Welk compliment heb jij pas nog gekregen?

Discussie in 'De lounge' gestart door huggybird, 4 okt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Casara

    Casara Fanatiek lid

    20 aug 2014
    2.178
    386
    83
    Ik had nieuwe schoenen gekocht en die voor het eerst aan. Patiente vanmorgen: wat heb je leuke schoenen aan :D

    Van mijn dochter: vind jou lief, he muppie (nieuwe uitspraak)
     
  2. NoukjeTygo

    NoukjeTygo Fanatiek lid

    3 apr 2012
    1.379
    0
    0
    niet zozeer een recent compliment maar wel eentje waar ik me nog wel eens even aan vast houd.
    Ik heb heel veel oud klasgenoten op facebook en ik deel redelijk veel.
    Laatst kreeg ik uit het niets een privé berichtje van een oud klasgenoot van de middelbare school. Ze had mij toegevoegd toen we nét van school af waren en sindsdien hebben we elkaar eigenlijk niet echt meer gesproken. Ze heeft mij gevolgd toen ik onverwacht zwanger raakte, ze heeft het gevolgd toen ik mijn ex de deur uitzette, toen ik mijn zoon kreeg, huidige vriend ontmoette, samen ging wonen, baan na baan verloor etc etc etc.
    In haar privébericht vertelde ze dat ze voor een jaar naar een land in Afrika ging voor vrijwilligerswerk en daar geen internet zou hebben. Ze wilde me daarom na al die jaren toch nog even een berichtje sturen en vertellen dat ze soms specifiek mijn timeline opzocht om weer even bij te lezen, en dat ze voor ze vertrok nog wilde zeggen dat ze me een bikkel vond die ontzettend hard knokte, 'een top mama'. Mede doordat ze mijn verhaal zo volgde besloot ze voor haar vrijwilligerswerk iets te gaan doen voor de alleenstaande moeders in het land waar ze nu zit.

    Wat ik inmiddels via haar broer heb begrepen is dat ze alleenstaande moeders helpt die door de armoede hun kinderen niet naar school kunnen sturen, bijvoorbeeld. practische hulp als schoolspullen (niet te betalen daar) en emotionele hulp samen met een tolk.
    Haar broer vertelde over verschillende situaties die hij al heeft gehoord. vrouwen die hun man kwijt zijn na een burgeroorlog, of Hiv/aids. Ik begrijp inmiddels dat ze al veel langer vrijwilligerswerk wilde doen maar niet goed wist wat ze wilde. Ik ben er zó trots op dat ze de inspiratie vond in mijn gedeelde positieve en negatieve emotie op facebook. Soms lees ik haar bericht terug en dan denk ik even aan de vrouwen die ze daar helpt. Hoe moeilijk IK het ook had.... zij hebben het daar zoveel zwaarder en ik vind het zo ontzettend stoer dat zij die paar vrouwen die ze kan bereiken zo helpt. alleen al het feit dat ze bij mijn gedeelde verdriet en geluk de inspiratie vond om dát te gaan doen vind ik al een onwijs compliment.

    (en dan een iets minder serieus compliment; vandaag besloot mijn zoon dat ik heel knap een plasje op de wc had gedaan. inclusief sticker. :D )
     
  3. Nienkiej

    Nienkiej Fanatiek lid

    5 jun 2011
    1.180
    0
    36
    Verkoopmedewerkster
    Gouda
    Was bij mn oude werk langs gegaan en daar zeiden er een paar dat ik er goed uit zag :)
     
  4. xxx1976

    xxx1976 Bekend lid

    14 aug 2006
    594
    0
    16
    Afgelopen zomer, toen wij op vakantie gingen zat er een moeder en dochter naast mij in de vliegtuig. Vlak voor wij gingen landen vroeg die mevrouw of ik de zus of de moeder was van de 2 kinderen (m'n meiden). En toen ik zei dat ik de moeder was, wilde ze heel graag weten hoe oud ik was ;)

    En vlak voor mijn vakantie app'te ik een foto van mezelf en mijn meiden naar mijn man, en man app'te terug van "je lijkt meer op een grote zus van je eigen kinderen"

    Wel leuk, om op je 38e nog dit soort complimentjes te mogen ontvangen :)
     
  5. SushiLover123

    SushiLover123 VIP lid

    22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Mijn zoontje van bijna 5 zei gisterenavond dat ik lekker rook :D
    Mijn zoontje van 2 begon enthousiast te vertellen toen ik binnen kwam, maar begon de haperen en stopte toen, om dichtbij mijn ogen (opgemaakt) te bekijken en toen kreeg ik een heel lief en heel zacht kusje op mijn wang. <3
    Mooiere complimenten zijn er niet!

    En even heel stom... maar gisterenavond kreeg ik ook een compliment, maar ik weet niet meer waarvoor! Ik weet alleen dat ik er een beetje overdonderd door was en dat ik twijfelde tussen bedanken en ontkennen (uit bescheidenheid dan). Heb toen maar bescheiden bedankt ;)
     
  6. potjesoep

    potjesoep Bekend lid

    13 apr 2014
    713
    0
    0
    wat ben je mooi zwanger ;):D en mijn man zegt echt elke dag tegen mij schat wat zie je er mooi uit ( vooral als ik naar hem toe kom hobbelen met ons eten ihihih )
     
  7. mama aes

    mama aes Bekend lid

    10 dec 2005
    682
    16
    18
    ben dit jaar 30 kilo afgevallen.
    Hoor iedere dag nu wel een compliment zelfs van mensen die k helemaal niet ken. Doet je toch wel goed hoor.
     
