Gaten voor de knieën pfffff

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door sneeuw, 29 dec 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sneeuw

sneeuw Fanatiek lid

29 okt 2010
    1.671
    0
    0
    NULL
    NULL
    #1 sneeuw, 29 dec 2013
    Laatst bewerkt: 29 dec 2013
    Ik kan om de haverklap nieuwe broeken voor zoonlief (3,5) kopen. Wij houden van mooie jeans, Vingino etc. (alleen uitverkoop hoor) en dit kost ons zo een kapitaal natuurlijk. Wat doen jullie? Plaatjes voor de knieen of telkens nieuwe kopen? Van die plakkers vind ik zo oerlelijk, maar ik blijf natuurlijk niet bezig. Wil best meer geld voor een broek uitgeven omdat ie ze veel draagt, maar zo niet natuurlijk. Ben benieuwd…...

2. Eylem

Eylem Niet meer actief

Heb ik echt nooit, behalve in de kruipperiode toen ze baby waren...Kruipt hij zoveel, buiten enzo? Hier verslijten ze kleren helemaal niet...

3. Catou

Catou Fanatiek lid

11 okt 2013
    3.683
    1.860
    113
    Ehm meisjes niet nee, daar gaat kleding er pas aan als ze op school zitten. En dan voornamelijk qua vlekken kapot is het zeer zelden. Maar zoonlief speelt graag met auto`s op zijn knieën of ze maken slidings op hun knieën over de grond zie ik de kleuterjongens ook vaak doen....
    en daar kunnen broeken niet tegen.

TS: herkenbaar dus, maar koop goedkopere broeken van 10 euro per stuk. En als het te gek wordt dan zet ik er wel kniestukken op, broeken met gaten/vies en niet meer schoon te krijgen vind ik ook geen gezicht. Vriendjes van dochter lopen er zo voor de deur altijd bij, moeten dan ""speelbroeken" aan. Brrr!

4. ikke1981

ikke1981 VIP lid

14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    Ja met knulletjes heb je dat sneller, en het is een soort fase hoor. Hier ook heel lang gehad. Ik heb toen uit voorzorg die plakdingen aan de binnenkant van de broek al geplak/gestreken dan bleven de broeken langer netjes. Wat wel stoer is, als de scheur er zit om ook het strijklap ook aan de binnenkant van de broek te doen, heeft hij een stoere scheur in de broek, maar wel bedekt.

5. laravelk

laravelk Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.970
    2
    38
    Wat is er mis met speelbroeken, fijn toch dat ze dan niet hoeven op te passen. Je wilt niet weten waar mijn zoon in rondloopt soms. Te korte broeken in laarzen, broeken met rafels, spijkerjasjes uit het vorige decennium maar als hij wil mag hij door de modder rollen, in de plassen springen of door het gras kruipen, het zal me een zorg zijn. Goede kleren zijn voor psz, gastouder en visite. Ik heb altijd een beetje medelijden kinderen van ouders die voortdurend moeten zeggen dat Pietje niet in de plas mag springen (je hebt je goede schoenen aan) of op de kinderboerderij niet mag klimmen (pas op je broek). Het zijn kinderen, geen modelletjes of minivolwassenen, laat ze lekker ontdekken!

Goeie broeken met een gat zou ik niet meer aandoen voor de meeste dingen. Een 10 euro broek met lapjes, ok maar een vingino met knielappen... dat ziet eruit alsof je de broek eigenlijk niet kon betalen maar om mee te doen met de rest hem toch maar hebt gekocht en dat ding dan ook mee moet tot hij uit elkaar valt. Een beetje "wannabe" ;)
    Dus, goedkope broeken en als ze kapot zijn lekker als speelbroek gebruiken. En vingino's voor feesten en partijen.

Mijn zoon speelt op zijn buik, de knieeen blijven heel maar de tshirts worden wel vies.

6. Eylem

Eylem Niet meer actief

Ja zou dat echt zo'n verschil maken? Ze spelen hier ook vrijwel altijd op de grond, zittend, op hun knieën, liggend....Merk er niets van, de enige vlekken in kleding zijn van eten.

7. Catou

Catou Fanatiek lid

11 okt 2013
    3.683
    1.860
    113
    Yep hier wel :D

@Laravelk: met speelbroeken op zich niets, maar die jongens lopen echt in hele smerige broeken rond, komen enorme hoeveelheden zand uit. Thuis moeten ze die in de garage uit doen en mogen dan pas naar binnen, hier willen ze er dan zo mee binnen komen spelen. Brrr!
    Ik vind het armoeiig staan van die gore broeken met gaten. Mijn zoon mag echt wel spelen hoor, maar wel even laarzen aan als je door plassen wilt lopen geldt ook voor dochter.

