Ik ben een schijterd wat betreft wondje oid. En in het echt is het wondje dieper. Sinds 2 dagen geleden heb ik een pleister erop gedaan, eerst ontsmetten en dan pleister erop want het doet pijn als het in aanraking komt met mijn kleding. Nu gaat het beter maar doet nog steeds een beetje pijn. Wat moet ik doen om het goed te laten genezen? Moet ik iets insmeren? Of juist niet? Moet ik gaasje of pleister erop doen?
Hihihi ja zoals ik het schreef, ben ik echt een schijterd wat betreft wond en tis tot nu toe nog niet droog en in echt het is echt dieper. Ik dacht moet ik het vaker laten onstmetten ofzo? Of helpt calendulan creme of zoiets. Bedankt voor jouw reactie.
Nee, je hebt al veel te veel gedaan. De reden dat het niet dicht is, is dat je het met een pleister en zalf hebt dichtgehouden. Er zit nu vocht in, door die pleister. Volgende keer alleen pleister plakken om het bloeden te stoppen, en niet langer dan dat.
Jij zegt t, ik dacht t Dat is echt een wondje van 3x niks. Heb je weleens in je vingers gesneden met papier? Dat is nog dieper dan dit..
Als je er echt wat op wil smeren zou ik echinaforce crème doen van A. Vogel. Crème Echinaforce ondersteunt het herstellend vermogen van de huid | A.Vogel Ik gebruik het bij irritatie van de huid maar ook bij wondjes die niet meer open zijn.
Je kunt het wassen met Sebamed, dat versnelt het genezen en kalmeert het. Geen pleisters meer gebruiken!