op vakantie met 2 kleine kinderen

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door josie, 15 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. josie

josie Bekend lid

28 sep 2007
    685
    0
    0
    Hoi meiden,

Wij willen dit jaar in juni gaan kamperen met onze zoontjes van dan ruim 1 jaar en 2,5 jaar. We zitten te denken aan Midden Frankrijk. Heeft iemand daar ervaring met een leuke kind-vriendelijke camping?
    Ben erg benieuwd naar jullie vakantie-ervaringen in het algemeen.

Groetjes, Josie

Edit moderator: verplaatst naar Vakantie

2. Kisbaba

Kisbaba Fanatiek lid

23 sep 2007
    3.211
    1
    0
    moeder, huisvrouw, en ik heb een B&B voor fietsgas
    Gezelligste stadje i
    Gekampeerd hebben wij nooit, toen onze kids zo klein waren, gingen we altijd al naar Center Parcs, heerlijk alles bij de hand en ook altijd wat te doen, ook al is het slecht weer.
    Later gingen we wel naar het buitenland in een pension of huisje, maar toen waren ze toch al wel 4 of 5 jaar.

3. josie

josie Bekend lid

28 sep 2007
    685
    0
    0
    Hoi hoi,

We willen dit jaar met een caravan gaan ipv een tent. Ik ben ook erg benieuwd hoe het zal gaan. We gaan het maar proberen en lukt het niet zo goed dan gaan we iets eerder naar huis.

groetjes, Josie

4. Sas7

Sas7 Fanatiek lid

23 mei 2007
    2.092
    0
    0
    wij gaan straks lekker kamperen in het mont blanc gebied. We zijn fanatieke kampeerders en ik zorg er gewoon goed voor dat de kleine het s'nachts niet koud heeft. Ik ga er niet moeilijk over doen, dan doet mn kind dat ook niet. Maar ik moet wel zeggen dat ik een erg makkelijk kind heb. Met de hemelvaart ga ik voor het eerst kamperen in een stacaravan in midden frankrijk. Mn man kan ivm zijn werk in het buitenland niet mee, dus ik ga alleen met de kleine. Ik ben benieuwd hoe dat al gaat. en de grote vakantie gaat in een tent. Gewoon goed voorbereiden en zorgen dat je goede spullen hebt voor de kleine. Van deuter zijn er speciale slaapzakken die met je kindje meegroeien.

5. mamamuts

mamamuts Niet meer actief

6. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

Wij hebben vorig jaar ook al gekampeerd met onze dochter. Ze was toen 7 maanden. Ze vond het geweldig! Lekker kinderen kijken, van de glijbaan af en met papa op de schommel. Ze heeft leren kruipen op vakantie en kroop lekker overal heen/rond.

Slapen overdag deed ze in de schaduw in haar deryan tentje/bedje. Want in de tent was het natuurlijk veel te warm.

`s avonds ging ze lekker slapen als ze moe was, vaak pas om 21:30! `s morgens sliep ze lekker uit en als ze vroeg wakker was, was ze lief en teveden aan het spelen. Voordeel op een camping zijn veel kleine kinderen die wel wakker zijn voor 8:30!
    Gewoon niet te druk maken en lekker genieten.

Wij vonden het alledrie super en kunnen niet wachten voordat we weer gaan!

Wij selecteren campings op: rustig gelegen (geen overlast van verkeer dat langs raast), graag met zwembad, omgeving moet leuk zijn (we willen niet veel hoeven te rijden om wat te doen), speeltuin(tje) voor dochter, geen al te grote camping, geen disco of andere overlast `s avonds.

7. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    Wij hebben in midden-frankrijk afgelopen zomer op een superleuke kasteelcamping gestaan in Rochetaillee, vlakbij Les Deux Alpes. Midden in de bergen dus.
    Heel mooi aangelegd, ruime plaatsen, goed sanitair (incl. babybadje etc.), heerlijk restaurant, campingwinkeltje, zwembad, speeltuin, zelfs animatie, maar daar houden wij zelf niet zo van. En omdat ze er ook stacaravans van een of andere NL organisatie verhuren, spreken ze op de receptie ook NL. Kan een voordeel zijn!

In de omgeving heb je natuurlijk heel veel bergen, meren, wandelmogelijkheden een heel groot natuurgebied. Wij hebben er op de terugweg van onze vakantie een paar dagen gestaan en vanaf daar zijn we in 3 etappes naar huis gereden met de caravan. Maar dat kan ook wel sneller hoor. Wij gingen meestal pas tegen een uur of 11 rijden en dan tot 3/4 uur, om het een beetje relaxed te houden.

8. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    Oh en verder vind ik kamperen met kinderen echt ideaal. Mijn zoontje struinde lekker rond, speelde met steentjes en takjes, vond het heerlijk om zoveel buiten te zijn. En hij heeft echt een complete glijbaanverslaving ontwikkeld in de vakantie, door alle speeltuinen op de campings waar wij stonden. En dankzij de frisse lucht sliep hij 's nachts als een roos.
    Ik vind juist dat je in een huisje veel meer de normale dingen van thuis ook doet. Je normale routine zeg maar. Met kamperen moet je toch voortdurend improviseren en een beetje makkelijk zijn, dus dan heb je gelijk een heel ander gevoel en ritme, vind ik zelf.

Deel Deze Pagina