Hallo, Ik heb een vraag. Wij hebben niet zoveel ruimte in onze kofferbak voor een grote (katoenen) tent. Nu hebben wij een Polyester PU 3000mm tent op het oog. En lees ik dat het toch afgeraden word zo'n polyester tent, vanwege de warmte. Vakantie gebied, is midden/zuid Frankrijk. Heeft iemand hier ervaring mee? Qua kosten maar zeker qua ruimte in de kofferbak is de tent zeer aantrekkelijk. Alvast bedankt!
mijn ervaring: in een tent is het toch heet.. maar goed. Je zou ook kunnen kijken voor een polyester/katoen mix. compacter, maar wel de voordelen van katoen!
Polyester is echt warm. Wij hebben 1 jaar zo'n tent gehad en ik vond het vreselijk. De hitte bleef in de tent en 's ochtends zweten we er uit. Jaar er na een tent gekocht met een mix van polyester en katoen en daar hebben we jaren mee gedaan. Dus ik zou echt kiezen voor een mix of katoenen.
Hier wel zo een tent. Wij vinden het prima. overdag is het te warm om binnen te zitten/slapen, ook voor de kleintjes. maar we zijn gewoon de hele dag buiten.s nachts gaat het prima!