Welk cuisine is jou favo?

Discussie in 'De lounge' gestart door HooyoShimbir, 22 mrt 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Whysteria

Whysteria Niet meer actief

Engels ontbijt met stip op één. Daarna indiaas (de engelse versie), dan de italiaanse keuken, dan de Griekse.

Glimmer vindt dit leuk.
  2. Enthusia

Enthusia Niet meer actief

Indiaas, daar kan ik ontzettend van genieten, mits niet te pittig!:D

Evi88 vindt dit leuk.
  3. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

27 mrt 2008
    8.128
    1.682
    113
    Om te eten vind ik heel veel lekker, zolang het maar niet te spicy is, maar om te koken is het vaak Franse en Italiaanse keuken of (gepimpte) hollandse pot.

4. HvO

HvO Niet meer actief

Aziatische keuken sowieso!

Heb niets met de Mexicaanse keuken etc. Maar misschien is dat omdat mijn PDS-buik dat niet zo goed kan behappen over het algemeen. :roflmao:

5. Sandaal

Sandaal Lid

7 feb 2018
    35
    1
    8
    Vrouw
    Ik vind eigenlijk elke keuken lekker, maar die er wat meer uitspringen zijn:

Koreaans
    Marokkaans
    Grieks
    Italiaans
    Frans

6. Madeliefje06

Madeliefje06 VIP lid

26 mrt 2015
    11.896
    5.151
    113
    Italiaans en Turks! Indiaas, Marokkaans, Frans en Mexicaans vind ik ook heerlijk. De Hollandse keuken staat bij mij wel erg laag. Wij eten nauwelijks agv.

7. PenK

PenK VIP lid

20 jan 2006
    6.275
    521
    113
    Mexicaans op nr1

Libanees

Maar Italiaans, Grieks, Perzisch vind ik ook heerlijk!

Eten met veel smaak iig :thumup:

8. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

27 mrt 2008
    8.128
    1.682
    113
    Oh wij ook niet in de zin van sperziebonen met een gehaktbal en gekookte aardappelen ofzo, maar ik ben wel gek op bijvoorbeeld stamppotjes, groentensoepen en ovenschotels. (zoals witlofrolletjes met ham en kaas uit de oven o.a. Yum! )

9. marb

marb VIP lid

21 okt 2007
    11.070
    4.729
    113
    Japans, Italiaans, Mexicaans.

10. SDonya

SDonya Niet meer actief

Van de Nederlandse keuken vind ik pannenkoeken, poffertjes, wentelteefjes, andijvie stampot met jus en een gehaktbal echt heel lekker. Echter eten we dat ook nooit... Ik weet in iedergeval wat ik binnenkort weer eens ga maken:roflmao:

11. pippa26

pippa26 Fanatiek lid

14 mrt 2015
    3.030
    2.030
    113
    Thais, fris en exotisch
    Italiaans, veelzijdig en altijd lekker.
    Syrisch/Libanees, af en toe lekker maar vaak vind ik het wat te zwaar. Maar houd erg van hun traditionele gerechten, kibbeh, tabouleh, dolma’s.

Houd ook niet van vlees dus daar passen Thais en Italiaans mooi bij.

12. Youtan

Youtan VIP lid

9 jun 2015
    6.500
    4.342
    113
    Vrouw
    Ik hou van Marokkaanse kruiden, Turkse invloeden, Indiaas (niet te pittig), Spaans en Japans. Maar ook in Duitsland en Oostenrijk vermaak ik mij prima in de restaurants :)
    Als wij in Amerika zouden wonen zouden we allebei dichtgroeien van de makkelijke zoete en vette happen.

Ik hou alleen niet van de ‘Nederlandse keuken: AGV’. En ik ben niet dol op de Nederlands-italiaanse keuken, macaroni (? Blergh!), pizza, lasagna, pasta’s met tomatensaus. Bah.
    Mijn beste vriendin is Italiaans, zij kan heeeeerlijk koken! Maar dat heeft echt niet met het “italiaans” van de Nederlanders te maken.

13. Adje

Adje VIP lid

21 aug 2015
    16.279
    25.751
    113
    Pfff dat is hier wel een lijstje:
    Aziatisch, eigenlijk wel in het algemeen, maar met name Indisch, Thais en Japans, en dan nog Frans, Italiaans, Spaans, Grieks, Mexicaans, en niet per sé altijd in deze volgorde. Ik hou iig heel erg van pittig en veel kruiden.

Hollandse keuken vind ik vooral de stoofpotjes en bepaalde stamppotjes lekker van. Standaard agv eten wij zelden.

14. Anan

Anan Fanatiek lid

10 mei 2013
    3.031
    2.392
    113
    Ik ben geloof ik echt saai. Ik eet het allerliefste gewoon Hollands. Agv met het liefste een gehaktbal er bij....

En je mag me altijd wakker maken voor patat. Mijn 2e naam had eigenlijk patat moeten zijn ...

Blijdorp, Marchella en HooyoShimbir vinden dit leuk.
  15. Brinsa

Brinsa Fanatiek lid

16 mrt 2016
    3.657
    2.561
    113
    De volgorde verschilt nogal eens dus ik zal het even in willekeurige volgorde neerzetten.

Mexicaans
    Italiaans
    Antillaans

16. Uuz

Uuz VIP lid

8 dec 2014
    6.241
    818
    113
    Wij eten alles graag. Japans heb ik eigenlijk altijd wel trek in, ook vanwege de presentatie; elk gerechtje is een feestje.

17. Evi88

Evi88 Niet meer actief

Indiaas! Zo lekker :D. Wel een beetje jammer van de calorieën :p.

Oh en Koreaans, ook erg lekker!

18. mamameer

mamameer VIP lid

21 jan 2014
    8.178
    4.489
    113
    Ook mijn favorieten! Zeker indiaas zo veel kruiden en smaak!!!
    Overigens hebben alle middelandse zee landen ook super lekker eten, olijfolie, verse vis, heerlijke groentes, ham, gedroogde worst, etc!

19. mamameer

mamameer VIP lid

21 jan 2014
    8.178
    4.489
    113
    Vies hè gekookte aardappel, met doodgekookte groente en een stuk vlees.o_O.. wie dat ooit heeft bedacht!?

Nikki88 vindt dit leuk.
  20. NavyCrimson91

NavyCrimson91 Niet meer actief

Nou echt hoor! Gekookte aardappels smaken ook gewoon nergens naar! Alleen met jus is het een beetje te doen. Héél véél jus haha.

mamameer vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina