Zwemmen met je baby!

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Vagans, 7 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vagans

Vagans Niet meer actief

Hallo allemaal

Ik zou het heel leuk vinden om te gaan zwemmen met mn kleine meid.
    Maar ik vroeg mij af of er nog een bepaalde leeftijd aan vast zit??? of dat ze eerst bepaalde entingen gehad moeten hebben?

Ik vind een zwembad wel leuk maar ook ontzettend goor! Van die mensen die in het zwembad plassen, spugen of weet ik het allemaal nog meer!

Zieke mensen of gewoon hele vieze mensen die je dan tegen komt!

Ik wil niet dat ze na een x zwemmen meteen iets op loopt!

Misschien ben ik wel te bezorgd maar ik was gewoon even benieuwd naar jullie mening!

Alvast bedankt!

2. maria80

maria80 Fanatiek lid

18 aug 2009
    1.974
    136
    63
    Je mag gaan zwemmen na de eerste prikjes. Ons mannetje vindt het al maanden geweldig. En over vies water moet je gewoon niet teveel nadenken. Die kleintjes krijgen amper wat water binnen en na het zwemmen gewoon lekker douchen.
    Wij vinden het heerlijk om te doen. Jullie ook veel plezier.

3. Vagans

Vagans Niet meer actief

De eerste prikjes als in de eerste 2 die ze krijgt? met 2 maanden?

4. andreams

andreams Bekend lid

19 feb 2010
    895
    127
    43
    Zaandijk
    Wij zijn voor het eerst gaan zwemmen toen Jamie 4,5 maand oud was. Hij vond het meteen hartstikke leuk, maar ik merk wel dat nu hij iets ouder is hij er meer van geniet. Hij begint nu met z'n handjes en z'n voetjes te spetteren enzo, hartstikke leuk om te zien! Over vies water had ik eigenlijk nog nooit nagedacht, je zet me aan het denken :D Nee hoor, ik zou me daar niet te druk over maken. Veel plezier!

5. Faith88

Faith88 Fanatiek lid

7 jun 2008
    1.037
    0
    0
    friesland
    ik persoonlijk zou niet zo snel gaan zwemmen met mijn zoontje nu hij zo klein is, las op internet dat die chloor lucht niet zo goed is voor de luchtwegen (hogere kans op bronchitis en astma) en dat je beter kunt wachten tot je kindje 1 jaar is.

6. nikkie83

nikkie83 Fanatiek lid

16 jun 2007
    2.054
    2
    0
    tussen hier en daar
    @Faith88
    het kan per zwembad verschillen maar mij werd verteld dat ze tegenwoordig niet zoveel chloor meer gebruiken maar een ander goedje om t water fris te houden , is me van de week ook opgevallen , toen we gingen zwemmen dat het niet zo naar zwembad rook (en ik had ook nietzoveel trek in patat na het zwemmen :p )
    daarbij denk ik dat je je kindje dan ook maar binnenmoet houden tot ie 1 is ivm de uitlaatgassen en andere rommel in de lucht , tenzij je kindje natuurlijk vatbaar is voor luchtwegproblemen.

Ik ben met mn kinderen gaan zwemmen na de 2e keer prikken dus 3 maanden :)

7. Vagans

Vagans Niet meer actief

bedankt voor alle antwoorden!!!

8. mamavanlucas10

mamavanlucas10 Actief lid

14 jul 2011
    399
    0
    0
    Wij gingen vanaf dat Lucas 14 weken oud was.

Meenemen:

2 hydrofiele doeken om af te drogen
    zwitsal babyolie om in te smeren na zwemmen
    badcape om om te doen van en naar zwembad lopen
    zwembroekje/luier
    Romper en gewone luier en billendoekjes
    event. haarlotion kammetje enz

Voor jezelf:

handdoek
    ondergoed (zwempak enz thuis al aandoen )
    slippers (makkelijker lopen)
    muntje kluisje
    haarborstel

Lucas vind het geweldig zwemmen in het water.
    gaan we bij de 2de weer zo doen.Hier mag het vanaf de 8 weken al maar ik wachtte zelf tot de 12 a 14 weken.Dan kan he tkindje de temp beter houden.Lucas kon 45 min erin voordat hij het koud begon te krijgen.Best lang dus.Kleertjes heeft je kindje aan als het naar zwemmen gaat dus die kan je weer aandoen.En als je zelf je badkleding al aandoet thuis dan scheelt dat ook tijd enz.Eerst jezelf omkleden en dan in je bikini ofzo je kindje omkleden.En bij het terug omkleden eerst kindje en dan in maxi cosi, en dan jezelf.Kindje slaapt dan snel en lang.

Veel plezier want je kindje zal het geweldig vinden.

Ow en idd als je speciale babyzwemles volgt die dag zit er een stuk minder chloor in eht water.Hier iig.En ik zou je niet druk maken om het chloor want straks eet je kindje van de grond, zand uit de tuin, honden katten, enz.

