Baby kijkt tv met oudere broer

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door cowgirl80, 1 dec 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

28 jul 2010
    7.996
    6.745
    113
    zuid-holland zuid
    Mijn oudste kindje heb ik als baby nooit tv laten kijken.... want ik was ervan overtuigd dat dit niet goed was voor babies. Maar hoe doe je dat bij een tweede en volgend kindje?

Mijn zoontje van 4 mag sochtends een halfuurtje tv kijken en savonds als ik ga koken ook ruim een halfuur.
    Mijn baby van 10 maanden zit eigenlijk de hele tijd geinteresseerd mee te kijken. Ik probeer hem wel af te leiden met speelgoed of wat eten, maar het helpt niet. Zelfs als ik hem in zn stoel bij mij in de keuken zet probeert hij zich zo achterover te strekken dat hij de tv nog kan zien!
    Hoe doen jullie dit?

2. Cooks

Cooks Fanatiek lid

9 mrt 2011
    1.312
    66
    48
    Overijssel!
    Gewoon tv laten kijken? dat uurtje per dag..

3. oumnouafel

oumnouafel Actief lid

24 okt 2014
    328
    1
    16
    NULL
    NULL
    Mijne keken al baby tv toen nog amper paar maanden waren zo had ik ff tijd voor mezelf op dat moment. Is niks mis mee ze gaan net zo lief na bu it en nu als tv kijken of spelen met hun speelgoed of knutselen

4. Eylem

Eylem Niet meer actief

Een baby van 10 maanden krijgt echt niets van even tv kijken. Het is niet schadelijk of wat dan ook.

5. MamaZE

MamaZE Niet meer actief

Is hier precies hetzelfde, en in het weekend vaak nog wel meer ook ;)

6. Lies1611

Lies1611 VIP lid

3 jun 2013
    7.149
    3.174
    113
    hier staat de tv vaak aan maar zonder echt beeld, voor de radio. als ik zelf even get nieuws of iets kijk vind ze het niet eens interessant. Als ik baby tv aan zet kijkt ze soms even, lacht ze en gaat vervolgens dr eigen ding doen. Als ze de afstandsbediening tepakken heeft vind ze het even leuk, vooral als er opeens muziek is maar heb haar nog nooit echt tv zien kijken.
    Maar wat is er mis met tv kijken? vooral dat half uurtje per keer zou ik me niet druk om maken. Misschien leren ze er nog wat van ;)

7. Sproetepetoet

Sproetepetoet Actief lid

18 jul 2013
    160
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi hoi,

Heel herkenbaar. Wij lieten de oudste als baby ook geen tv kijken. Bij de tweede was dit ook nog wel aardig vol te houden omdat de oudste op dat moment maar heel af een toe (eens per week) tv keek en dan planden we dat in een slaapje bijvoorbeeld.
    Maar nu met de derde is er geen ontkomen meer aan. De oudsten zijn 5 en 7 jaar en als zij tv kijken dan is hij vaak geïnteresseerd mee aan het kijken. Ik probeer hem ook wel wat af te leiden, maar ik heb inmiddels ook maar geaccepteerd dat het soms niet anders is. Met name tijden hectische kookmomenten. Je kunt het jezelf ook te moeilijk maken door alles perfect te willen doen denk ik dan maar;)

8. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Je kindje kan toch ook tv kijken als de baby slaapt? Hier staat de tv overdag niet aan, alleen om een uur of 5 als ik ga koken kijken de kids samen een filmpje maar 's ochtends tv kijken vind ik zelf echt niet nodig!

9. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

28 jul 2010
    7.996
    6.745
    113
    zuid-holland zuid
    he sproetepetoet fijn dat het herkenbaar is. Het probleem wat ik ermee heb is dat mijn kleuter absoluut geen bumba, nijntje of woezel en pip meer wil kijken natuurlijk.. maar het liefst van die drukke series op disney XD met veel flitsende beelden en herrie... Echt totaal ongeschikt voor babies. Hoe doen jullie dat? Mogen je oudere kinderen bepaalde dingen wel/niet kijken met de baby erbij?

10. Sproetepetoet

Sproetepetoet Actief lid

18 jul 2013
    160
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oh ja, dat is nog weer een stukje lastiger idd...
    Die van mij zijn wat dat betreft echte softies hihi:D zelfs die van 7 kijkt nog graag naar zappelin.
    Af en toe mogen ze een hele Disney dvd kijken, maar die proberen we dan wel zoveel mogelijk in een slaapje te plannen.
    Misschien is er zoiets af te spreken? Dat ze rond het tijdstip/de tijdstippen dat de jongste wakker is iets mogen kijken wat ze ook leuk vinden, maar jij iets minder ongeschikt. En dat ze als compromis hun leukste drukke lawaaierige serie mogen kijken op een bepaald moment(en) in de week als de jongste slaapt? Ik denk dat ik zoiets zou proberen.
    Heb je digitale televisie? Ik neem af en toe wat filmpjes voor ze op. Zodat ik weet wat ze kijken, we niet afhankelijk zijn van wat er net op dat moment op de buis is èn dat ze geen reclame kijken;)

11. Alizee

Alizee Bekend lid

3 feb 2011
    685
    0
    16
    NULL
    NULL
    #11 Alizee, 2 dec 2014
    Laatst bewerkt: 2 dec 2014
    Hier ook! Mijn zoontje van 3 1/2 kijkt ook (te) veel Tv en mijn dochtertje van 5 maanden kijkt vrolijk mee als wij beneden zijn. Ook al zit ze in de box draait zij zich tot helemaal in de hoek om te kijken. Gelukkig kijkt mijn zoon liever nog naar Dora & Diego, Tom & Jerry en Zandkasteel dus nog redelijk baby proef en niet super druk. Ik let wel erop dat zij niet te lang gaat kijken en dat de TV niet te hard aan staat.

12. tompoes

tompoes Bekend lid

12 okt 2014
    979
    0
    0
    Centrum
    Bij ziekte wat meer dan anders. Bij Baby TV kijkt ze de trein, Billy & BamBam en Mick totaal 15 min 's ochtends en 's avonds. Tussendoor Charlie & de getallen om 15.00.

Ach lekker! :D kan ik ff dweilen of de was ophangen tussendoor.

13. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    Hier ook twee oudere kinderen, waardoor de jongste veel meer meekrijgt, dan zijn broers op dezelfde leeftijd.

Disney XD heb ik geblokkeerd op de tv, dus helaas, die hebben we niet meer. Ze mogen wel naar Nederland 3 kijken en naar die zender die Dora en de Bubbelguppies enzo uitzendt (weet ff de naam niet meer). Dat vinden de oudste twee ook allemaal nog erg leuk.

De jongste heeft nooit veel om tv gegeven, maar hij weet nu wel dat Lala (teletubbies) en Bumba soms op tv te zien zijn. Als ik er aan denk, mag hij daar wel naar kijken, maar verder zet ik de tv niet aan alleen voor hem. Dat is dan 1x per week op mijn vrije dag.

Deel Deze Pagina