Kind 3.5 binnen activiteiten

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Mamain2015, 27 okt 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mamain2015

Mamain2015 Actief lid

25 mrt 2015
    264
    0
    16
    NULL
    NULL
    ik zoek activiteiten voor als ik - om wat voor reden dan ook - een of meerdere dagen niet met haar naar buiten kan gaan. De standaard speelgoeddingen zoals keukentje, tekenen etc is ze vaak na een kwartier al mee klaar. Ik ben op zoek naar nieuwe activiteiten, dingen waar ik zelf nog niet op bed gekomen.

Wie kan de lijst aanvullen?

- kleien / tekenen / verven (tien min leuk)
    - haar keukentje / winkeltje
    - iets bakken
    - puzzelen / spelletjes
    - mama meehelpen
    - iPad mag ook 1 x per dag
    - boekjes lezen

2. februari2012

februari2012 Bekend lid

31 okt 2012
    689
    394
    63
    Een hut van lakens en stoelen maken in de kamer is hier altijd succes verzekerd!

Soms geef ik mijn kinderen een paar kartonnen dozen. Verbazingwekkend wat ze daar allemaal mee verzinnen!

a2cmieux, Evanesco en pietje1987 vinden dit leuk.
  3. pietje1987

pietje1987 Niet meer actief

Hier wil onze dame met letterlijk alles helpen. Dus dan gaan we samen bijvoorbeeld het speelgoed schoonmaken, samen voor de baby zorgen etc.

Wat knutselen betreft: ik probeer er zo af en toe een thema aan te hangen. Nu kun je goed op dag 1 kastanjes zoeken en als het dan een keer regent kun je daar mee knutselen! Dat houdt hier de aandacht wat langer vast.

Samen dansen en zingen door de kamer (2 kleine kleutertjes zijn favoriet). Uitgebreid in bad en dan samen tutten (nagels lakken). Poppen in bad doen. Torens bouwen van Duplo. Knikkerbaan bouwen met Hubelino.

februari2012 vindt dit leuk.
  4. a2cmieux

a2cmieux Niet meer actief

#4 a2cmieux, 27 okt 2018
    Laatst bewerkt door een moderator: 27 okt 2018
    Ik zet regelmatig een grote bak met water en knikkers op tafel neer (op een handdoek). Daar doe ik dan kleinere bakjes en een (pol)lepel bij. Hij vindt het heel leuk en kan daar echt uren mee spelen. Omscheppen/ gieten/ roeren enz. Kan trouwens ook met aquabeads.

Ijsblokjes vind zoon ook geweldig. Gewone ijsblokjes of xxl ijsblokjes maken door water in een ballon in te vriezen (of yoghurtbakjes ofzo). Ik doe er soms ook kleine plastick beestjes in die hij dan weer probeert te bevrijden. Met een beetje levensmiddelverf is het extra leuk.

Ik heb ook een grote bak rijst waar hij met zijn autootjes/ graafmachines in speelt. De knikkers ingooit en gaat zoeken of weer omscheppen met allerlei lepels. Ik doe het wel alleen als ik daarna ook tijd heb om te stofzuigen.

Duplo/ houten treinbaan/ playmobil.

Als ik het echt niet meer weet uitgebreid in bad, daar kan hij ook heerlijk lang in spelen.

Stickers plakken/ grote kralen rijgen. Knippen of scheuren in een oud tijdschrift of reclamefolder en daarna ergens op plakken. Muziek maken. Dansen.

Mijn zoontje komt trouwens ook op hele leuke ideeën als ik hem gewoon zijn gang laat gaan. Hij gaat dan soms door het hele huis dingen verzamelen bv washandjes/ plastick bakjes/ lepels/ de pannen uit mijn keuken waar hij daarna hele leuke fantasie spelletjes meespeelt.

februari2012 vindt dit leuk.
  5. Mop81

Mop81 Fanatiek lid

9 nov 2013
    4.130
    2.517
    113
    Vrouw
    Amsterdam
    Duplo kan zoon hier uren mee spelen, bouwt huizen en gaat er daarna mee spelen met de poppetjes.

