Vraagje over de Easyfix

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Stier11, 13 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Stier11

Stier11 Bekend lid

26 mei 2008
    811
    0
    16
    Begeleider van jongeren met gedragsstoornissen
    Huisje Weltevree
    Ik heb gister een easyfix aangeschaft, en net in mijn auto gezet.
    Hij zit vast aan de isofix haken tussen de bank.
    Maar nu die poot...., hoe zit dat?
    Deze staat op de grond, maar moet die ook echt klemmen? Want er zit behoorlijk veel speling op.

2. Mon

Mon Fanatiek lid

6 jul 2011
    1.135
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij hebben een easybase, maar dat is hetzelfde principe volgens mij.

Bij de poot zit een indicator of hij goed zit. Als die op groen staat, dan is het volgens mij goed. Ik kan me alleen niet herinneren dat er bij ons heel veel speling op stond (hij zat bij ons ook op de isofix).

3. Sweepy

Sweepy Bekend lid

15 okt 2008
    934
    0
    16
    Noord Brabant
    Het is de bedoeling dat de poot een beetje schuin naar voren staat en dat er vrijwel geen speling tussen zit, anders heeft de poot niet veel zin en zal het alarm wrs afgaan als je gaat rijden. hier staat hij echt heel erg vast. Maar je merkt wel dat hij goed zit na een paar keer proberen.

De poot is lang genoeg als hij de grond raakt en de base vlak op de bank staat. Dus niet aan de voorkant iets van de bank af, dan is je poot te lang.

4. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.735
    7.501
    113
    Vrouw
    poot kan je nog in hoogte verstellen. net zolang pieren tot het ding op groen staat. meestal is dit niet helemaal recht.

5. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.827
    19.158
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Als het lampje groen is, is het goed. Ik snap niet helemaal wat je bedoelt met "klemmen". Die poot klemt toch helemaal niet? Wij hebben een familyfix, maar die poot klemt niet. Je kunt de basis zo optillen, de poot zit niet vast verder.

6. Stier11

Stier11 Bekend lid

26 mei 2008
    811
    0
    16
    Begeleider van jongeren met gedragsstoornissen
    Huisje Weltevree

Oh, ik dacht dat dat dus de bedoeling was!
    Hij klemt inderdaad niet, dus ik snap de werking van die poot eigenlijk niet...

De indicator wordt wel groen, maar na wat rijden is ie weer wat losser gegaan en is de indicator weer rood....

7. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.827
    19.158
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Dan zul je de poot misschien toch iets langer of korter met maken. Ik denk langer, zodat hij net meer kan verschuiven. Een deel van het gewicht rust op de poot, daar is hij volgens mij voor. Het zal bij een botsing ook wel een deel van de klap afvoeren, zodat het niet alleen op die twee beugels aankomt. Daarvoor moet hij wel stevig op de grond staan. Maar hij zit dus niet echt klemvast.

8. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.735
    7.501
    113
    Vrouw
    de steunpoot zorgt dat de easybase stabiel blijft staan bij een botsing in de rijrichting. het stoeltje kan dan door de klap niet "kiepen".
    ik krijg m'n easybase/poot niet van de grond af als ik hem probeer op te tillen hoor. zit stevig vast zonder speling. zit hier met de gordel vast.

Deel Deze Pagina