Keel-vraag (let op! niet zo'n smakelijke foto!!)

Discussie in 'De lounge' gestart door Jatobe, 15 sep 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jatobe

    Jatobe Fanatiek lid

    9 jun 2013
    1.868
    2
    38
    Vorige week heb ik, na anderhalve week flinke keelpijn gehad te hebben, een antibiotica kuur gekregen, omdat men dacht aan een bacteriele keelinfectie (streptococcen). Ik moest na drie dagen stoppen, omdat ik een luchtweginfectie erbij kreeg, toen hebben ik een breed spectrum antibiotica gehad. Keelpijn werd weer flink erger en gezien de luchtweg-infectie-kuur maar drie dagen was, ben ik meteen maar weer verder gegaan met de keelinfectie-kuur. Ook heb ik er prednison bij gekregen, omdat mijn astma opspeelt. Nu heb ik echter van de tien dagen, nu nog vier dagen antibiotica voor mijn keel (vandaag meegerekend) en mijn keel zit nog onder de witte vlekken. Aan de andere kant van mijn keel zitten er nog meer en ook grotere witte vlekken en ook wat op mijn gehemelte, maar is het is nogal moeilijk foto's maken van je eigen keel. Voel me ook nog wel belabberd, vooral 's ochtends en dan is mijn temperatuur ook wat verhoogd. Ik wil voor donderdag een afspraak maken bij de huisarts, mocht ik nog langer de kuur moeten slikken of dat zij denkt dat het iets anders is wellicht. Misschien een schimmelinfectie dacht ik?? Zou het kunnen?

    Voor degenen die de redelijk onsmakelijke foto willen bekijken? Heeft iemand dit ook gehad en wat is het?? Schimmelinfectie? Of toch nog steeds bacteriele keelontsteking? Het duurt nu al wel een kleine drie weken, sinds de eerste tekenen van keelpijn.....:)
     
  2. tresje

    tresje Fanatiek lid

    13 jun 2011
    2.414
    0
    36
    Ik denk dat je een zwaardere kuur moet!!
     
  3. liefdotje

    liefdotje Niet meer actief

    Ik vind dit niet als een keelontsteking eruit zien... Maar goed ik ben dan ook geen dokter :)
     
  4. Jatobe

    Jatobe Fanatiek lid

    9 jun 2013
    1.868
    2
    38
    Zou ook kunnen, maar ik heb al wel een macrolide (breedwerkende) gehad, die was voor drie dagen (standaard dosering). Nu dus weer de smalspectrum Brox.il heet deze, is alleen tegen streptococcen infectie van de keel.
     
  5. Jatobe

    Jatobe Fanatiek lid

    9 jun 2013
    1.868
    2
    38
    liefdotje, hoe ziet het er dan uit bij jou? Ik heb trouwens geen keelamandelen meer..
     
  6. tresje

    tresje Fanatiek lid

    13 jun 2011
    2.414
    0
    36
    Ik heb dit ook wel eens gehad hoor die witte vlekken. Bij mij hielp die broxil ook niet!!! Het is uiteindelijk vanzelf over gegaan. Als je t niet vertrouwd zou ik gewoon weer langs de huisarts gaan!
     
  7. Jatobe

    Jatobe Fanatiek lid

    9 jun 2013
    1.868
    2
    38
    die broxil helpt op zich, alleen als je zin hebt in misselijkheid en maagpijn, brr zeg, wat een bijwerkingen heeft deze kuur........ik heb m nooit eerder gehad. Ik vind nu bijna drie weken wel heel lang. Heb dit bij de vervangend huisarts gekregen dus vorige week. en nu wilde ik in de online planning een afspraak voor donderdag maken bij mijn eigen huisarts, maar er is nergens een plek beschikbaar.......?? Vind t zo irritant dit soort dingen he. Dan morgenochtend maar bellen. Ik heb er wel last van volgens mij, want het trekt ook naar mijn oren, had aan beide kanten een middenoorontsteking ook. Op een gegeven moment was ik gewoon doof van het weekend en werd ik ook benauwd, heb astma en vandaar dus de prednison. Maar die witte vlekken, ze blijven er maar zitten en ik ben behoorlijk moe, dus laat er toch maar een keertje naar kijken.:(

    De huisarts van de huisarts.enpost meldde: tja, kan ook pfeiffer zijn, maar ja, daar test ik niet op, want heb je eraan om het te weten?......:$.huh? (nou bijvoorbeeld, je gezin beschermen met drink- en eetspulletjes dacht ik zo!);). Maar pfeiffer heb ik al gehad, dus dat denk ik niet.
     
