Stedentrip naar Rome.

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door Loviedovie, 26 sep 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Loviedovie

    Loviedovie Actief lid

    28 feb 2014
    284
    3
    18
    Vrouw
    parttimer en fulltime mama
    In ons huis
    Wij gaan naar Rome en daar is zoveel te zien. Door veranderde vluchttijden hebben we nu minder tijd en zullen we dingen moeten overslaan.

    Dus nu vroeg ik me af wie is er geweest en wat heeft het meeste indruk op je gemaakt?

    En eventueel tips(zeer welkom).

    Dank je alvast.
     
  2. Chillin

    Chillin VIP lid

    22 mrt 2007
    64.894
    818
    113
    Bassist
    Brabantse Wal
    Mijn dochter en ik waren erg onder de indruk van het Colosseum en het forum er naast. Wij deden een wandelroute waar je langs alle bekende plekken komt, zoals Spaanse trappen, Trevi fontein, Pantheon en Vaticaan.

    Trastevere is een hele leuke, gezellige wijk, zeker de moeite waard om doorheen te wandelen.

    Verder zijn wij naar Frascati geweest, een dorpje buiten Rome en naar Ostia, ook buiten Rome, dat is een archeologische vindplaats. Mijn dochter wou daar graag heen, is gek op geschiedenis.

    In Rome zelf is lopend alles goed te doen (zorg wel voor goede wandelschoenen ivm keien)en anders met de metro. Is makkelijk en alles wordt duidelijk aangegeven.

    Veel plezier alvast! :)
     
  3. EdN

    EdN VIP lid

    27 mei 2011
    8.691
    3.472
    113
    Rome is zo mooi, al doe je niets anders dan op de bonnefooi rondwandelen, dan nog heb je een heerlijke tijd. Maar de echte niet te missen sites vind ik:

    Piazza Navona (naar de vele straattheaters en straatkunstenaars kijken)

    Colosseum (met aansluitend forum romanum ed). Niet origineel, maar werkelijk schitterend en niet te missen.

    Villa Borghese: groot park, ook leuk om segways, golfkarretjes of fietsen te huren, of te picknicken.

    Vaticaanstad. Het is een klim, maar de koepel van de Sint Pieter is wel erg leuk om te beklimmen.

    Trastavere: leuke wijk om doorheen te dwalen.

    Pantheon: ongelofelijk dat dit eigenlijk maar een relatief onbetekenende tempel was, zo groot en indrukwekkend.

    De Trevifontein en Spaanse trappen zelf vind ik niet zo boeiend: heeeel druk en je wordt er constant lastig gevallen door irritante zigeuners, maar het gebied er omheen is wel leuk om te bewandelen. Sowieso zou ik dat vooral doen in Rome: lekker gaan slenteren, werkelijk alles is mooi, en het meeste is goed te belopen. De metro is ook heel goed te doen. Aanrader is een Roma-pass. Je kan daarmee gebruik maken van het OV, krijgt toegang of korting tot bijna alle attracties, en voor erg fijn: bij de grote attracties zoals het Colosseum hoef je niet in de normale rijen te staan, maar mag je via een speciale ingang naar binnen.
     
  4. Boommm

    Boommm Niet meer actief

    Vaticaanstad! En dan inderdaad helemaal naar de top klimmen. Is prachtig!

    Colosseum vond ik ook indrukwekkend en hoort er echt bij.

    Trastavere hebben wij vaak gegeten, heel leuk wijkje! Ook om doorheen te lopen of s'avonds een drankje te doen.

    Grote park hebben we doorheen gewandeld en lekker gepicknickt.

    Wij hebben wel aardig wat met de metro gedaan, maar je moet heel goed opletten op zigeuners. Wij zijn helaas beroofd :)
     
  5. Sic

    Sic Bekend lid

    17 dec 2010
    777
    691
    93
    Helemaal mee eens! Wandelen, wandelen en nog wat wandelen! Tussendoor natuurlijk heerlijk eten. Ook ik vond de Trevifontein en de Spaanse trappen niet zo bijzonder, idd vooral door de drukte. Dus heb je tijdgebrek dan zou ik deze ook overslaan. Ga je naar Vaticaanstad (zou ik wel doen) koop dan online van te voren je entreekaarten. Dat kan je een behoorlijke wachttijd schelen!

