Mijn zoontje word binnenkort 4 jaar en we willen hem een tablet geven. Nou vind ik een ipad toch wat overdreven, want de kans dat hij hem laat vallen is natuurlijk wel aanwezig. Maar wat dan..ik heb al zoveel gelezen en bekeken dat ik het niet meer weet. Alvast bedankt!
Ik vind een tablet zelf geven al overdreven, maakt niet uit welk merk.. Wat moet hij er mee? Blijkt uit onderzoek ook dat kinderen op jonge leeftijd juist nog zo min mogelijk naar beeldschermen moeten kijken aangezien dat schadelijk kan zijn voor de ontwikkeling van de hersenen. En de kans dat het kapot gaat is inderdaad ook best groot. Waarom niet gewoon een kinder digitale camera ofzo en dan nog wat leuk speelgoed of investeer het geld in een mooie reis? Dat is veel beter voor de ontwikkeling en besef van de wereld.. Ik vind het gewoon zo'n 'volwassen' cadeau, zou helemaal bang zijn dat mijn kind later dan helemaal niet van de elektronica af te slaan is als het er met de paplepel al is ingegoten (als docente erger ik me nu al aan al die mobieltjes en alleen maar interesse in het scherm , er is nog meer leven buiten dat en dat zien ze nu niet zo snel meer in).
Kinderen hebben ze jong ook vaak al een ds dus waarom geen tablet? Ik zou goed kijken welke tablet compatible is met spelletjes en die wifi heeft. Neem in ieder geval geen Hitaker, die zijn zo slecht !! Bij de kijkshop hebben ze een leuke, klein scherm en compatible voor bv Angry birds... Weet alleen het merk niet. Zijn ook betaalbaar.
meeste goedkope tablets zijn 10x niks , slechte kwaliteit. vind het ook wel erg vroeg om nu al een tablet te geven. mijn dochter wil een DS voor dr verjaardag, vind ik dr ook nog te jong voor, krijgt ze dus ook mooi niet.
ik heb mijn zoontje mijn oude laptop gegeven. zonder internet. ik help hem daarbij helemaal niet. hij kijkt dan daarmee n dvd enzo. hij hft t n paar keer op de grond gegooid. geen schade hahaha. hij zet de taal hulp die alles uitspreekt vr de blinden. en dat is vr hem goed genoeg pret.maar hij is wel n stuk jonger. hij vind electronika wel allemaal erg leuk.maar hij vind buiten spelen,in bos wandelen ook nog steeds leuk!
Je kan natuurlijk kijken of er iemand op marktplaats een 2e hands ipad verkoopt, voor een kind is de allereerste ipad met 16gb prima. Dat zou ik liever doen dan een goedkope android tablet te kopen, want zoals al gezegd werken die over het algemeen niet echt fijn en zijn traag. Ze zijn niet voor niks zo goedkoop, als je al een goede wil hebben zit je toch ook zo op de prijs van een ipad. Mijn dochtertje speelt er al mee sinds vanaf dat ze 2 was en hij is hier nog nooit door haar gevallen. (mijn man heeft hem weleens laten vallen) Ze mag er hier ook niet mee lopen, moet hem laten liggen op tafel en mag alleen aan tafel er dus mee spelen.
i-Pad, gewoon een eerste model, zonder 3G. Mijn zoontje heeft hem nog nooit laten vallen. Ik zie alleen maar voordelen van gedoseerd i_pad gebruik. Mijn zoontje speelt geen "games" maar wel veel educatieve spelletjes. Genoeg sites die zinnige apps aandragen, zoals: iKind En ach; over 2 jaar gaan ze er allemaal mee naar school: Dossier: Laptops & tablets - Maurice de Hond over onderwijs voor een nieuwe tijd
ik wil je niet voor je hoofd stoten hoor maar ik vind het sowieso overdreven, wat moet een kind van 4 met een tablet?!
Wij hebben thuis ook een i pad maar deze gebruiken wij (ouders). Mn dochter mag hem in bepaalde situaties gebruiken. Bv een bezoek aan de ha en ze moet wachten,dus meer als zoethouder. Wanneer ze er anders om vraagt,krijgt ze hem niet. Ik vind haar nogal jong voor zoiets.
persoonlijk vind ik dat een kind van 4 ook nog geen eigen tv hoeft te hebben... ik doe er ook niet panisch over, ik vind het alleen een beetje overdreven maar goed das mijn mening...
Jouw kind kijkt toch ook tv? De mijne ook. Op MIJN tv en hij gebruikt MIJN i-pad. 'eigen, eigen'. Het is mijn i-pad en hij pakt hem niet zelf, hij gaat niet mee naar boven etc.
oke doe maar rustig, ik val je niet aan hoor ik begreep je zin gewoon anders. maar ts heeft het over een eigen tablet, en dat hoeft niet vind ik.. maar daarin heeft natuurlijk iedereen zijn eigen mening (en dat is maar goed ook) op dit moment hebben wij nog geen kind(eren) maar mogen wij die krijgen, tuurlijk zullen die bij ons ook wel tv kijken..