8. laravelk

laravelk Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.970
    2
    38
    @ catou, klinkt alsof die broeken dan nooit gewassen worden en gewoon in de garage blijven liggen voor de volgende speelbeurt, dan is het natuurlijk een ander verhaal ;)

9. Storm

Storm Niet meer actief

10. Paarse80

Paarse80 Fanatiek lid

5 okt 2008
    4.473
    1
    38
    Vrouw
    Thuis
    @Storm, bedankt voor de site, wel erg prijzig ;). Bevalt het goed?

Ook hier overal gaten in, echt niet leuk. Ik hou een paar broeken achter, voor de net. Hier heb ik net wat broeken besteld voor mij oudste: www.kinder-spijkerbroek.nl . De broeken vind ik er superstoer uitzien.

11. nikton

nikton Bekend lid

10 jan 2008
    703
    0
    16
    Bij mijn dochter gaan de knieen niet stuk, maar wel vies. Óók haar broeken voor de 'net'... Gek word ik ervan. Ze mag ze van mij gewoon aan naar school, want wat ze ook aantrekt.. de knieen slijten. Daarom heb ik ook geen dure broeken, zou ik zó zonde vinden..

12. jerlin

jerlin Actief lid

20 sep 2007
    378
    0
    0
    Hier hetzelfde, wekelijks wel een broek kapot, en dat voor twee jongens (3,5 en 5,5 jaar). Ik heb bij de stoffenkraam kniestukken gekocht, ziet er best stoer uit, al houd ik er helemaal niet van, maar soms kun je niet anders. Maandelijks nieuwe broeken kopen kunnen de meesten niet opbrengen denk ik.
    Succes ermee

13. sneeuw

sneeuw Fanatiek lid

29 okt 2010
    1.671
    0
    0
    NULL
    NULL
    Idd spelen met auto' en trein.... De grootste boosdoener. Zoonlief mag hier superveel hoor, qua spelen. Hij lijdt er echt niet onder dat ik van merkkleding hou ;);)
    En met van die kant en klare lappen, wel leuk idee, maar vind ze gewoon voor binnen niet mooi en ik kleed zoonlief echt niet speciaal om overdag. Zojuist maar in3 broeken lappen van oude spijkerbroek aan de binnenkant genaaid en 2 nieuwe besteld met 40 procent korting. 10 euro broeken vind ik vaak echt niet mooi, soms zulke rare modellen...... Ik kan dus weer even vooruit. Hoop dat het een fase is.....

14. jerlin

jerlin Actief lid

20 sep 2007
    378
    0
    0
    @sneeuw, voor thuis hebben ze ook goede broeken, maar voor school enzo hebben ze dergelijke broeken nu. ;)

15. Kaboutermeis

Kaboutermeis Fanatiek lid

16 apr 2013
    4.184
    1
    0
    Kan je niet van oude kapotte jeans-broeken lappen maken voor op andere jeansbroeken? En dan inderdaad eventueel langs de binnenkant naaien.

Voor feestjes en dergelijke zou ik er ook 1 of 2 achter de hand houden die hij voor de rest dan niet aandoet.

Het is vaak een fase, maar wel één die vrij lang duurt helaas :) ... Mijn neefje van 7 speelt nog altijd graag met auto'tjes en Beyblades ;). Met alle gevolgen dus voor zijn broeken.

16. laravelk

laravelk Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.970
    2
    38
    Er bestaat ook opstrijkstof (jeans) die je langs de binnenkant opstrijkt, werkte hier vroeger goed.

17. sammie80

sammie80 Actief lid

12 jul 2012
    197
    0
    16
    Heel herkenbaar, zoonlief heeft tot nu toe ELKE broek door vanaf dat hij 3 is (nu bijna 6) Heb een keer gestreken, maar toen trok hij die broek niet meer aan, dit pikte heel erg aan de binnenkant :( Dus bij mij geldt: Lang leve oma!!! Die stikt er netjes een stukje jeans onder. Deze broeken kan hij dan toch nog aan voor school. Merk maakt hier niet uit: Mexx, Cars, name-it, retour....gewoon allemaal!

18. Storm

Storm Niet meer actief

Heb ze niet zelf, vind ze erg duur. Zat te denken om zulke stof te kopen en op de broeken te naaien, want nummer twee gaat ook broeken slijten. Is ook een grondwerker.

19. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Mijn schoonmoeder is zo handig dat ze de kniestukken er tussen uithaalt en er een 3/4 broek van maakt voor de zomer.

20. edelweiss

edelweiss VIP lid

24 jan 2013
    7.328
    474
    83
    Ik heb het nooit gehad en nu sinds 2 maanden zijn er 8 broeken doorheen gegaan.

Ik heb dus weer een stuiter broeken gekocht gister. En strijk spul voor de binnenkant van de knieën ben benieuwd of het na de vakantie goed gaat

Deel Deze Pagina