    Veel plezier!
     
  6. Betty Barclay

    Betty Barclay Fanatiek lid

    29 apr 2011
    3.304
    0
    36
    Zuid Holland
    Wij zijn erg van het rondslenteren en overal lekker eten en drinken. Daarom missen we in grote steden nogal eens wat bezienswaardigheden. Dit lossen we tegenwoordig op door altijd 1 dagje zo'n Hop on Hop off buskaart te kopen. (in Rome hebben we de Big Bus genomen, erg goed) Dan betaal je ongeveer 20 euro en maak je een rit langs alle grote attracties. Overal kan je er af en weer de volgende nemen als je het gezien hebt, er rijden er wel 100 tegelijk door de stad.

    Veel plezier!
     
  7. Feye

    Feye VIP lid

    26 nov 2013
    6.057
    3.526
    113
    Vrouw
    Idd lopen, lopen, lopen.
    Vaticaanstad vond ik bijzonder en natuurlijk het colosseum en het forum.
    Trevifontijn staat op dit moment in de steigers, dus die kun je skippen.
     
  8. Noelle85

    Noelle85 Fanatiek lid

    8 jul 2013
    1.743
    462
    83
    Ohh Rome is zo'n leuke stad!! :D Wij hebben toendertijd ook gebruik gemaakt van de hop hop bus, maar het meeste is inderdaad gewoon lopend te doen. Wat wij nog erg leuk vonden, was de Torre Argentina kattenopvang. Dat is een opvang voor zwerfkatten, tussen de ruines van Area Sacra dell'Argentina. Nou zijn wij ook kattenliefhebbers, dus dat is iets heel persoonlijks :) Trevi fontein inderdaad ontzettend druk en minder indrukwekkend dan verwacht, maar wel nog steeds heel mooi om te zien. Trastavere een heel leuk wijkje, Vaticaanstad zijn we alleen buiten langs geweest, omdat er een gigantische rij stond en wij geen zin hadden om te wachten :p
    Oh en als je bij het Colosseum op de foto wordt gevraagd door 'gladiators', hou er rekening mee dat ze er geld voor willen ;)
    En trap niet in de praatjes van gasten die buiten staan en kaartjes verkopen, vaak ben je dan juist duurder uit!

    Heel veel plezier alvast en geniet er van!!!
     
  9. miepje77

    miepje77 Fanatiek lid

    25 mei 2008
    1.856
    427
    83
    Trevifontijn moet je zien, want dan kun je er een muntje in gooien, om nog een keertje terug te komen:) Hier al 3 keer gelukt:)
     
  10. EdN

    EdN VIP lid

    27 mei 2011
    8.691
    3.472
    113
    Haha, hier ook al 3 keer gelukt, zonder muntje. 😜
     
  11. Feye

    Feye VIP lid

    26 nov 2013
    6.057
    3.526
    113
    Vrouw
    Mwoah, vind dat er nou niet echt uitnodigend uit zien:
    Toeristen kunnen restauratie Trevifontein opvolgen - De Standaard

    En ik vind de muntjes bullshit, maar ik ben ook niet zo'n romanticus :D
     
  12. miepje77

    miepje77 Fanatiek lid

    25 mei 2008
    1.856
    427
    83
    Nee in de steigers ziet het er niet uit. Zonder is het toch wel mooi. Als je door de stad gaat lopen kom je m vast wel tegen. De hele stad is een museum vindt ik.
     
  13. mariska165

    mariska165 Fanatiek lid

    4 jan 2009
    4.075
    582
    113
    groningen
    Rome echt een aanrader!! Wij hebben veel gelopen en hebben ook veel bezocht dmv de hop on hop offbus.
    En die gladiatoren (wij noemden ze gladjakkers) zijn echt irritant!! Ga niet met ze op de foto!!!
    En het ijs is er heerlijk!!
     