  8. Cathelijne1986

    Cathelijne1986 Niet meer actief

    Laatst dacht iemand dat ik 25 was, dus ze was helemaal verbaasd torn ze mijn kinderen zag. Ik ben 31.

    En over mijn figuur, ik ben 33 kilo afgevallen.
     
  9. Silverwings

    Silverwings Fanatiek lid

    18 feb 2014
    2.751
    918
    113
    Gister van een moeder van een cliënt van mij dat ze vindt dat het zo goed met haar zoon gaat en dat wij fantastisch voor hem zorgen met zijn allen en dat ze hem nog nooit zo goed heeft zien ontwikkelen zolang hij al uit huis is en dat ze niet had verwacht dat hij zoveel dingen toch zelf kan doen!
    Dat vind ik toch altijd 1 van de allermooiste complimenten..
     
  10. Sam86

    Sam86 Fanatiek lid

    16 aug 2007
    1.610
    89
    48
    Vrouw
    Mama
    Amersfoort
    Van een vriendin:

    Zij vond het zo knap dat ik ondanks alle tegenslagen positief ben gebleven. Dat ik 2 maanden na de bevalling van onze 3e alweer een baan had gevonden en ik nog steeds hard werk voor ons gezin.

    Vond ik heel lief :)
     
  11. ikke175

    ikke175 Fanatiek lid

    30 dec 2011
    2.576
    0
    36
    NULL
    NULL
    Compliment in heel groot gezelschap met de burendag:

    Ik vind echt dat jou meiden de liefste kinderen zijn die er tussen zitten ( zegt een moeder die zelf 2 kinderen heeft )
    Uh dankjewel :D
    En er waren best wel wat kinderen daar...

    Verder vandaag weer een aantal complimenten over de winkel dat hij zo leuk is en dat ze blij zijn dat ik hier gevestigd zit :)

    Oh ja en vandaag via de app dat ik mooie schoenen voor de meiden heb gekocht :p
     
  12. Monique1985

    Monique1985 Fanatiek lid

    7 okt 2013
    1.472
    113
    63
    Almere
    Van de school van mijn oudste (verstandelijk beperkt ) dat ik alles zo goed voor hem regel en begeleid en dat ze zien dat ik de aller belangrijkste factor ben in het leven van mijn zoon ..

    Was best beetje trots :)
     
  13. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.882
    42.751
    113
    Van 1 van mijn oppasouders dat ze zo ontzettend blij met me zijn omdat ze hun kind in alle vertrouwen weg kunnen brengen en daardoor fijn op het werk zitten:) en dat ze mijn kindjes altijd zo leuk gekleed vond haha.
     
  14. MamaZE

    MamaZE Niet meer actief

    Van mijn schoonmoeder op mijn verjaardag, 2 weken terug. Ze had in Turkije een hele mooie set gouden sieraden gekocht, met muntjes eraan (is in Turkije iets speciaals om te geven). Deze heeft ze op mijn verjaardag gegeven met de boodschap dat ze me zo een goed mens en goede moeder vindt en blij is om mij in de familie te hebben :)
     
  15. Tommo

    Tommo Fanatiek lid

    3 jul 2013
    1.741
    1
    36
    NULL
    NULL
    Dat mijn kinderen zich zo goed wisten te gedragen in de supermarkt (dr achter liepen er kindjes te spugen, spullen uit de rekken te trekken etc) Die van mij waren prijzen aan het uitrekenen, boodschappenlijstje aan het afwerken, en reclames van tv aan het afratelen.
     
  16. jojo32

    jojo32 Fanatiek lid

    26 nov 2008
    1.871
    8
    38
    nu huisvrouw
    grunn
    dat ik een goede en lieve moeder ben aldus mijn zoon van 19 zo lief
     
  17. beautevil

    beautevil Fanatiek lid

    23 dec 2011
    2.156
    1
    38
    in het oosten !!
    Dat ik op de opvoeding goed aanpak! Iets met een woedende peuter in de AH ;)

    En van een oudere collega 60+ dat ik er wel mag wezen hahaha :p
     
  18. TempusFugit

    TempusFugit Niet meer actief

    Ik weet niet of het echt een compliment was, maar toen ik met mijn moeder een frietje zat te eten kwam er een politieagent langs die zei dat ik er creatief uitzag en dat hij wel een foto had gemaakt als hij zijn mobiel mee had :')

    (Al de tweede of derde keer deze week dat iemand een foto wil. Het is een complot ;))
     
  19. Chillin

    Chillin VIP lid

    22 mrt 2007
    64.918
    818
    113
    Bassist
    Brabantse Wal
    Ik ben 40 en iemand dacht dat ik 31 was :D
    En gelijk zeggen; zo dat doe je goed, wat voor creme gebruik je? haha
     
  20. Luuz

    Luuz VIP lid

    16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    Mijn man had een jas voor me besteld, zonder dat ik het wist.
    Toen ik m binnen kreeg had ik hem dus gesmst. Ik had niks besteld, dus hij bleef over:D

    Hij had gezien op fb dat ik deze zo mooi vond, maar te duur. Zegt ie; 'je werkt zo ontzettend hard de laatste tijd en je flikt het altijd weer om alles zo goed te combineren met de kinderen. Dus je bent 'm verdiend.'

    Toen smolt ik wel even :)
     

Deel Deze Pagina