9. Popkoorn

Popkoorn Niet meer actief

wij zijn voor het eerst gaan zwemmen met de kids toen ze 12 weken waren,

de eerste vond het helemaal geweldig, en daar zijn we dan ook mee doorgegaan ( om de 2 weken)

onze dochter kon er niet goed tegen, snel koud, veel huilen, oorontsteking.... dus daar hebben we weer mee gewacht tot ze 8 maand was,

we zijn nu nog maar 4 keer wezen zwemmen met haar, incl de vakantie frankrijk ! maar ze krijgt bij elke keer zwemmen oorontsteking. volgende keer krijgt ze waarschijnlijk buisjes zegt de ha.

iig punt is, je ziet snel genoeg of je kindje er al helemaal klaar voor is om te zwemmen of niet.

10. sietske

sietske Bekend lid

26 mei 2006
    552
    1
    0
    wij zijn met 10 weken voor het eerst gaan zwemmen en Yannick vond het geweldig! het was lekker rustig in het zwembad.

volgende week gaan we weer. Mijn schoonzusje werkt in het zwembad en de vorige keer dat we er waren moest ze werken, volgende week is ze vrij en gaan we met zijn 4-en :)

11. misa

misa Niet meer actief

Wij gingen rondom de 10 weken voor het eerst zwemmen (geloof ik). Niet lang natuurlijk, want na een half uurtje is het echt wel klaar!

Over hygiëne zou ik me niet zo'n zorgen maken. Dat komt echt wel goed. Mijn zoontje ging al vrij snel regelmatig een keertje kopje onder tijdens de babylessen (ik ga bijna elke week).

Veel plezier!

12. mama32

mama32 Bekend lid

14 mrt 2010
    949
    0
    0
    Ik ben werkzaam als apothekersassistente!
    Zuid Limburg
    Ikzelf ben met Mila gegaan toen ze 4 maanden was, persoonlijk vond ik dat ook een goede tijd... Ze zijn dan al net iets steviger en houden het ietsje langer vol. Met Mila ben ik de eerste les 25 minuutjes in het water geweest en dat was lang zat... Daarna kreeg ze het koud en zijn we lekkere gaan douchen. Ik zou je als tip willen gaan om niet alleen met de kleine te gaan. Met z'n tweetjes werkt een stuk fijner. De ene kan zichzelf dan omkleden, terwijl de ander zich met de baby bezighoudt en omkleedt. Ook na het zwemmen is het handig als bijv. je partner al klaar staat met een wikkeldoek zodat de kleine niet teveel afkoelt. Succes ermee!!!

13. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Over vies...

Bij ons zwemmen de ouderen altijd (65+ ) na de babyzwemles... Regelmatig horen we dan: aaaaah wat is het water toch lekker warm he..

Tja, wat wil je... al die baby-pies... :p

Over chloor/astma: Dat onderzoek is allang achterhaald en gedaan in Belgische baden, niet in NLse.

@ ts: Mocht je in zwijndrecht gaan babyzwemmen, dan kun je daar terecht vanaf 3 maanden in het verwarmde instructiebadje (32.2 / 32.5 graden) . Dat is zo'n 2 graden warmer dan het normale recreatiebad waar je kan vrijzwemmen.

In het recreatiebad zou ik met je ukkie nog niet gaan, dat is waarschijnlijk nog te koud.

De temperatuur van het water waar je gaat zwemmen zegt eigenlijk veel meer dan de leeftijd van je kindje. Omdat het belangrijkste is dat je voorkomt dat je kindje onderkoelt raakt. Je kindje kan zichzelf gewoon nog niet zo lang warm houden.

In sommigen baden kun je dus vanaf 6 weken al terecht, omdat daar het water dan rond de 36 graden is. Bijna net zo warm als het badje thuis. En dan verliest je kindje niet zo snel zijn/haar warmte.

14. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.785
    18.949
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Wij gaan morgen pas voor het eerst met ons zoontje zwemmen. Ik was liever naar een buitenbad gegaan, maar dat zit er gezien het weer gewoon niet in deze zomervakantie.

Het was voor ons een bewuste keuze om wat langer te wachten. Het is nog niet precies duidelijk wat de effecten van chloor op jonge longetjes zijn, maar het lijkt de kans op astma e.d. wat te vergroten. Sowieso lijkt dat prikkende chloor me niet echt lekker voor de oogjes. Waarom dan nu met (bijna) 11 maanden wel? Ik ben zelf een waterrat en ik zou het heerlijk vinden als ons zoontje ook lekker watervrij wordt. Sinds een maand of twee merk ik dat hij zelf ook interesse krijgt in water en het leuk vindt om in bad te gaan. Hij kan zich nu ook zeker goed op temperatuur houden, zodat je wat langer kunt gaan.

15. siepie

siepie Fanatiek lid

28 apr 2010
    3.424
    3
    38
    Hoi,
    Wij zijn met zo'n 11 weken gaan zwemmen; baby dolfijn zwemmen ;)
    Je mag hier mee doen vanaf 10 weken.

Het wordt hier gegeven in een sauna, we mogen dan zwemmen in het warme binnenbad, is ook niet zo groot.
    De les duurt een half uurtje en daarna mag je dan nog even in een warmer bad zitten met de kleine.
    De kleintjes vinden het heerlijk en genieten echt van het lekkere warme water.
    Hierna gaan we douchen, aankleden en naar huis.

Een heerlijke relaxte ochtend voor ons samen!

Ik bij trouwens altijd alleen en dat is prima te doen.

Liefs

Deel Deze Pagina