Kneedzand Is ook favoriet. In een grote bak met vormpjes en graaf autootjes.

Puzzelen

Hut bouwen

6. rijo

rijo VIP lid

5 mrt 2014
    5.275
    2.035
    113
    Mijn zoon mocht op de leeftijd ook wel eens met zijn loopfiets door het huis sjeezen :p Verder: een stuiterbal, bak met knijpers geven, spelen met een ballon, pompoms met een grote pincet oppakken/sorteren, zelf slijm maken, zoutdeeg, met krijtstift op het raam tekenen, puzzelen, spelletje doen, stempelen, ballon tennis (met vliegenmepper), speurtocht (zoek een lepel, een sok etc). En kijk op pinterest, 'inside activities' :)

pietje1987 vindt dit leuk.
  7. julia80

julia80 Fanatiek lid

11 jan 2014
    4.629
    2.405
    113
    Er zijn veel leuke ideeën gegeven hier, heb ik verder geen toevoegingen meer op. Wel valt het me op dat je zegt dat je één of meerdere dagen niet met haar naar buiten kan gaan. Waarom zou dat niet kunnen? Ik zou minstens één keer per dag een wandeling met haar maken, ofwel lopend of op de fiets. Daar krijg ze vast wel weer energie van en het breekt de dag op. Een kwartier max aan een activiteit vind ik ook best kort voor haar leeftijd en ik kan me voorstellen dat als je de dag meer afwisselt met naar buiten gaan dat dat kwartier ook richting een half uur kan gaan.

8. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.227
    23.303
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Ik moet ook echt met mijn dochter elke dag naar buiten, die kan echt niet de hele dag binnen zitten. En langer dan een kwartier met iets bezig zijn, komt hier zelden voor, haha. Ze is daar veel te onrustig voor.

9. amdaa

amdaa VIP lid

28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
    Gezelschapspelletjes waren hier echt een hit op die leeftijd.

10. jolien 1986

jolien 1986 Niet meer actief

Check, vanmorgen nog met onze dochter en opa eenhoorn fonkelglans gespeeld.
    (opa logeert paar dagen) echt quality time

amdaa vindt dit leuk.
  11. Ligero

Ligero VIP lid

1 aug 2011
    6.823
    1.533
    113
    Mijn dochter van 6,5 en zoon van 3,5 hebben zich vandaag de hele dag bezig gehouden met een thema. Vanmorgen hadden ze op tv iets over piraten gezien. Ze hebben toen samen (hoewel mijn dochter het meeste deed) een piratenpak geknutseld. Een hoed, riem, ooglapje, zwaard etc. Ik heb stoppelbaardjes bij ze geschminkt. Toen hebben ze een schat met een sleutel geknutseld die moest ik dan allebei verstoppen en zij gingen zoeken (paar keer heb ik er kaakjes in gedaan als zijnde gouden munten), ze hebben gedanst/opgetreden op liedjes van piet piraat en we zijn nog even naar de piratenspeeltuin hier in de buurt geweest. Ze hadden alles zelf verzonnen en denk dat ik ze vaker een thema geef om een dag mee bezig te zijn. Was leuk :) ik had alleen geen piratenboek om voor te lezen vanavond. Gelukkig was een ridderboek ook goed voor mijn piraatjes:)

a2cmieux vindt dit leuk.
  12. Suuzan

Suuzan Fanatiek lid

21 dec 2013
    1.805
    655
    113
    - bakje water + playmobil poppetjes erin. Zijn ze weer even zoet.
    -wc rollen aan elkaar vast tapen en daar kleine auto's door laten glijden of weer playmobilpoppetjes.

Deel Deze Pagina