annuleringsverzekering?

Discussion in 'Vakantie en vrije tijd' started by alien, Nov 6, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. alien

alien Niet meer actief

Mijn ouders nemen ons volgend zomer mee naar Turkije. Heel leuk natuurlijk maar nu gaat ze de reis volgende week al boeken!
    Wij willen heel graag nog een kindje en STEL dat ik nu zwanger raak dan zal ik dan ongeveer uitgerekend zijn. Dat gaat natuurlijk niet maar ik wil dat mijn ouders ook nog niet vertellen.

Mijn vraag is dus, valt dit onder een annuleringsverzekering en kan dan iedereen annuleren. Dus wij, mijn ouders en mijn zusje en haar vriend?

Ik hoop dat iemand het antwoord weet en anders bel ik morgen het reisbureau maar event. Alvast bedankt!

2. Jen27

Jen27 Niet meer actief

Daar zijn wel mogelijkheden voor, maar ik zou inderdaad even het reisbureau bellen voor meer informatie.

Alleen moeten jouw ouders en je zusje en vriend in hun annuleringsverzekering dan ook een bepaalde optie meeverzekeren als ik het goed onthouden heb. DUs dan kom je er nog niet onderuit om hen mee te delen waarom je wilt dat ze dat gaan doen.

Annulering moet overigens maximaal binnen 7 dagen na boeken afgesloten worden...

3. alien

alien Niet meer actief

Bedankt voor je antwoord!

Ik zal morgen inderdaad dan maar even bellen! Misschien dat zij dan ook een subtiele hint naar mijn ouders kunnen doen....

4. Jippie

Jippie VIP lid

Feb 3, 2007
    11,784
    776
    113
    Ik denk niet dat een zwangerschap onder een annuleringsverzekering valt. In de meeste gevallen is een zwangerschap een bewuste keuze. Je boekt een vakantie en bent ook bewust bezig met zwanger worden.

Volgens mij is een annuleringsverzekering meer bedoeld voor sterfgevallen, plotselinge ziekte of andere medische indicaties.

Ik heb twee keer gebruik moeten maken van een annuleringsverzekering, beide keren door een onverwachte operatie. Ik moest beide keren bewijzen dat ik tijdens het boeken van de vakantie nog niet ziek was. Er moesten allemaal officiele papieren en doktersverklaringen bij.

En een annuleringsverzekering geldt vaak alleen als er iets met jezelf is of met familie in de eerste graad.

Maar ik zou het zeker allemaal even navragen, succes!

5. Sannya

Sannya Actief lid

Jul 17, 2010
    262
    0
    0
    Zwangerschap valt onder annuleringsverzekering, tenminste bij mij wel. Zonder problemen kunnen annuleren. Toen ik boekte wist ik nog niet zwanger was.
    Misschien dat het per verzekering verschilt, dat weet ik niet. Ik heb de doorlopende annuleringsverzekering van de Europeesche.

Share This Page