels - Ontbijtkoek Dus echt veel snoep eet hij niet, alleen zo'n zakje van Haribo 2 of 3 x in de week. De rest is gewoon koekjes of fruit.
in de ochtend altijd fruit eigenlijk 2 stuks, als er visite is dan rozijntjes o.i.d. Dan eet mama nl ook een koekje, dat doe ik alleen nooit dan eet ik fruit met dochterlief mee in de middag weer fruit 1 stuk meestal en dan nog een ontbijtkoekje, kleine letterbisquitjes of rozijntjes. Ik ben eigenlijk nog steeds van de verantwoorde tussendoortjes, zo lang ze dat prima vind.
Luca heeft nog steeds geen chocolade gehad, geen chocomelk en geen stukjes, of in koekjes. Ook suiker doen we niet teveel. Snoepjes en gebak eet hij ook nauwelijks, alleen als hij het van iemand krijgt Sochtends, rijstwafel en mandarijn, soms een speculaasje met thee, water of melk te drinken Smiddags bert en ernie koekjes 3stuks en rond 4 uur nog 3kleine hartige koekjes. dan krijgt hij een glaasje 50/50 sap
Drinkt mijn zoon nou zoveel? Die drinkt bij zijn ontbijt (boterham) een bekertje melk. Dan bij zijn fruit een bekertje sap en soms zelfs tussendoor nog een bekertje sap. Dan als hij heeft geslapen ook gerust 2 bekers drinken en dan na het avondeten nog.
Hier krjgen ze in de ochtend alleen fruit tussendoor. 's middags heel verschillend: dora koek, plop koek, bumba cakeje, klein snoepje, biscuitje
Oh Ik heb de rest niet opgeschreven hoor! Bij ontbijt thee, tussen door water, bij lunch melk en bijhet avond eten water
Hier ook een meisje wat veel drinkt hoor. meestal 4 bekers melk en 2 sap-water op een dag. sochtends tussendoor: appel/cracker/sultana smiddags fruit 3 stuks Smiddags: dora koekje/bumba cakeje/chocokoekje/soms smarties/zelfgemaakt koekje/cakeje En sochtends vroeg (5.30) begint ze met een mini krentenbol is eigenlijk ook wel tussendoortje want om 7.30 ontbijt ze nog gewoon met 2 boterhammen.
Finn is nog iets jonger, maar geef ook niet altijd verantwoord hoor. oschtends meestal fruit + sap, tussen de middag dan melk en smiddags nog 1 koekje (maria biscuit, dora koekje, samsom en gert koekje, enz of af en toe een snoepje (haribo, c1000 uitdeelzakjes enz... Finn drinkt ook best veel
hier een meisje wat eigenlijk niet zo goed drinkt. Bij het ontbijt en lunch een bekertje melk. en s ochtends en s middags een bekertje sap, soms maar een paar slokken.
Zo'n beetje iedereen geeft wel hetzelfde heb ik het idee.... gelukkig maar! Ze kan van mij ook weleens een surprise-ei verdienen. Wel chocola dus. Daar is ze gek op. Maar dan moet ze het wel verdienen door bijvoorbeeld een extra stuk fruit te eten. Qua drinken heb ik ze nog nooit thee aangeboden. Gek he, komt gewoon niet in me op. Ze drinkt wel water, en vraagt daar ook zelf om. Prima toch? Een soepstengel wordt hier ook vaak gegeten of van die gepofte rijstkorrels. Zit alleen een beetje kleurstof in...
Die van mij drinkt ook niet zo goed. Daarom krijgt ze van mij 1x daags een flesje sap. Dan drinkt ze wel voldoende. Hier gaat het ook met slokjes. Op het kdv drinkt ze wel vlot 2 bekers diksap, de vlerk
Mijn dochter is gek op fruit dus vaak krijgt ze dat tussendoor. En als koekje ofzo krijgt ze dora koekjes, ontbijtkoekje, rijstwafel, of een knijpyoghurtje. Heel af en toe krijgt ze een zakje(mini uitdeelzakje) MnM's, of wat chippies Ze drinkt naast zo'n 200c melk s 'ochtends nog zo'n 1,5 a 2 liter diksap.
Drinkt mijn zoon nou zoveel? Die drinkt bij zijn ontbijt (boterham) een bekertje melk. Dan bij zijn fruit een bekertje sap en soms zelfs tussendoor nog een bekertje sap. Dan als hij heeft geslapen ook gerust 2 bekers drinken en dan na het avondeten nog. __________________ Hier ook zo'n zuipschuit!! Hij drinkt sóchtends meestal 1 beker melk en 1 beker roosvicee smiddags hetzelfde maar dan nog een extra beker roosvicee. Dan heb ik het wel over 300ml bekers
Thirza krijgt bijna geen tussendoortjes. Hier en daar eens een snoepje, maar als ze wat krijgt, is het vaker iets als de gedroogde appel- of aardbeistukjes van de Hema, of gewoon wat fruit. Een enkele keer krijgt ze Liga Evergreen. Ze eet niet zo best fruit, (op banaan na), dus als ze eens tussendoor wat wil, dan ga ik eerst voor fruit Dat is dan meestal na haar slaapje 's middags, dan lukt het om te overbruggen.
Ik ben ook niet van de mega gezonde tussendoortjes (rauwkost of alleen maar fruit) maar zoonlief vindt een rijstwafel, soepstengel of kinderkoekje gewoon lekker en hoeft niets anders. Ook met drinken is het gemakkelijk dat hij dol is op aardbeienthee (geen toevoegingen) en sterk aangelengde diksap. In de ochtend eet hij in principe een boterham met vleeswaren of kaas en in de middag mag hij kiezen (kiest vaak voor pindakaas). We eten maximaal één keer per week American pancakes of scones voor ontbijt (zondag) Een echte traktatie is hier een krentenbol of een fruitshake (melk met versfruit en in de zomer ijs: milkshake) Zoonlief drinkt veel: ruim een liter per dag (2-3 x rietjesbeker sap / thee = 900 ml + 2 x 125 ml melk + toetje)
Mijn zoon krijgt als tussendoortje iedere keer iets anders. Soms een bisquitje of sultana, soms een plakje kaas of rauwkost, soms een rijstwafel of wat extra fruit. In december heeft hij wel wat pepernoten gehad, en ook wat chocolade. Op een verjaardag, mag hij wat snoepen. Thuis krijgt hij nooit snoep of chips. Hij drinkt verdund sap of sterk verdunde limo. en karnemelk ( soms gewone melk). Hij mag op een verjaardag of op vakantie een pakje fristi/chocomelk ( dus dat zal niet vaker zijn dan een paar keer op jaarbasis).
Ik las dus echt Whiskey.. ik denk ik ben niet zon verantwoordelijke eet ouder, maar dat gaat mij zelfs te ver hier is het overigens heel verschillend, heb enorme broodeters, dus vaak krijgen ze als tussendoortje gewoon nog een boterham extra, eierkoeken, krentenbollen, soepstengels, rijstwafels, (knijp)fruit, stukje kaas/worst. tot daar het redelijk verantwoorde... verder: kinder-chocolade, verkade-serie (madagascarpinguins, cars, dora, bumbacakeje etc..) 1 keer per week max een klein bakje chips, perpernoten (ja, had groot ingeslagen, nog steeds niet op..), dropjes/smurfen/banaantjes/haribospul. (dit zijn dus de opties hè, niet allemaal op een dag ) Drinken: standaard roosvicee, misschien 2 keer per jaar een flesje chocomel, of onderweg fruitshoot.