Ik heb een tablet van de kruidvat super ding kwam ook goed uit de test. Heeft zo''n goed scherm. 9.7 inch 149,00 en 7 inch 99,00. Ik heb voor mijn zoontje van twee ook verschillende spelletjes erop zitten hoor (tja) Ik vind het niet zo''n probleem maar ja die van mij vind met de auto''s spelen en buiten spelen fantastisch. Groetjes kim
een tablet geven met de ipad holder van fisher price dan heb je kwaliteit, er zelf ook wat aan en hij kan m ook gewoon laten stuiteren
Tuurlijk; daar gaat het ook om; om afwisseling en doseren! Ik heb liever dat mijn kind een uur educatieve spelletjes doet op de i-pad dan dat hij een uur lang Kindertijd kijkt.
Wij hebben voor de vakantie voor Thijmen een 7 inch tablet bij het kruitvat gekocht, zij hadden toen een aanbieding van ICS (android 4) tablets voor 90 euro. 7 inch is ook wel handig voor kinderhandjes dan is het niet zo groot allemaal. Ik heb er spelletjes voor hem opgezet en filmpjes. Hij kan er ook zelf mee omgaan, maar hij moet het wel vragen eerst. Niet zelf pakken wanneer hij wil. Je kunt op androidtablets (en waarschijnlijk ook op een ipad) ook speciale toezichtprogramma's zetten waarmee ze in een beveiligde omgeving bezig zijn op een tablet. Dan kunnen ze niet zo maar iets doen waarvan jij dat niet wil. Erg handig. @miss C: wat een kind van 4 met een tablet moet? Spelletjes spelen, tekenen, kleuren, filmpjes kijken... Kan erg handig zijn als je ergens moet wachten of ergens op visite bent waar je niet veel kunt doen of op vakantie bent en je hebt geen tv etc.... Ik zie er persoonlijk geen probleem in. Ik vind het juist goed als kinderen ook leren omgaan met digitale dingen en spelenderwijs leren wat wel en niet kan op internet. Juist tablets zijn erg geschikt omdat ze zo interactief zijn en directe feedback geven. Er zit geen muis of toetsenbord tussen.
Mja hier is dochterlief gek op de iPad. Prima wat mij betreft maar wel gedoseerd. Ik denk overigens dat er een moment komt dat je een discussie krijgt of het echt schadelijk en ongewenst is. Het staat vast dat veel digitaal spelen invloed heeft op de hersenontwikkeling. Ik denk alleen dat er een tijd komt of mensen dat misschien minder onwenselijk vinden dan nu. Je wordt gewoon beter getuned op veel achter een beeldscherm zitten. Nu vinden we dat slecht maar er komt een tijd dat het normaal is dat je overal op/in beeldschermen hebt. En dan komt de discussie of het echt zo slecht is vanzelf ook op gang. Overigens.. Iets meer richting de gang van het topic... Ze mag erg weinig op de iPad en kijkt weinig tv. Vind beiden niet direct nodig namelijk Ik vind het belangrijk dat ze er mee overweg kan... Maar dat gebeurd heus ook wel als je er niet elke dagen aan vast geplakt zit. Wat voor tablet te kopen... Tja de eerste belangrijke keuze heb je al gemaakt: geen iPad. Zeker het financiële aspect... Wil je dan ook geen superhippe Andriod tablet want die zijn net zo duur. Belangrijkste is dat de tablet stevig is en geen heel antiek Os draait. Dat gaat bij Andriod op alfabet... Ze zitten u bij de I van icescreamsandwich... Maar je kunt een iets oudere versie nemen. Zou alleen niet helemaal aan begin van het alfabet gaan zitten maar dat spreekt voor zich. Begreep dat die angry-birds-taboes trouwens inderdaad helemaal niet slecht zijn! En Bart Smit (dacht ik) verkoopt ook speciale kindertablets... Niet extreem duur maar ze werken wel en hebben een mooi stootrandje van rubber tegen eventueel vallen. Maar ben het wel beetje met de dames bocen mij eens.. Ik zou je kindje enkel onder toezicht laten spelen en voor een beperkte tijd. Dus niet volcontinu. Buiten of het wel of niet goed is... Is hij er dan ook relatief snel op uitgekeken waarschijnlijk. (dat is althans wat ik zie om me heen.. Bij onbeperkt spelen, spelen ze zich suf de eerste tijd en daarna verdwijnt hij in de speelgoedkist of onder het bed) Succes met kiezen in ieder geval