Hallo mede wintersporters, Wie heeft een goede tip voor mij? Ik ben op zoek naar het ideale skidorp/skigebied voor een gezelschap waarbij een deel gaat skiën en een deel mooie wandelingen wil maken, het liefst zonder dat ze daarvoor eerst in een bus of trein hoeven te zitten. Ook gaan er kleine kinderen mee. Wie oh wie kent een gezellig (kleinschalig is een pré, in ieder geval niet te massaal) dorp dat hiervoor heel geschikt zou zijn? Mocht je toevallig ook nog een ideale accommodatie kennen in dat dorp dat geschikt is voor min. 6 personen dan hoor ik dat ook heel graag Alvast bedankt voor het meedenken!
http://www.zwangerschapspagina.nl/threads/af-tellen-tot-de-wintersport.662758/ Misschien staan hier wat tips.
Berwang ziet er leuk uit, wel een gebied waar je veel moet reizen denk ik. Maar zeker een gebied dat ik mee zal nemen in de opties. Bedankt. Zelf gingen we altijd naar Frankrijk met z’n tweeën en nu voor het eerst met groter gezelschap en dus ook wandelaars. En kleine kindjes mee die nog niet skiën, dus dan heb je ineens hele andere wensen. Bedankt voor het meedenken en andere tips blijven welkom.
Berwang is heel makkelijk te bereiken vanuit Nederland. Je kunt vanuit het centrum verschillende wandelroutes nemen, ook leuke hutten/bergrestaurantjes om bij te komen. Wij gingen er jaren geleden ook heen met een deel wandelaars en een deel skiërs. Oh, in Frankrijk in Valoire kun je ook leuk wandelen en skiën, maar dat is een behoorlijk eind rijden.
Je hebt wel gelijk hoor over Berwang. Bovendien is het wandelen zeer beperkt en het dorp zelf is zeer klein waar weinig te beleven is. Er is geloof 1 kleine Spar en dat is het. Het skigebied vond ik ook verschrikkelijk. Alleen maar slepers, 1 stoeltjeslift
Bedankt! Deze zet ik ook op de lijst. Heb je zelf een voorkeur? Een gebied dat je echt heel mooi vond?
Ja qua natuur absoluut Grindelwald in Zwitserland. Qua activiteiten, skien en kindvriendelijkheid absoluut Fieberbrunn en Ellmau
Kijk eens bij Königsleiten. Vrienden gaan daar elk jaar heen met opa's, oma's, kleine en grote kids. Schijnbaar heel gemütlich en goede wandelopties. En voor de wintersporters ook goed toeven hoor ik altijd.
Dat klinkt ook goed! Ik ga binnenkort alle opties eens naast elkaar zetten en kijken waar ik ook nog een leuke accomodatie kan vinden, ook niet onbelangrijk!
Lech am Arlberg,ik heb er 4 maanden gewerkt en veel gewandeld.Bijna alle grote hotels hebben leuke dingen voor kinderen te doen.Oberlech is te voet bereikbaar of met de bus,bus(blauwe bus) is in de winter sowieso gratis,erg fijn als je moe bent.