  14. Snoopy1979

    Snoopy1979 VIP lid

    8 okt 2006
    33.808
    6.960
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ja de kattenopvang! Superleuk, kan je zo naar beneden kijken en tegen betaling ook naar binnen. Maar goed dat was 18 jaar geleden :). Ben er met school geweest toen ik 16 was en met mijn ouders nog even toen ik 18 was.

    De Sixtijnse kapel vond ik echt heel erg mooi!!! Zou dat echt niet willen missen. Is in Vaticaanstad, geen idee waar precies. Vaticaanstad is sowieso bijzonder, de Sint Pieter beklimmen ook. Hele klim maar erg leuk!

    De bottenkerk vond ik destijds erg apart en interessant: Santa Maria della Concezione dei Cappuccini - Wikipedia, the free encyclopedia
    In mijn herinnering was het dichtbij de Spaanse trappen, maar pin me er niet op vast ;)

    En de kerk San Clemente, een ker op een kerk en huizen gebouwd: http://nl.wikipedia.org/wiki/San_Clemente_(Rome)

    Piazza Navona is erg leuk (katten opvang is daar erg dicht bij als ik het me goed kan herinneren), leuk sfeertje.

    En overal heerlijke pasta en pizza eten! Wij gaan ook als de kinderen wat groter zijn!
     
  15. Does81

    Does81 Bekend lid

    26 mrt 2012
    813
    13
    18
    Coupeuse
    Engeland
    We zijn mei in Rome geweest. :D Prachstad! We zijn letterlijk afgevallen door het vele geloop haha! De hop on hop off bus vonden we fijn om richting het colosseum the gaan en een btje richtingsgevoel te krijgen ook. We zijn overal langs gekomen, de Trevi fontein, de Spaanse trappen etc (te voet bedoel ik). Ik had kaartjes geboekt online voor het Vaticaan, prachtig! Mijn man is helemaal naar boven gegaan, ik ben niet zo van hoogtes en toen hij terug kwam zei hij dat het idd beter was dat ik niet mee was gegaan haha! Baffetto pizzeria is heerlijk! Alle Romanen kennen het. In dezelfde straat Mimi & Coco ook heerlijk om te eten en niet te prijzig.
    We waren er een paar dagen, maar hebben zoveel gezien! We waren er ook voor de "kinderdag". Man wat een drukte! Dat is wanneer de kinderen allemaal verzamelen bij het Vaticaan en gezegend worden door de paus. Zo leuk om te zien! Al die kleintjes met hun Papa Fransicus vlaggetjes. Beveiliging was wel superstreng! We konden er nergens uit! :$ Op een gegeven moment vonden we eindelijk iemand die ons wel doorliet om weer richting hotel te kunnen.
    Maar echt een wow ervaring. Letterlijk alles.
     
  16. Snoopy1979

    Snoopy1979 VIP lid

    8 okt 2006
    33.808
    6.960
    113
    Vrouw
    Brabant
    Iemand nog tips voor een leuk goedkoop hotel met familiekamers (2 volwassenen en 2 kinderen)?

    Zit nu hier te kijken:
    Familie Appartementen Rome
     
  17. leonie001

    leonie001 Nieuw lid

    9 okt 2014
    3
    0
    0
    NULL
    NULL
    Rome is zo leuk, maar neem wel sneakers mee waar je lekker lang op kunt lopen want dat zal je daar zeker willen doen :)
     
  18. Loviedovie

    Loviedovie Actief lid

    28 feb 2014
    284
    3
    18
    Vrouw
    parttimer en fulltime mama
    In ons huis
    Wat leuk om te lezen dat jullie het er goed naar je zin hadden in Rome.

    Neem zeker goede schoenen mee en voor de zekerheid blaarpleisters;).

    Heb er echt zin in en na jullie reacties nog meer hahaha.

    Dames bedankt voor de tips:).
     

Deel Deze Pagina