  8. YoungMama

    YoungMama Bekend lid

    20 jul 2012
    583
    0
    0
    Lijkt op angina!! Ik krijg ook altijd broxil pillen, werkt wel maar de bijwerkingen zijn erg vervelend. 3 weken is wel erg lang trouwens, hoop dat je er snel vanaf bent!
     
  9. Mykelti

    Mykelti VIP lid

    3 apr 2010
    11.110
    3
    0
    Heb je al geprobeerd te gorgelen met zout water? Dat haalt mss de ergste pijn weg en ontsmet ook goed.

    Of het een keelontsteking is of een schimmel dat kan ik niet beoordelen, maar telkens kuren slikken is ook geen pretje.
     
  10. Charlie007

    Charlie007 Niet meer actief

    Ik weet niet wat je gebruikt tegen je astma behalve prednison maar inhalers/disks in combi met antibiotica kan heel makkelijk een schimmelinfectie in je mond veroorzaken. Ik heb dit zelf ook gehad. Als je echt keelontsteking hebt (nog) dan heb je alleen witte pus dingen op je keelamandelen en is de boel erg rood er omheen.

    Ik zou ook een tijdje probiotica gaan slikken van Orthica of Solgar om de balans in je lijf goed te houden. De bacteriebalans in je mond moet weer terug naar normaal. Voel je ook alsof er een laag van iets op de achterkant van je tong zit?

    Vermoeidheid lijkt me normaal met ab kuren en ontstekingen. Maar ik vind je mond er verder ok uit zien op de foto.

    Misschien heb ik het verkeerd hoor maar witte plekken kunnen duiden op schimmel.
     
  11. Charlie007

    Charlie007 Niet meer actief

    Oh je hebt geen keelamandelen meer. Kan je dan echt nog keelontsteking krijgen? Dat wist ik niet.
     
  12. Jatobe

    Jatobe Fanatiek lid

    9 jun 2013
    1.868
    2
    38
    ja, dat wel ;).
    Maar ik snap echt niet wat het is. Weet wel dat ik er echt wel last van heb en dat het nog erger werd toen ik stopte met de brox.il, maar dat het het ook niet helemaal wegneemt dus...
     
  13. lovewinnie

    lovewinnie VIP lid

    13 jan 2007
    16.250
    790
    113
    tilburg
    Lijkt wel schimmelinfectie. Dit kun je krijgen na een antibioticakuur. Deze dood alle bacteriën Inc de goede. Partner heeft al 2x schimmel in de keel gehad na antibiotica voor keelontsteking ( ook geen amandelen meer trouwens dus kan wel ontsteking krijgen ook al zijn amandelen eruit ). Kreeg daar drankje voor om te spoelen en was zo over
     
  14. Jatobe

    Jatobe Fanatiek lid

    9 jun 2013
    1.868
    2
    38
    Ben ook benieuwd wat het is. Het is nog steeds behoorlijk wit, inclusief stippen vanochtend. Donderdagochtend kan ik bij de huisa.rts terecht.
     
  15. penseel

    penseel Niet meer actief

  16. nanni1996

    nanni1996 Fanatiek lid

    23 jul 2008
    3.631
    320
    83
    Mijn broer had het ook, alleen nog veel erger alles zat potdicht en alles was wit/geel. Hij had de ziekte van Pfeiffer en dis een virus en dan helpt AB ook niet. Hij was overigens niet erg moe oid dus dat hoeft noet altijd!
     
  17. Jatobe

    Jatobe Fanatiek lid

    9 jun 2013
    1.868
    2
    38
    Ik heb al pfeiffer gehad, kun je het dan nog een keer krijgen, ik dacht eigenlijk van niet?
     
  18. snoes79

    snoes79 Fanatiek lid

    9 jun 2014
    1.312
    1.192
    113
    Ik dacht ook aan spruw.
    Iedereen weet dat je door antibiotica vatbaarder bent voor schimmels dus.
    Ik zou een orale gel proberen voor je weer aan een andere kuur gaat.
     
  19. Jatobe

    Jatobe Fanatiek lid

    9 jun 2013
    1.868
    2
    38
    ja, ik dacht er ook aan hoor. Had hier nog een kwart tube daktarin orale gel, maar helaas ver over de datum. Maar orale miconazol (want dat is de stof) is niet vrij verkrijgbaar voor zover ik kan vinden, alleen voor je voeten.....
     
  20. Caruli

    Caruli VIP lid

    15 nov 2007
    31.699
    91
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    Ik krijg altijd schimmelinfectie dor gebruik van AB. Misschien is het dat?
     

Deel Deze Pagina