In september willen we op vakantie met onze dan 15 maanden oude dochter. We zitten te twijfelen tussen Mallorca en dan Cala d'Or of Tenerife. Wie heeft ervaring met 1 van deze plaatsen of allebei? En is het nodig om een auto te huren?
Ik weet niet hoe het weer dan nog is in mallorca.... Tenerife is zeker weten goed weer! Vond ik ook erg leuk/mooi. Auto is leuk! In een dag kan je het hele eiland rond!
Ik vond Mallorca leuker dan Tenerife. Tenerife vond ik druk, vol, lelijk bebouwd. Alleen de Teide is onvergelijkbaar prachtig. Maar qua stranden en overige natuur vond ik Mallorca echt veel mooier. Heel veel afwisseling in bergen, valleien, uitgestrekte velden, stranden, stadjes, noem maar op. Ik denk dat het er in september ook nog gewoon goed weer is. Wij huren altijd een auto op vakantie, omdat we graag veel uitstapjes maken en er niet van houden om dat georganiseerd met een bus te doen. We bepalen liever zelf wat we doen, wanneer, hoe lang en in welke volgorde. Een auto huren kost meestal ook maar iets van 250 euro voor een week.
Vala d' or Mallorca heeft diverse baaitjes om aan strand te kunnen, leuk autovrij centrum... Verder leuke appartementen etc. Auto huren ja mss ter plekke voor paar dagen? Of anders de excursies boeken vd reisorganisatie, kom je ook ergens.. Tenerife is bij playa de las america een lange gestrekte boulevard, ook leuke complexen etc. Los christianos ligt aan het verlengde vd boulevard en is wat rustiger. Mallorca 2 uur vliegen Tenerife 4/5 uur.
Als je een auto huurt zou ik er inderdaad over nadenken om ter plekke een auto te huren. Dat hebben wij ook gedaan toen we op Lanzarote waren. Uiteindelijk voor vrijwel de hele vakantie een auto gehuurd en het was daar ter plekke echt heel veel goedkoper dan van tevoren online bij de grotere bedrijven. Wij hadden gehuurd bij Cabrera Medina, zit op vrijwel alle canarische eilanden. Nette auto's en ook de kinderstoeltjes waren erg netjes (ook niet onbelangrijk).
Mallorca zeker met kindjes, Tenerife heeft nl zwart zand wAt loei heet word s middags niet ideaal om met kindjes in te spelen
Ik zeg ook mallorca! Wel even naar het weer kijken! Beide eilanden hebben wat maar mallorca meer buggy proof. auto huren is op beide eilanden leuk voor paar dagen! wij vorig jaar mallorca gedaan, tenerife nog zonder kind naartoe geweest. ibiza is ook een aanrader!
Toevallig heb ik Mallorca net geboekt voor september met onze dan, 14/15 maanden oude dochter. Had nogal wat wensen omdat we met die kleine uk gaan.. (Airco, kinderbad, min. 2 kamer appartement, babybed, babystoel, vliegen vanaf Eindhoven, niet langer dan 3 uur, mooi weer, ontbijt bij te boeken, loopafstand van centrum, beetje kleinschalig). Uiteindelijk los appartement geboekt, los vlucht geboekt en los een auto gehuurd.. Scheelde op 10 dagen ruim 300,-! En dan heeft mijn dochter ook nog een eigen stoel in het vliegtuig.. Wij gaan niet naar Cala dór maar wel een andere leuke plaats. Lees enkel positieve reacties op het net.. Dus komt zeker goed verwacht ik.. Tenerife nooit geweest en kan je nog niet zeggen hoe het bevalt.. Mocht je meer willen weten dan hoor ik het wel, succes!
Wij zijn naar cala d'or geweest, hotel weet ik niet meer is alweer een jaar of 4 geleden. Maar is een leuk plaatsje, wel toeristisch maar wij vonden dat wel leuk, overal lagen wel kind vriendelijke hotels het is daar echt helemaal op kinderen ingesteld.
Liza28 Waar gaan jullie precies naar toe? Jouw omschrijving is precies wat ik ook zoek, onze meid is alleen wat ouder. Ik ben dus wel benieuwd.