Goeiemorgen! Ik heb gisteren op de markt een stuk of 12 zakken met deze verse turkse pepers gekocht voor 3 euro . Ze zijn wel een beetje pittig maar niet heel heet. Nu ben ik even op zoek naar inspiratie of receptjes. Ik wil ze vd week sowieso een keer grillen op de bbq. En ik wil een soort peppadew achtig iets maken. Ik denk zaadlijsten eruit, in zn geheel in de pan met olie zacht maken en dan vullen met een naturel roomkaas. Mss nog wat inmaken in potjes? Groetjes Soit!
Gewoon verwerken in gerechten als paprika. Melemen maken (turks ontbijtgerecht met ei). Grillen en samen eten met turkse kaas en gegrilde aubergine op brood.
12 zakken Salade mee maken, daar gebruiken wij ze het meeste voor. Paar receptjes: Menemen (Turks roerei met groenten) Acili antep ezmesi (pittige dip) Kisir (Turkse bulgursalade) Salade met walnoot en tomaat en peper Salade met Turkse witte kaas Kikkererwtensalade Turkse aardappelsalade Bulgurrijst met tomaat en pepers Goed gevulde bulgurrijst Gebakken groene pepers
Goede ideetjes, dank! Meebakken als paprika idd in dunne Ringetjes. In de salade lijkt me ook lekker! Ga de gerechtjes ook even uitzoeken, bedankt!