Ben zo trots op de oudste (ruim 5). Zij droeg snachts nog een luierbroekje en deze was tot 2 nachten geleden nooit droog geweest. Vorige zomer met 4,5 jaar eens geprobeerd zonder broekje en savonds nog op de wc zetten, helaas werkte dit niet want tegen de ochtend plaste ze dan in bed. Daarbij vond ik zo uit bed halen en op wc zetten ook niet heel fijn dus luierbroekje weer aangedaan en even laten rusten. Tot ik 2 weken geleden tegen haar opmerkte als je wakker wordt en je voelt dat je moet plassen, mag je niet in luier plassen. Haar reactie : huhhh dat mag toch wel toen gesprekje gehad met uitleg en ineens werden de luierbroekjes steeds droger. Er leek 1 plasje in te zitten. Op mijn vraag wanneer ze plaste : wakker/slapende vertelde ze steeds als ik wakker ben. Toen afgesproken dat ze mij moest roepen als ze moest, maar dit deed ze niet. Niet helemaal duidelijk waarom. Wc in donker durft ze niet. Toen heb ik 2 dagen geleden voor de nacht een potje op haar kamer gezet en tadaa nu al 2 ochtend keurig een plasje in en droge luier. Ze gaat zo tussen 4 en 7 even snel op potje. Ik hoop zo dat het kwartje is gevallen
Wat een gesprekje soms kan doen! Wat goed! Zat laatst bij de Nanny dat ze voetstapjes op de vloer plakten van slaapkamer naar de wc voor de nachten. Dat meisje durfde 's nachts ook niet naar de wc. Van die glow in de darks. Het idee werkte. Mijn bijna vijf jarige redt het echt nog niet. Die wordt gewoon echt niet wakker.
Dat deed mijn dochter idd ook, even wakker, lekker de luier vol plassen, zelf een schone aan en weer verder slapen Tot ik had uitgelegd dat ze ook 's nachts gewoon naar de wc kon, veel makkelijker. Sindsdien is de luier uit en is het nog nooit misgegaan. Ze gaat meestal ook niet plassen 's nachts, maar als ze toch gaat, dan kan ze het in het pikkedonker vinden; handig!
Super! Hier ook een potje op de kamer, heeeeel soms gaat het nog weleens mis maar meestal in de ochtend netjes een plasje in het potje en dan roept ze pas dat ze wakker is. Wat kun je dan trots zijn he!
Hier gebeurt het een enkele keer bij de oudste dat tie nat is. Maar vaak hoor ik hem s ochtends naar de wc gaan.